Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرکل بازرسی کار وزارت کار با اشاره به اینکه ۴۵۰ هزار بازرسی سالانه از کارگاه‌های کشور توسط بازرسی کارانجام شده است گفت:پرونده‌های کارگران در تأمین اجتماعی در دسترس مراجع ذیصلاح قرارگیرد تا تصمیم‌گیری‌های لازم را در این حوزه داشته باشیم.

 علی مظفری، مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بااشاره به اینکه پرونده‌های کارگران در تامین اجتماعی در دسترس مراجع ذیصلاح قرار گیرد تا تصمیم‌گیری‌های لازم درباره سختی و زیان و آور بودن مشاغل آنها گرفته شود گفت:پرونده‌های کارگران در تأمین اجتماعی در دسترس مراجع ذیصلاح قرارگیرد تا تصمیم‌گیری‌های لازم را در این حوزه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظفری با بیان اینکه رویکرد ارتقای شاخص‌های بررسی موارد حوزه سخت و زیان‌آور صیانت از نیروی کار با رویکرد کار شایسته است گفت: بیش از 400 سند در سازمان بین‌المللی کار پیش‌بینی شده که نیمی از آنها با حوزه ایمنی و سلامت کار مرتبط است. فصل چهارم قانون کار با رویکرد سلامت و ایمنی کار تدوین شده است و نگاه در این زمینه حفظ سلامت کارگران در محیط کار است. موضوع کارهای سخت و زیان‌آور واقعیتی است که البته در حوزه پیشگیری مورد تعریف قرار نگرفته است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت کار کار افزود: نگاه غرامت محوری و نگاه آسیب‌های پس از اتفاقات شغلی در حال حاضر مورد توجه در قانون است که نیازمند نگاه پیشگیرانه در حوزه مذکور هستیم. در ماده 87 قانون کار بر سلامت کارگاه‌ها قبل از احداث مورد تاکید قرار گرفته است. واقعیت فعلی در سطح بین‌المللی این است که کارهای سخت قابل کتمان نیست و در واقع موضوع زیان‌آوری در این حوزه عاملی است در راستای اجرای موارد پیشگیرانه. اقدامات کنترلی باید به پرهیز از آسیب شغلی در این حوزه معطوف باشد.

وی با بیان اینکه در برنامه کوتاه مدت با اجرای صحیح مقررات قانون سخت و زیان‌آور مواجه هستیم، گفت: در بلندمدت در حوزه اصلاح مقررات و قوانین شورای گفتگو متولی این امر است که با حضور دستگاه‌های مرتبط و تشکل‌های این حوزه انجام می‌پذیرد. محور مشترک ما در این حوزه سلامت نیروی کار است و تامین‌اجتماعی از نگاه دولت، کارگر و کارفرما از جایگاه ویژه و مساوی برخوردار است، اما اجرای صحیح مقررات می‌تواند در این حوزه بسیار موثر باشد.

مظفری با بیان اینکه بیش از 450 هزار بازرسی سالانه از کارگاه‌های کشور توسط بازرسی کار وزارت تعاون انجام می‌شود، گفت: 35 درصد توان این بخش در این حوزه هزینه و به کار گرفته می‌شود. در کل صدور پروانه‌های بهره‌برداری کارگاه‌ها باید منوط به اخذ مجوز ماده 87قانون کار باشد.

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت تعاون بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

مهر در گزارشی نوشت: موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900563

دیگر خبرها

  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین