Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@22:27:28 GMT

کدام «رئیس» رکورددار مداخله ارزی است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۱۵۳۹

به گزارش ایلنا، بررسی عملکرد چهار رئیس‌کل بانک مرکزی که در فاصله سال‌های 1382 تا 1396 (15سال) مسئولیت داشته‌اند نشان می‌دهد که در مجموع 588 میلیارد و 973 میلیون دلار ارز تزریق کرده‌اند که 283 میلیارد و 933 میلیون دلار برای مداخله صرف شده و 305 میلیارد و 41 میلیون دلار نیز برای تأمین ارز واردات رسمی در بازار اصلی تخصیص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوره ریاست کلی ولی‌الله سیف در بانک مرکزی مجموع ارز فروخته شده توسط بانک مرکزی به 151 میلیارد و 262 میلیون دلار می‌رسد که 35 میلیارد و 300 میلیون دلار آن معادل 23.3 درصد صرف مداخله شده است. همچنین 115 میلیارد و 962 میلیون دلار نیز که 76.7 درصد کل ارز فروخته شده را شامل می‌شود در بازار اصلی فروخته شده است.

دوره مسئولیت محمود بهمنی در بانک مرکزی نیز ( از اواسط سال 1387 تا اوایل سال 1392)، مجموع ارز فروخته شده این بانک 277 میلیارد و 17 میلیون دلار بوده که 160 میلیارد و 456 میلیون دلار آن معادل 57.9 درصد برای مداخله در بازار صرف شده و 116 میلیارد و 562 میلیون دلار مابقی که 42.1 درصد کل ارز تخصیصی را شامل می‌شود در بازار اصلی فروخته شده است.

در دوره یک‌ساله ریاست کلی طهماسب مظاهری که از نیمه سال 1386 تا نیمه سال 1387 ادامه داشت، درمجموع 46 میلیارد و 109 میلیون دلار ارز فروخته شده که 76.1 درصد آن برابر با 30 میلیارد و 460 میلیون دلار برای مداخله صرف شده و 33.9 درصد باقیمانده یعنی 15 میلیارد و 649 میلیون دلار راهی بازار اصلی شده است.

در دوره تصدی ابراهیم شیبانی بر بانک مرکزی که از سال 1382 تا ابتدای 1386 طول کشید، درمجموع 114 میلیارد و 585 میلیون دلار ارز توسط این بانک فروخته شده است که 50.4 درصد آن برابر با 57 میلیارد و 717 میلیون دلار مداخله‌ای بوده است. در این دوره 56 میلیارد و 868 میلیون دلار نیز که 49.6 درصد کل ارز فروخته شده را شامل می‌شود به بازار اصلی تخصیص داده شده است.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد

سهامداران جدید باشگاه پرسپولیس درباره ترکیب هیات مدیره این باشگاه به توافق رسیدند.

طرفداری | 6 بانک شهر (30 درصد)، تجارت و ملت (هر کدام 20 درصد) و رفاه، اقتصاد نوین و صادرات (هر کدام 5 درصد) از سهام باشگاه پرسپولیس را به طور رسمی خریداری کردند تا واگذاری 85 درصدی مالکیت پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی با موفقیت انجام شود.

بر اساس توافقی که بین بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس انجام شده، سه بانک رفاه، اقتصاد نوین و صادرات که سهام 5 درصدی از این باشگاه دارند، سهم خود در انتخاب هیات مدیره را به بانک شهر واگذار کردند تا به این ترتیب بانک شهر 3 عضو و بانک‌های تجارت و ملت نیز هر کدام یک عضو در هیات مدیره 5 نفره پیش‌روی سرخپوشان داشته باشند.

پروسه انتقال سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌های مذکور امروز نهایی شد. طبق اعلام مدیرعامل بانک شهر هیات مدیره و مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل جاری به کارشان ادامه می‌دهند. بدین ترتیب تغییرات به پایان فصل موکول شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه