Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول حوزه پژوهش اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم هفته ملی پژوهش با حضور خراسان جنوبی در موزه ملی ایران، گفت: ۵ جلد کتاب پژوهشی جدید در حوزه های مردم شناسی، گردشگری و باستان شناسی استان رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، مراسم گرامیداشت هفته ملی پژوهش با حضور وزير ميراث فرهنگی گردشگری و صنايع دستی با تمركز بر دستاوردهای پژوهشی خراسان جنوبی به مناسبت 23 آذرماه آغاز هفته ملی پژوهش برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«سید احمد برآبادی» مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در این خصوص اظهار داشت: این مراسم روزهای 23 و 24 آذرماه در موزه ملی ایران برگزار می شود و رونمایی از پنج جلد کتاب پژوهشی جدید در حوزه های مردم شناسی، گردشگری و باستان شناسی خراسان جنوبی نیز یکی از ویژه برنامه های این مراسم خواهد بود.

 

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به ثبت مهارت ساخت و نواختن دوتار خراسانی در میراث جهانی یونسکو از یکی از هنرمندان شاخص استان خراسان جنوبی که در حوزه پژوهش، ساخت و نواخت این ساز فعالیت های گسترده ای انجام داده است نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حاشیه برگزاری این مراسم نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی اداره کل خراسان جنوبی دایر خواهد شد، ادامه داد: در این نمایشگاه جمعی از هنرمندان و پژوهشگران خراسان جنوبی در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی، احیای نساجی سنتی (حوله بافی، مله بافی، برک بافی)، احیای عروسک های محلی، فرهنگ زعفران، البسه محلی، آیین شب یلدا و کف زنی، نمایش معماری و فرهنگ روستایی، انتشارات پژوهشی در زمینه های مختلف مردم شناسی، باستان شناسی، گردشگری، میراث فرهنگی و دستاوردهای خود را ارائه خواهند داد.

 

برآبادی بیان داشت: پخش کلیپ 6 دقیقه ای از توانمندی های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، اجرای موسیقی محلی به همراه موسیقی مقامی (دوتار نوازی) استان و نمایش بیش از 30 تابلو ازجاذبه های استان از دیگر برنامه های اين نمايشگاه است.

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های مساجد قرآن کریم خبرگزاری شبستان استان بوشهر شیراز سامانه فهما مسابقات قرآنی هفته ملی پژوهش موزه ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حضور جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نقی کریمی، رئیس شورا و ساسان ابراهیم‌زاده، عضو شورای شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.   این هتل با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری