Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان استاندار همدان با اشاره به تدوین سند ارتقای وضعیت بانوان در استان همدان، گفت: باید سهم زنان از مدیریت استان را به ۳۰ درصد برسانیم.

سیدسعید شاهرخی شنبه ۲۳ آذر در شورای برنامه‌ریزی استان همدان که با حضور معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۴۰ ساعت برای تدوین سند ارتقای وضعیت زنان کار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه فرصتی برای آزمون و خطا نداریم بنابراین تمام برنامه ها و پروژه ها برای سه سال برنامه تدوین شده است، تصریح کرد: در استان همدان مبنای کار حرکت در چهارچوب برنامه و منطبق با اسنادی است که کار زیادی روی آن انجام شده است.

شاهرخی با اشاره به اینکه این سند به عنوان میثاق امضا شده و تعارفی با مدیری نداریم چرا که این سند واقع بینانه تنظیم شده است و قطعاً کُندی هیچ مدیری در رابطه با این سند نمی‌پذیریم، خاطرنشان کرد: باید درک کنیم در چه شرایطی هستیم و اگر نمی توانیم برای توسعه و عبور از این شرایط ریسک کرده و از تولید حمایت کنیم، کنار برویم.

در استان کارهای بزرگی داریم

استاندار همدان با بیان اینکه در استان کارهای بزرگی داریم و باید مردان بزرگی را انتخاب کنیم، ادامه داد: این جایگاه را به ما نداده اند که عنوان را یدک بکشیم بلکه باید کار کنیم تا باری از دوش مردم برداریم.

شاهرخی با اشاره به اینکه حضور ما باید طوری باشد که اتفاقات خوبی برای مردم رقم بخورد، افزود: سدها، راه آهن و ایستگاه را ه آهن و ۱۰ها پروژه ملی و استانی دیگر در حال اجراست بنابراین همه مدیران باید تلاش کنند و اگر توان ندارند کنار بکشند. دستگاه هایی که پروژه هایشان معطل مانده است، هیچ پروژه ای نباید معطل بماند.

وی با یبان اینکه باید سالانه ۵۰۰۰ میلیارد سرمایه گذاری برای ایجاد ۲۰ هزار شغل انجام گیرد تا نرخ بیکاری در پایان سال برنامه به ۷.۱ رصد برسد به طوریکه امسال تا کنون مطابق برنامه پیش رفته ایم، اظهار کرد: توجه به معیشت، اشتغال و تولید اولویت دولت در بدو کار بوده و مهمترین سرمایه ما در نظام جمهوری اسلامی سرمایه اجتماعی است که معنایی جز حفظ مردم و همراهی آنها با انقلاب ندارد.

شاهرخی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مردم را بانوان تشکیل می‎‌دهند، گفت: توجه ویژه به نقش آفرینی زنان و جوانان از برنامه های محوری دولت است و همه ما وظیفه داریم این سیاست اصولی را در استان ها پیش ببریم.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه باید جایگاه زنان و جوانان ارتقاء پیدا کند، خطاب به مدیران گفت: برای این ارتقاء برنامه و پروژه داشته باشید و البته برای این مهم نیاز به تغییر نگرش در جامعه داریم.

وی با بیان اینکه سهم مدیران زن از مدیریت را باید تا پایان دولت به ۳۰ درصد برسانیم، ادامه داد: باید کاری کنیم که بانوان در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقش آفرینی کنند. به دنبال تحقق این عدد در استان همدان هستیم.

شاهرخی خاطرنشان کرد: ۴۶۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی پرداخت شده است و پیش بینی می‌شود ۴۵۰۰ نفر از این طریق مشغول به کار شوند.

استاندار همدان با بیان اینکه در این دوره از انتخابات مجلس ۴۳۹ نفر ثبت نام کردند در حالیکه در دوره گذشته ۲۹۶ نفر شرکت داشتند، یادآور شد: در این دوره از انتخابات ۴۸ درصد افزایش شرکت کنندگان داریم که نشان دهنده این است که در استان اقبال خوبی در انتخابات وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه از تعداد ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی استان همدان ۳۹ نفر خانم هستند در حالیکه در دوره گذشته ۲۷ نفر زن شرکت داشتند، بیان کرد: مصمم هستیم در راستای ارتقای زنان در استان گام های بزرگی برداریم.

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه جایگاه زن در ایران اسلامی اثبات شده است، گفت: زنان در انقلاب و جنگ نقش آفرین بودند و الگوی زنان جهان هستند.

امیر خجسته اظهار کرد: جایگاه زنان باید تدوین شود که یکی از کارهای خوبی بوده که در کشور بر روی آن کار شده است.

وی با اشاره به سند ارتقای بانوان و خانواده، خاطرنشان کرد: بحث زن و جوانان از مباحث مهمی است که در گام دوم انقلاب مطرح شده است. بحث‌هایی که در زمینه زنان انجام می‌شود، بسیار خوب است و امیدواریم به نتیجه منتج شود.

خجسته با تأکید بر اینکه بانوان در مدیریت بسیار موفق بودند، تصریح کرد: زنان ایران حق مطلب را در ۴۰ سال گذشته ادا کردند. هم در جنگ و انقلاب تا به امروز حضور داشتند و زنان ایرانی الگوی جهان اسلام و بشریت می‌توانند باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سند ارتقای وضعیت بانوان استاندار همدان مدیریت زنان استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، در این نشست افشین کسالائی در تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر تحلیل اهم شاخص‌های توسعه‌ای برنامه ششم، برنامه‌ریزی برای توسعه را ایجاد بستری دانست که در پهنه آن توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی کشور در چارچوب‌های مبتنی بر نظریه‌های علمی و تخصصی طراحی، تدوین و اجرا شود.

معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در تبیین نقشه راه برنامه هفتم توسعه کشور به تشریح پارادایم، اصول حاکم، ویژگی‌ها، اهداف و الزامات و پیش نیازهای تحقق آن سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است و در تدوین آن تلاش شده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان محورهای اصلی برنامه در نظر گرفته شود.

کسالائی با اشاره به اهم احکام قانونی با رویکرد استانی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: تمرکززدایی و تقویت نقش استان‌ها در این برنامه  مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی رویکرد اصلی برنامه هفتم توسعه را بر اساس موضوعات کلیدی و پیشران‌های کشور با رعایت ملاحظات اسناد آمایش سرزمین، سیاست‌ها، تمرکز بر پیشران‌های توسعه، مسایل بحران‌زا و بسترسازها ( ابر پروژه‌ها) عنوان کرد.

تبیین چارچوب تدوین سند توسعه و برنامه‌های عملیاتی استان و تبیین و تحلیل اصلی‌ترین موضوعات و تبصره‌های قانون بدجه مرتبط با استان از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست بود که به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است؛ این نشست با توجه به تصویب و ابلاغ قریب الوقوع برنامه هفتم توسعه و مبنای عمل قرار گرفتن در سال جاری و ضرورت تبیین مبانی و احکام آن به همت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • پیش بینی وضعیت جوی استان همدان
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین