Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@03:33:23 GMT

توسعه گردشگری، اولویت وزارت میراث فرهنگی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۲۳۷۸

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اولویت این وزارتخانه انجام مطالعات و پژوهش‌های کاربردی در بخش گردشگری است تا شاهد رونق اقتصاد گردشگری در کشور باشیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و هنر‌های دستی دو پژوهش کاربردی نیاز داریم، اما اولویت وزارتخانه در انجام مطالعات و پژوهش‌های کاربردی در بخش گردشگری است تا شاهد رونق اقتصاد گردشگری در کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  علی اصغر مونسان در مراسم هفته پژوهش که در سالن اجتماعات موزه اسلامی با حضور کارشناسان و مسئولان برگزار شد، تأکید کرد: پژوهش‌ها باید هدفمند باشد و زنجیره ارزش را طی کند، تنها در این صورت است که می‌توانیم برنامه ریزی‌های مورد نظر را بر اساس نتایج مطالعات و پژوهش‌ها تدوین کنیم.  وی گفت: در پژوهش‌های کاربردی باید به مشکلات و چالش‌ها و ارائه راهکار‌های رفع آن توجه شود و اینکه با اجرای دستاورد‌های پژوهشی باید به اهداف تعیین شده دست یابیم.  مونسان افزود: پژوهش‌ها و موضوعات مربوط به حوزه‌های گردشگری، هنر‌های دستی و میراث فرهنگی باید مکمل یکدیگر باشد، اگر تاکنون پژوهش و مطالعه در این سه حوزه به تولید علم و ارائه راهکار منجر شده است کار با ارزشی بوده و از این پس نیز باید این روند ادامه یابد.  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نتایج پژوهش‌ها و مطالعات در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و هنر‌های دستی باید بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تهیه، تدوین و به ارتقای بهره وری در این حوزه‌ها منجر شود.  وی با اشاره به اینکه تعداد مقالات و پژوهش از شاخص‌های مهم پیشرفت و توسعه یافتگی در کشور‌های جهان است، افزود: چند سالی است که به حوزه پژوهش و دستاورد‌های آن در بخش میراث فرهنگی توجه شده است و ما باید برای اینکه در رده کشور‌های شاخص قرار گیریم پژوهش‌هایی با هدف و هدایت شده انجام دهیم تا به ارتقای بهره وری منجر شود.  وی گفت: در پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پژوهش‌های خوبی انجام شده است، اما باید این پژوهش‌ها کاربردی باشد.  وی بر همکاری بر سازمان‌های علمی جهانی تأکید کرد و گفت: باید تبادل علمی در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش علمی با این سازمان‌ها انجام شود.  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه بر حمایت و توجه از کسب و کار‌های نوپا (استارت آپ ها) به ویژه در بخش گردشگری تأکید کرد و افزود: پژوهش‌های کاربردی هدف دار می‌تواند به رشد و تعالی کسب و کار‌های نوپا (استارت آپ ها)، کارآفرینی و رشد اقتصاد گردشگری کمک کند.  مونسان همچنین گفت: پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند نقطه اتصال وزارتخانه با کسب و کار‌های نوپا و بخش خصوصی باشد.  وی همچنین از مسئولان پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و هنر‌های دستی خواست در بخش مجلات مربوط به فناوری، افراد موفق در استارت آپ و کارآفرینان را معرفی و علل موفقیت آن‌ها را نیز برای ارائه این دستاورد‌ها به دیگر علاقه‌مندان منتشر کنند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مونسان میراث فرهنگی گردشگری مطالعات و پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از ثبت سفارش فروش محصولات صنایع‌دستی استان به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریالی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمدهادی طهرانی  اظهار داشت: در نمایشگاه بین المللی تهران بالغ بر پنج نشست با روسای اتاق های مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، امارات متحده‌عربی، ترکمنستان، عمان و قطر در حوزه صنایع‌دستی برگزار شد که نتایج بسیار خوبی داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این سلسله نشست ها منجر به ثبت سفارش خرید در حوزه محصولات سوزن‌دوزی استان با صاحبان گالری های ایرانی و خارجی از جمله دبی، کانادا، قطر و... به ارزش تقریبی 180 میلیارد ریال براساس اظهار نمایندگان بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: سفارش تهیه تعداد 1600 محصول صنایع‌دستی در حوزه نقش برجسته تلفیقی با سوزن‌دوزی به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال نیز در این نمایشگاه به ثبت رسید.

طهرانی گفت: بالغ بر 120 سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی,، مقامات مسئول، فعالان حوزه اشتغال زنان و... از غرفه استان بازدید کردند.

وی تصریح کرد: فرصت ها و بسته های ارائه شده مربوط به گردشگری تفریحی، اقامتی، تفریحات آبی، سلامت، تاریخی، گردشگری ورزشی و طبیعت گردی و صنایع دستی نیز در این نمایشگاه ارائه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟