Web Analytics Made Easy - Statcounter

این هفته فایننشال تایمز فاش کرد که چین طی فرمانی به همه موسسات و دفاتر دولتی و عمومی دستور داده است که تجهیزات کامپیوتری و نرم افزاری خارجی را طی سه سال باید از چرخه استفاده خارج کنند.
این دستور مقامات چینی بخشی از یک برنامه بزرگتر برای کاهش وابستگی به فناوری آمریکا و گامی موثر در جدا کردن دو اقتصاد بزرگ دنیا از یک دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستور حزب کمونیست چین اوایل سال جاری صادر شده و به نوشته وال استریت ژورنال اولین دستور فاش شده ای است که به طور خاص خریداران چینی را مجبور به خرید کالای داخلی می کند.

اجرای این سیاست درگرو آن است که تولیدکننده های داخلی بتوانند قرارداهای دولتی پیرامون این مساله را به مرحله اجرا برسانند و طی آن سال آینده ۳۰ درصد و ۵۰ درصد در سال ۲۰۲۱ و ۲۰ درصد باقیمانده تجهیزات را در سال ۲۰۲۲ تحویل دهند.
تخمین های نشان می دهد که برای انجام این برنامه باید ۲۰ تا ۳۰ میلیون قطعه سخت افزاری تعویض شود.

این سیاست که به سیاست ۳-۵-۲ مشهور شده است عمدتا به خاطر خودکفایی چین در برابر فشارهای وارده به این کشور از سوی آمریکا طراحی شده است. دولت ترامپ ابتدای سال جاری سازمان های دولتی آمریکا را از خرید تجهیزات شرکت چینی هوآوی که به نظر آمریکا یک تهدید امنیتی محسوب می شود منع کرده بود.

با این حال این پروسه دشواری ها و هزینه های خودش را نیز دارد. آموزش های جدید برای نیروها، نگه داری از تجهیزات و سرمایه گذاری لازم و لجستیک مورد نیاز برای این مساله را می توان از جمله دشواری های این تغییر در فناوری دانست.

با انجام این طرح از سوی دولت چین زنجیره تولید برخی قطعات دو کشور نیز قطع خواهد شد. سازمان های دولتی چین پیش از این از کامپیوترهای لنوو که یک کمپانی چینی است نیز استفاده می کردند. اما تراشه های پردازشگر این کمپانی توسط کمپانی آمریکایی اینتل تولید می شود و هاردهایش نیز توسط کمپانی کره ای سامسونگ و ممکن است یافتن جایگزین های داخلی آن با دشواری همراه باشد.
اگر چه بسیاری از نرم افزارهای ساخته شده توسط ارائه دهندگان خدمات بر پایه سیستم عامل های معروف آمریکایی مانند ویندوز و مک ساخته می شود و سیستم عامل های ساخت چین محدودند اما این چالش های برای چین جدید نیست چرا که از پیش از این نیز به دنبال کاهش وابستگی خود به فناوری آمریکایی بوده است. در واقع چین دهه هاست که می خواهد خودش را از این وابستگی جدا کند و یا حداقل از این دسترسی نامتوازن به بازار فناوری بکاهد.

سال گذشته نیز کمپانی های آمریکایی به طور موقت از انجام تجارت با کمپانی چینی ZTE منع شدند که همین مساله باعث شد این کمپانی که برای تولید گوشی های هوشمند و تجهیزاتش به صورت جدی به آمریکا وابسته بود تا آستانه فروپاشی نیز پیش برود. در واقع برنامه چین این است که تهدیدهایی از این دست که پیش روی هوآوی و زد تی ای قرار گرفت را از بین ببرد.

منبع: worldpoliticsreview

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار جمعه‌های خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما، متن اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یه این شرح است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ

امروز «نظامِ سلطه و استکبارِ جهانی» درنده خو و وحشی‌تر از گذشته؛ هم‌ناله و شیونِ زنان و کودکان مظلوم و بی‌پناه را در غزۀ مقاوم و هم فریادِ ظلم ستیزی و عدالتخواهی و حق جویی دانشجویان و دانشگاهیان را در قلب آمریکا در گلو خفه می‌کند.

استمرارِ توحش و بربریتِ رژیمِ سفاکِ صهیونیستی با حمایت‌های متعدد و همه جانبه آمریکای جنایتکار و برخی از دولت‌های غربی سراسرِ غزه را به قتلگاهی بزرگ در سلاخی انسان‌های بی‌گناه و انسانیت تبدیل کرده و فریادِ پیوستۀ و نالۀ مظلومان و بی‌پناهان و شیونِ مادران وکودکانِ بی‌گناه از جای جای غزۀ قهرمان به گوش می‌رسد و قلبِ امتِ بزرگِ اسلامی در غمِ مصیبتِ جانسوزِ این نسل‌کشی بی‌امان، سخت جریحه‌دار است.

این در حالی است که آمریکا و اروپا که خود را مهد آزادی، عدالت و حامی حقوقِ بشر می‌دانند؛ تحصن و تجمع اعتراضی دانشجویان عدالتخواه در حمایت از مردم مظلوم غزه و توقف کشتار و نسل‌کشی رژیم ددمنش صهیونیستی را بر نمی‌تابند و با سخت‌ترین و خشن‌ترین روش به سرکوب آن می‌پردازند.

اما بی‌تردید بازندۀ بزرگِ این معرکه و جنگِ نابرابر و ظالمانه؛ رژیم پلید اشغالگر و حامیان آمریکایی و غربی آن خواهند بود.

شـورای همـاهنـگی تبلیـغات اسـلامـی؛ ضمن تـقـدیـر و تـشــکر از حضور‌های مســتمرِ میـدانی و حمایت‌های پیوسته و همه جانبه مـلتِ بـزرگِ ایــرانِ اســلامـی از فلسـطیـنِ قهــرمـان و با محکومیتِ شدیدِ جنایت‌های ددمنشانۀ رژیم شرور و پلیدِ صهیونیستی و ابراز همدردی با غزۀ مقاوم و قهرمان و اعلام حمایت خود از آرمانِ آزادیِ قدسِ شریف، از مردمِ فهیم و آگاهِ ایران، در استان‌های البرز، ایلام، کرمان و همدان دعوت می‌کند، تا با حضورِ پرشور و حماسیِ خود در «راهـپیـمایـی جـمعـه هـای خشـم و انـزجار» که جمعۀ این هفته ۱۴ اردیبهشت ماه پس از اقامۀ نماز برگزار می‌شود، ضمنِ محکومیتِ این جنایاتِ وحشیانه؛ همبستگی و حمایت همیشگی خود را با غزۀ مقاوم و فلسطین قهرمان با فریاد  مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا  اعلام نمایند.

دیگر خبرها

  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است
  • ویل آسپری: ای جی استایلز سعی کرد مرا به رفتن به WWE متقاعد کند
  • حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • استمرار جمعه‌های خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی
  • بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴
  • عضو جدید بلادلاین اولین بازی خود را برگزار کرد/ اخبار WWE
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است