Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اعضای ارشد جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد، این جنبش در انتخابات بر اصل شراکت با دیگر گروه‌ها پایبند است و در صورت پیروزی، کرسی ریاست را به خود اختصاص نخواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صلاح البردویل» عضو دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس در گفت‌وگویی اعلام کرد، روابط این جنبش با دیگر گروه‌های فلسطینی در درجه بالایی از هماهنگی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تأکید کرد، حماس دنبال تقویت روابط ملی و مشارکت در کار در بالاترین سطح، ادامه گفت‌وگوی سازنده و رسیده به همزیستی است.

البردویل ادامه داد: «در صورتی که حماس در هر انتخابات آزاد و شفافی پیروز شود کرسی ریاست را برای خود بر نخواهد داشت؛ رویکرد حماس بر اساس شراکت است و در این مورد به گروه‌ها تعهد داده است. حماس از سیستم انتخاباتی بر اساس لیست‌های انفرادی در استان‌ها چشم‌پوشی و موافقت کرد که انتخابات بر اساس سیستم تناسبی برگزار شود. گرچه این موضوع ممکن است سهمیه حماس را کاهش دهد اما این جنبش به درخواست گروه‌های فلسطینی، اقدام مذکور را انجام داد».

هفته گذشته «حنا الناصر» رئیس کمیته مرکزی انتخابات در فلسطین اعلام کرد، حماس با برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاستی مطابق دیدگاهی که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه داد، موافق است و از او می‌خواهد حکم دعوت به برگزاری انتخابات را صادر کند (جزئیات بیشتر).

وی پیرامون رابطه با جنبش فلسطینی جهاد اسلامی نیز بر اصرار حماس برای تحقق دستاوردهای ملی و توسعه آن تأکید کرد و افزود، دی دیدار هیأت حماس و جهاد اسلامی در قاهره جو بسیار مثبت بود و این نشان دهنده راهبرد حماس مبتنی بر تقویت روابط ملی است.

 البردویل تأکید کرد، حماس علاقه‌مند است که در گفت‌وگوها، تمام گروه‌ها حاضر باشند و دیدگاه‌ها و نکات دیگر گروه‌ها را در نظر می‌گیرد و به آن احترام می‌گذارد.

وی در ادامه به راهپیمای‌های بازگشت در مرز غزه هم پرداخت و گفت، راهپیمایی بازگشت حقیقت شراکت ملی را آشکار کرد و برای اولین بار در تاریخ فلسطین، مبارزه‌ای واحد با مشارکت تمام گروه‌ها شکل گرفت.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: حماس انتخابات مشارکت گروه های فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، «جهاد طه» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنبش قصدی برای انتقال به سوریه ندارد.

در بیانیه سخنگوی جنبش حماس آمده است: با تشکر از آن دسته از کشورهای عربی که آغوش خود را برای ملت ما باز کرده‌اند و حامی مساله فلسطین هستند، باید بگوییم آنچه را روز سه‌شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ از سوی روزنامه لبنانی «اللوا» پیرامون درخواست جنبش حماس برای انتقال به سوریه منتشر شد رد می‌کنیم.

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس در ادامه این بیانیه تصریح کرد: جنبش حماس نه از کشور برادر سوریه و نه از دیگر کشورها چنین درخواستی را نداشته است.

کد خبر 6087904

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد
  • از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم