Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مصلای اصفهان گفت: از همان ابتدای جانمایی طرح مصلی در کنار این مکان، 18 پروژه تجاری تعریف شد که در ادامه 15 پروژه از 18 پروژه را حذف کردیم اما سقف و ستون 3 پروژه باقی‌مانده از قبل زده‌ شده بود و همچنین یک فروشگاه هم در این فضا وجود داشت که به لحاظ قانونی اجازه تخریب و یا تعطیل کردن آن را نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم پرچمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: از سال 1372 فضای مصلای فعلی برای برگزاری نماز جمعه جانمایی شده بود که از همان ابتدای طرح در کنار این مکان، 18 پروژه تجاری تعریف شد و مواردی از جمله استخر، سالن ورزشی، سالن تئاتر، کافی‌شاپ، کتابخانه، موزه، بانک، مهمانسرا و... را در بر می‌گرفت.

مدیرعامل مصلای اصفهان با بیان حذف 15 پروژه از 18 پروژه تجاری طرح‌ شده افزود: همان ابتدا تحویل کار 15 پروژه از 18 پروژه تجاری مطرح‌ شده را به دو دلیل حذف کردیم، نخست آن‌که وجود این تعداد مرکز تجاری فضای مصلی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌داد و باعث می‌شد تا دیگر مصلی به چشم نیایید.

وی اضافه کرد: دومین بحثی که سبب تعطیلی پروژه‌های مذکور شد مسأله پدافند غیرعامل بود، چراکه در این مکان تجمع بالای 60 هزار نفر نمازگزار و 100 هزار نفر برای اجتماعات صورت می‌گیرد از همین رو پدافند غیرعامل به دلایل حفاظتی اجازه وجود این تعداد مراکز تجاری را نمی‌دهد.

پرچمی در ادامه بیان داشت: سقف و ستون 3 پروژه باقی‌مانده از قبل زده‌ شده بود و همچنین یک فروشگاه هم در این فضا وجود داشت که به لحاظ قانونی اجازه تخریب و یا تعطیل کردن آن را نداشتیم بنابراین 4 مکان تجاری را حفظ کردیم اما آن‌ها را از بدنه اصلی مصلی به فاصله 10 متر جدا کردیم.

مدیرعامل مصلای اصفهان تأکید داشت: نکته مهم‌تر این است که مراکز تجاری مذکور سرخیابان مصلی قرار دارد و از طرفی تخت فولاد ثبت میراث فرهنگی است و اگر این فضاهای تجاری در تخت فولاد ساخته می‌شود حتی به‌ اندازه یک متر نخستین کسی که از ما شکایت می‌کرد، میراث فرهنگی بود.

وی تصریح کرد: از همان ابتدا امر هدف از ساخت این 18 پروژه تجاری ایجاد کسب درآمد برای ساخت مصلی بود و امروز تمام هزینه‌های حاصل از این 3 پروژه راه‌اندازی شده صرف ساخت مصلی می‌شود چراکه تا به امروز دولت‌ها به‌ خصوص دولت وقت هیچ‌گونه کمکی در جهت ساخت مصلی نکرده‌اند بنابراین برای ساخت مصلی نیازمند اعتبار هستیم که اگر بنا باشد به امید دولت‌ها با شعارهای گوناگون بمانیم یقیناً آنچه را هم که تا امروز با هزینه‌های حاصل از درآمد این امکان تجاری ساخته‌ شده، فرسوده خواهد شد و تا سالیان سال پیشرفتی هم نخواهیم داشت.

پرچمی با اشاره به حضور نیروهای امر به‌ معروف و نهی از منکر در اطراف فضای مصلی متذکر شد: تمام سعی ما بر این است تا کنترل لازم را نسبت به فضای اطراف مصلی به لحاظ پوشش و رفتار افراد را داشته باشیم.

به گزارش فارس، موضوع مجاورت مراکز تجاری در کنار مصلی اصفهان یکی از سوژه‌های ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «چرا مجوز کافی‌شاپ و فروشگاه لباس در کنار درب مصلی اصفهان داده شد؟» بوده است.

انتهای پیام/63106/ص30/

منبع: فارس

کلیدواژه: تخت فولاد شهرداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت یک شهرک مسکونی ۵۵۵ هکتاری در اطراف قم

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید غفوری رئیس هیأت‌مدیره شهرهای جدید از صدور پروانه تأسیس نخستین شهرک مسکونی دولتی در استان قم تحت عنوان پرنیان یک هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان قم خبر داد و گفت: فردا ۲۰ اردیبهشت ماه هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به استان، با توجه به صدور پروانه تأسیس شهرک مسکونی دولتی در قم به مساحت ۵۵۵ هکتار تحت عنوان پرنیان ۱ کلنگ احداث این شهرک مسکونی به زمین زده می‌شود.

غفوری توضیح داد: شهرک پرنیان یک به طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن اختصاص دارد. مقرر است تا ساخت این شهرک همراه با واحدهای مسکونی آن و سایر خدمات با جمعیت‌پذیری ۳۰ هزار نفر طی ۴ سال احداث شود.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه تمامی واحدهای این شهرک مسکونی به شکل یک طبقه و حیاط دار در قطعات ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری احداث می‌شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساخت این شهرک مسکونی چهار سال زمان می‌برد و به شکلی احداث خواهد شد تا حمل‌ونقل و کیفیت زندگی شهری آن متناسب با استانداردها باشد.

غفوری فاصله این شهرک مسکونی تا شهر قم را ۲۱ کیلومتر عنوان کرد.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، مجموعه شهرک‌های مسکونی پرنیان شامل ۴ شهرک مسکونی است که طرح‌های سه شهرک آن تهیه و به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است و پروانه احداث شهرک مسکونی پرنیان یک به مساحت ۵۵۵ هکتار صادر شده است. همچنین با تصویب طرح جامع شهرک‌های پرنیان ۲ و پرنیان ۳ در شورای‌عالی شهرسازی و معماری، پیش پروانه این شهرک‌ها با مساحت ۵۸۳ و ۷۷۳ هکتار و ظرفیت ۶۰ هزار نفر توسط رئیس ستاد شهرک‌سازی به نام سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت صادر شد. برنامه‌ریزی شده تا با صدور مجوزهای مذکور، مدیریت و عملیات اجرایی شهرک پرنیان با هدایت سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شود.

کد خبر 6100787

دیگر خبرها

  • ۶۷۰ مدرسه در استان زنجان نیاز به مقاوم سازی دارند
  • آغاز ساخت یک شهرک مسکونی ۵۵۵ هکتاری در اطراف قم
  • سفر یک روزه معاون وزیر علوم به استان فارس
  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • ساخت ۱۰۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در قم توسط بسیج سازندگی
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • توقیف لنج تجاری با ۶۰ میلیارد کالای قاچاق در خلیج فارس
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف