Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: ۱۱ نفر از اعضای شرکت های هرمی که به بهانه استخدام جوانان تحصیلکرده شهرستانی مبلغ ۲ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور در تشریح این خبر گفت: در ابتدای آذرماه امسال تعدادی از خانواده های ساکن در سایر استان ها با مراجعه به مراجع قضائی در تهران شکایت هایی با عنوان فقدانی یا ربایش فرزندانشان را طرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: پرونده ها به اداره یازدهم پلیس آگاهی ارجاع و در تحقیقات پلیسی مشخص شد شاکیان می توانند با فرزندانشان ارتباط تلفنی در هر چند وقت یک بار برقرار کنند.

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان با ظن به اینکه این افراد در دام شرکت های هرمی افتاده اند، پرونده مرتبط با جرایم شرکت های هرمی را بررسی و برای ادامه تحقیقات پرونده را در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار دادند.

تقی پور با اشاره به سخنان یکی از شاکیان در خصوص نحوه فقدان فرزندش اظهارداشت: ماه های قبل فرزندم به تشویق یکی از دوستانش برای استخدام در یک شرکت بزرگ دولتی راهی تهران شد و چند روز پس از عزیمت مبلغ ۴۰میلیون تومان بابت رهن خانه درخواست کرد و بعد از دریافت پول ارتباطش با ما قطع شد و فقط هر چند ماه یک بار تماس تلفنی داشتیم و به هیچ عنوان حاضر به بازگشت نیست.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: کارآگاهان با انجام یک رشته اقدامات پلیسی و میدانی موفق به شناسایی مخفیگاه این متهمان در محدوده خلیج و کوهسار شدند و با دریافت دستور قضائی در ۲ عملیات همزمان، اعضای این شرکت ها شناسایی و دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: یکی از جوانان جذب شده توسط این شرکت ها در تشریح شرایط زندگی و نحوه اغفال خود گفت که یکی از دوستانم مرا تشویق کرد تا برای استخدام در یکی از سازمان های دولتی راهی تهران شوم وقتی به تهران رسیدم شب های اول در پارک ها و مسافرخانه ها بودم تا اینکه مرا در یکی از خانه های مجردی به همراه چند نفر دیگر اسکان دادند و دوستم گفت فعلا کار استخدام عقب افتاده ولی من خودم در کار بازاریابی هستم و تو هم می توانی در این کار فعالیت کنی و به بهانه رهن خانه از والدینت ۴۰میلیون تومان پول بگیر بعد از دو سال با بازاریابی تور مسافرتی و اشیاء زینتی هفته ای ۱۰۰ میلیون تومان درآمد خواهی داشت، من حرف های او را باور کردم و مشغول به کار شدم اما بعد از گذشت مدت زمان زیادی هیچ اتفاقی نیفتاد و من روی برگشت به خانه را هم نداشتم و در شرایط بسیار بدی زندگی می کردم.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: ۱۱ نفر از اعضای این باند تاکنون در رابطه با فعالیت این شرکت ها دستگیر شده اند که از هر مالباخته ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان کلاهبرداری شده است.

وی اضافه کرد: کارشناسان مجموع این کلاهبرداری ها را ۲ میلیارد تومان برآورد کرده اند، با توجه به نتیجه رسیدن همزمان پرونده ها، متهمان با دستور بازپرسان شعبه های ۷ و ۲ دادسرای ناحیه ۳۱ روانه زندان شدند.

تقی پور در پایان به والدین توصیه کرد: با نظارت بر روابط فرزندان خود با دوستانشان به افراد فریبکار مجال اغفال فرزندانشان را ندهند. ماهیت دروغین شرکت های هرمی کاملا در پایتخت شناخته شده هست و این افراد دیگر قادر به عضوگیری از بین جوانان تهرانی نیستند براین اساس، اعضای این شرکت ها به سراغ شهرستان ها می روند و با وعده درآمدهای میلیاردی و استخدام به جای طمع به این فکر کنند که در صورت وجود چنین منابع درآمدی در تهران چرا اعضای شرکت به جای جوانان تهرانی به سراغ جوانان شهرستانی می آیند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 پست پلاس عبدالمالک ریگی طرح ملی مسکن لیلا واثقی بوریس جانسون کلاهبرداری ۲میلیارد تومان تحصیلکرده شهرستانی پایتخت انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 پست پلاس عبدالمالک ریگی طرح ملی مسکن لیلا واثقی بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

به گزارش خبرنگار مهر, سردار سیاوش مسلمی عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه مرحله نهایی اولین المپیاد ورزشی، فرهنگی و علمی پایگاه‌های مقاومت بسیج استان مازندران جام شهید مدافع امنیت روح الله عجمیان که به میزبانی شهرستان فریدونکنار برگزار شد، از همه کسانی که در پایین‌ترین سطح برگزاری این مسابقات (پایگاه‌های مقاومت محلات) تا بخش و شهرستان زحمت کشیدند تا این برنامه در عرصه‌های علمی، ورزشی و فرهنگی برگزار شود تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده سپاه کربلا افزود: طبیعتاً این اقدام صورت نمی‌گرفت مگر با همکاری و هم افزایی که بین بخش‌های اداره کل ورزش جوانان استان، اداره ورزش شهرستان‌ها، شوراها و شهرداری‌ها، دهیاران و بخشداری‌ها و همچنین فرماندهان نواحی، حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های مقاومت ایجاد و زمینه لازم را فراهم کردند.

وی از شرکت حدود ۲۰ هزار نفر در این مسابقات خبر داد و گفت: به موجب برگزاری این مسابقات فضای خوبی برای جوانان ایجاد شد و حضور جوانان در این عرصه‌ها برای جسم، روح، فکر و برای آینده کشور که موجبات افتخار آفرینی را فراهم می‌کند، نقطه قوتی است.

سردار مسلمی با بیان اینکه خدمت به مردم فقط معیشتی نیست، اظهار کرد: همه ما در هر سطوحی که مسئولیت داریم باید یکی از اصلی ترین دغدغه‌ها پرداختن به نسل جوان و خدمت به مردم باشد باتوجه به اینکه خدمت به مردم، فقط معیشتی نیست و عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و ورزشی همه این سطح می‌تواند عرصه خدمتگزاری باشد.

فرمانده سپاه کربلا از ۱۴۴ سالن ورزشی که در اختیار بسیجیان قرار داده شده، خبر داد و افزود: امروز افتخارمان این است که در مجموعه بسیج در خدمت مردم باشیم و به عنوان بخشی از جامعه ورزشی در استان مازندران انجام وظیفه کنیم و تاکنون ۱۴۴ سالن ورزشی در خدمت جوانان بسیجی استان مازندران قرار داده شده است.

سردار مسلمی با اشاره به مسئولیت خویش در کسوت رئیس هیئت کشتی بسیج کشور بیان داشت: امروز در حوزه ورزش کشتی، مازندران به عنوان قطب کشتی ایران است بر همین مبنا برنامه ریزی هایی را با هیئت کشتی استان برقرار کرده‌ایم که لیگ کشتی استانی و چندین تیم را در لیگ برتر و دسته یک داشته باشیم و ان شاءالله بتوانیم بخشی از سهم خودمان را به عنوان آورده مجموعه سپاه در حوزه کشتی تقدیم علاقه مندان کشتی کنیم.

کد خبر 6088037

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود
  • مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید
  • اسباب کشی شرکت نفت به برج 23 هزار میلیارد تومانی
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور