Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@08:27:28 GMT

هوک: حمله آرامکو اقدام جنگی ایران بود

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۳۳۸۷

هوک: حمله آرامکو اقدام جنگی ایران بود

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در اظهاراتی که در حاشیه نشست دوحه داشت؛ مدعی شد حتی با وجود تحریم‌ها علیه ایران، آمریکا همچنان از ایده گفتگو با این کشور استقبال می‌کند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران همچنان تهدیدی علیه صلح و ثبات جهانی است. اینکه ایران پشت حمله ماه سپتامبر به تسهیلات نفتی عربستان سعودی است موضوعی شناخته‌ شده است و دولت سعودی شواهدی از مشارکت ایران در این مسئله را به شورای امنیت ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوک همچنین مدعی شد که رویکرد مثبتی میان اعراب شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر التیام تفرقه موجود با قطر وجود دارد و آمریکا به آشتی عربستان، امارات و بحرین با قطر امیدوار است.

آمریکا مدعی است تقابل با ایران در صورت اتحاد ۶ عضو این شورا که علاوه بر کشورهای یاد شده شامل کویت و عمان نیز می‌شود، راحت‌تر خواهد بود.

هوک در بخشی از اظهاراتش که از سوی سی‌ان‌بی‌سی نقل شد، مدعی شد: به دلیل توافق هسته‌ای ایران، خطر درگیری منطقه‌ای افزایش یافته و آنچه که ایران در ماه سپتامبر انجام داد یک اقدام جنگی بود.

وی حتی در پاسخ به این سوال که آمریکا در مواجهه با اقدام نسبت داده شده به ایران، منفعل بوده است نیز مدعی نقش سازمان ملل و توسل به دیپلماسی (!) شد.

هوک در این باره افزود: ما این کار را انجام دادیم اما در نتیجه آن، ایران به لحاظ دیپلماتیک منزوی‌تر شده است. هنوز هم به نقش شورای امنیت سازمان ملل واقفیم و حال که عربستان سعودی تحقیقات خود را تکمیل کرده است امیدواریم در شورای امنیت مؤثر باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: برایان هوک آرامکو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در تداوم سیاه‌نمایی‌های غرب علیه نقش ایران در منطقه غرب آسیا، عنوان کرد که تهران در پی عملیات نظامی علیه (رژیم) اسرائیل جسورتر شده است.

به گزارش مشرق، هربرت ریموند مک‌مستر که در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ این سمت را در دولت دونالد ترامپ برعهده داشت، مدعی شد که خطر تشدید تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی از بین نرفته است.

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای ادعا کرد: «ایران راهبردی را در پیش گرفته که امیدوار است ما وانمود کنیم نمی‌دانیم دلیل این همه خشونت چیست؛ این کشور به شیوه‌ای وحشتناک و بدبینانه، مایل است در صورت لزوم، تمام عمر اعراب را صرف تحقق اهداف خود در بیرون راندن ایالات متحده، بریتانیا و متحدان ما از منطقه به عنوان اولین گام برای ایجاد قدرت هژمونیک در منطقه و نابودی اسرائیل کند.»

این مقام پیشین آمریکایی در تداوم حوسازی‌های رسانه‌ای علیه ایران ادامه داد: «به نظر من هرچه دیرتر اقدام کنیم، ایران به تشدید اقدامات وحشتناک خود برای تحمیل رنج انسانی به اسرائیلی‌ها ادامه خواهد داد.»

وی درباره پاسخ تنبیهی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی هم ادعا کرد: «به نظر می‌رسد ایران جسور شده است و ما باید به ایرانی ها بگوییم که هزینه های سنگینی را به شما تحمیل خواهیم کرد.»

مک مستر ادامه داد: «البته این هزینه‌ها لزوما نظامی نیستند. به نظر من فضای زیادی برای اجرای تحریم‌هایی وجود دارد که در حال حاضر دولت تصمیم گرفته است که آن‌ها را اجرا نکند»

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکارگیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی: اقدام‌های فرهنگی باید امیدآفرین باشد
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد