Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:22:30 GMT

اخبار کوتاهی از اجرای نمایش‌های جدید

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۳۵۸۹

اخبار کوتاهی از اجرای نمایش‌های جدید

دراکولای سفید بازیگرانش را شناخت
نمایش دراکولای سفید با طراحی و کارگردانی محسن میرزاخانی و تهیه‌کنندگی مشترک حسام آهنگر و محسن میرزاخانی از ساعت ۲۰:۳۰ یکم دی ماه در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود که متن آن را دانیال چاووشی به رشته تحریر در آورده است.
متین ستوده، سمیرا حسینی، دانیال چاووشی، ایمان مهدی زاده، حمید نور زاده، احسان اصغری، عرفان فهرستی، نسیم کیانی، محدثه قانع و امیر محمد چاووشی از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نمایش روایت زندگی دختری بوده که در بند اسارت به سر می‌برد. تنها راه نجات او آمدن فردی است که از آن با نام دراکولای سفید یاد می‌شود.
علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از ساعت ۱۲ امروز شنبه ۲۳ آذرماه در سایت ایران نمایش خریداری کنند.

من یه زنم، صدامو می‌شنوین؟ در تالار حافظ اجرا می‌شود

تئاتر من یه زنم، صدامو می‌شنوین؟ به نویسندگی و کارگردانی کاملیا غزلی هفته اول دی ماه، در تالار حافظ به صحنه می‌رود.
این تئاتر بعد از اجراهای موفقی در تئاتر پیکولو ایتالیا، جشنواره اروپیشن کلتور تاگ کالسروهه آلمان و تالار مولوی تهران، در هفته اول دی ماه، در تالار حافظ اجرا خواهد داشت.
ستاره اسکندری، الناز اسمعیل زادگان، فهیمه امن زاده، سارا بهرامی، شبنم فرشادجو، هانا کامکار ، سروش کریمی نژاد، ساناز نجفی به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه این نمایش آمده است:«... من توی انار بدنیا اومدم...برف می بارید.»

بیضایی دومین نمایشنامه‌خوانیِ آخر ماه

نمایشنامه بیضایی به نویسندگی سید محمد مساوات، دومین نمایشنامه‌خوانیِ نمایش‌های آخر ماه است که ۳۰ آذرماه سال جاری در عمارت نمایشی نوفل‌لوشاتو نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

نمایش‌های آخر ماه نامی است که شنبه‌های آخر ماه، به نمایشنامه‌خوانیِ آثار برجستۀ نمایشی می‌پردازند. در دورۀ اول این رویداد، گروه اجرایی، به آثار ممتاز ایرانی نگاه دارد. به همین منظور، پس از نمایشنامه‌خوانی بر اساس دوشس مَلفی، بیضایی که روایتی از اسطوره‌های ایران است، به کارگردانی مهران عشریه به صحنه می‌رود.

حمیدرضا عیوضی، تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد و نقش‌خوانان علیرضا گلدهی، مینا فرهنگ‌نیا، محمد سعیدی، مهدی رضایی، حمیدرضا عیوضی، مروارید امانی، سها پورمهدی، امیرا رضایی، مهران عشریه، امیرمهدی غرشی، میلاد اشکالی، نغمه طوسی و مهتاب نورزاده هستند.

فروش اینترنتی این نمایشنامه‌خوانی در سایت تیوال صورت می‌گیرد. این اثر، شنبه ۳۰ آذرماه، ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۸۰ دقیقه در عمارت نمایشی نوفل‌لوشاتو به نشانیِ خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچۀ زیبا بر صحنه خواهد بود.

فردای شب در کارگاه نمایش به صحنه می رود

اولین اثر تولیدی رویدادهای اجرایی – پژوهشی کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به کارگردانی جواد اسفندیاری که بر پایه فراخوانی در تابستان سال جاری آغاز شده بود از یکشنبه ۲۴ آذرماه به صحنه می رود.

امین عظیمی مدیر ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاترشهر در این رابطه گفت: بر مبنای فراخوان منتشر شده در تابستان سال جاری بالغ بر ۱۰۰ درخواست و طرح اجرایی به تئاتر شهر ارسال شد و پس از بررسی و تحلیل کارشناسانه این درخواست ها توسط هاجر سعیدی نژاد و عباس اقسامی، در نهایت ۲۵ طرح/اجرا  پذیرفته شد. پس از آن از ابتدای پاییز روند تولید گفت وگویی میان گروه ها و دفتر ارتباطات، آموزش و پژوهش ادامه داشته است که نخستین ثمره آن که در این فرآیند از مشاوره رضا سرور هم کمک گرفته شد فردای شب نوشته و کار جواد اسفندیاری است.

عظیمی افزود: این روندی تجربی، مطالعاتی و اجرایی است که باید برای تحقق اهدافش به آن فرصت کافی داد. این که ۲۵ گروه با علاقه و جدیت مطالعه و پژوهش را برای دستیابی به یک فرم اجرایی محور قرار دهند خود به معنای موفقیت این تلاش است. در حقیقت برای ما سرلوحه قراردادن آموزش، پژوهش و نگاه جوینده و علمی در مسیر تولیدات به دور از منطق سرمایه محور بازار و فرآیند تولیدات مهمتر از نتیجه ای است که به عنوان یک اثر اجرایی به صحنه می رود.

در توضیح اجرای فردای شب آمده است: «این اجرا بر پایه فراخوانِ مشارکت در رویدادهای اجرایی _ پژوهشیِ کارگاه نمایش که توسط واحد پژوهش تئاتر شهر منتشر شد، آماده شده و یک اجرای کارگاهی _ تجربی است. هدف از ارائه این پروژه بررسی، مطالعه و اجراپژوهی در حوزه غیاب در اجرا و ارائه رویکردهای مینیمالیستی در طراحی اجرا است. گروه اجرایی نزدیک به هشت ماه تمرین کرده و از تمرین های آزاد حرکتی و حسی به فرم های پیشنهادی اجرا رسیده است.

ایده اجرا حول مفهوم پرداخت امرِ تئاتریکال، پیرامون ایده وهم (جهان ذهنی) و نوعی بازنمود فیزیکی و حسی از امر ذهنی و به نمایش درآوردن یا بازنمود زبانِ وهم در اجرا و تجربه گری در حوزه فضا و اتمسفر اجرا است. بدین معنا با وجود اینکه اجرا بر پایه متن شکل گرفته اما متن در نهایت بخشی از فرم اجراست.

سه اجراگر پروژه فردای شب، مژده دایی، مونا سهراب حقیقت، فرنوش نیک اندیش با هدایت و کارگردانی جواد اسفندیاری از ۲۴ آذر تا ۶ دی سال جاری در کارگاه نمایش واقع در مجموعه تئاترشهر این تجربه را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند.

روند اجراهای نخستین فراخوان رویدادهای اجرایی پژوهشی تا آبان سال آینده ادامه خواهد شد و فراخوان دور دوم در تابستان سال ۹۹ منتشر می شود.

زندگی تئاتری اسماعیل خلج بر صحنه خانه تئاتر

نخستین برنامه از مجموعه‌ برنامه‌های زندگی تئاتری من، که از این پس به‌شکل مستمر توسط کانون کارگردانان خانه‌ تئاتر برگزار خواهد شد، به زندگی تئاتری اسماعیل خلج، اختصاص دارد.

در این برنامه که در ساعت ۱۷ روز یک‌شنبه ۲۴ آذر سال جاری، در محل سالن مهین اسکویی ساختمان قدیم خانه‌ تئاتر واقع در خیابان برادران مظفر جنوبی، نبش خیابان ماه، ساختمان آفتاب، طبقه‌ اول برگزار می‌شود، ابتدا بهزاد فراهانی، قطب‌الدین صادقی، طلایه رویایی، شهرام گیل‌آبادی و شهرام کرمی دقایقی در مورد فعالیت‌های تئاتری اسماعیل خلج سخن خواهند گفت و سپس در قالب یک گفت‌وگو مابین مجید گیاه‌چی و اسماعیل خلج، بخشی از فرازهای زندگی تئاتری و نقطه‌نظرات تئاتری او مطرح می‌شود.

حضور علاقمندان در این برنامه که مقارن با هفتادوپنجمین سالروز تولد اسماعیل خلج است، آزاد است.

برچسب‌ها تالار حافظ تئاتر نمایش سایت تیوال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تالار حافظ تئاتر نمایش سایت تیوال تالار حافظ تئاتر نمایش سایت تیوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» به کارگردان بهرام افشاری و تهیه‌کنندگی محمد قدس، اثری است که از ۱۵ فروردین در تهران روی صحنه رفته است.

این اثر نمایشی که بهرام افشاری و تینو صالحی در آن به ایفای نقش می‌پردازند، از ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن اصلی پردیس مهستان، شهر اصفهان روی صحنه می‌رود.

«چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» تاکنون در تهران ۱۵۰ اجرا روی صحنه رفته است و در تور خارجی به دبی، آلمان، استرالیا و… سفر کرده است.

مدیر تولید: علی اکباتانی، مجری طرح اصفهان: مجید کاشی‌فروشان، مدیران اجرایی اصفهان: امیرحسین مزروعی، آرام یوسفی‌نیا، دستیار کارگردان: حسن خان‌محمدپور، مدیر تبلیغات: آریان امیرخان، گرافیست: پیمان امدادی، عکاس: شهریار اکبریه، عکاس پوستر و متریال تبلیغات: کیارش مسیبی و مشاور رسانه‌ای علی کیهانی دیگر عوامل این اثر هستند.

در خلاصه داستان نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آمده است: «پایان همه چیز خوب است. اگر پایان چیزی بد شد؛ نگران نباش! این پایانش نیست.»

کد خبر 6086560 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • «خرده جنایت‌های زن و شوهری» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان