Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@14:13:55 GMT

ایجاد ارزش افزوده با صادرات پای مرغ به چین

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۳۹۶۴

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جریان سفر به چین و پیش از دیدار با همتای خود در این کشور با محمد کشاورززاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن دیدار کرد و به تبادل نظر پیرامون توافق‌های سفر پیشین خود و محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی کشورمان به چین پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این دیدار کشاورززاده، سفیر ایران در چین به تشریح خصوصیات مورد انتظار طرف چینی برای هیئت اعزامی از دامپزشکی ایران به پکن پرداخت و افزود: از آنجا که چینی‌ها به تساهل و تسامح فعالیت‌های بازرگانی اعتقاد ویژه دارند باید تا حدِ امکان تلاش کرد فرایند اجرای توافق‌های دوجانبه به درازا نکشد و در همان زمان مورد توافق به اجرا برسد.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد میوه‌های مصرفی در چین وارداتی است و از آنجا که هر ساله نمایشگاه واردات شانگ‌های در این کشور برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی است تا بازرگانان و صادرکنندگان ایرانی در معرفی پتانسیل‌های صادراتی ایران به چین نظیر فرش ایرانی و همچنین زعفران کوشا باشند.

 

در این دیدار، رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز ضمن ابراز علاقه متقابل کشورمان به گسترش همکاری‌های دو کشور با اشاره به دستاورد‌های بی‌نظیر صادرات میگوی ایران به چین که خوشبختانه به نتایج خوبی هم رسیده است، به سایر دستاورد‌های فوق‌العاده سفر مرداد ماه سال جاری به اتفاق وزیر سابق جهاد کشاورزی کشورمان اشاره کرد و افزود: البته در حوزه فرآورده‌های تولیدی تحت‌نظر سازمان دامپزشکی، محصول پایِ مرغ با توجه به کمیت و کیفیت بالا و عدم مصرف داخلی قابل توجه، می‌تواند به وفور به این کشور صادر شود و ارزش افزوده خوبی را عاید تولیدکنندگان داخلی کشورمان کند.

 

میزان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پای مرغ رفیعی صادرات اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت

محمدرضا طنابی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع‌دستی به کشور‌های‌خارجی صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل از آن، که ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود ۲۲ درصد افزایش داشته، گفت: کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، کشور‌های اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع‌دستی استان بودند.

وی صنایع چوبی، بافته‌های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و افزود: صنایع‌چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع‌دستی صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

طنابی درخصوص تسهیلات‌اعطایی به هنرمندان صنایع‌دستی در استان اضافه کرد: پارسال ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۴۰ رشته صنایع‌دستی از جمله نساجی‌سنتی، رودوزی‌های‌سنتی، بافته‌های‌داری، پوشاک‌سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنر‌های روی‌چوب، صنایع‌دستی روی شیشه، رنگ‌رزی گیاهی و رفوگری، قالی‌بافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد کشورمان در چین
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود