Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور وزرای راه و نیرو در نشست کمیسیون عمران، تحقق تنها ۳۰ درصد بودجه ۹۸ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، لاریجانی عازم ترکیه شد، مجمع مجالس آسیایی فرصت رایزنی برای بهتر شدن روابط اقتصادی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حضور وزرای راه و نیرو در نشست کمیسیون عمران، تحقق تنها ۳۰ درصد بودجه ۹۸ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، لاریجانی عازم ترکیه شد، مجمع مجالس آسیایی فرصت رایزنی برای بهتر شدن روابط اقتصادی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۳ آذرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعای بی اساس دیگری از پمپئو علیه ایران

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری، با طرح ادعاهایی علیه ایران، آن چه آن را  حمله شبه‌نظامیان ایران  که در این هفته منجر به زخمی شدن پنج سرباز عراقی در فرودگاه بغداد شد، می‌خواند را محکوم کرد و خطاب به مقامات ایران گفت که آمریکا در صورت آسیب رساندن ایران یا شبه‌نظامیانش به کارکنان آمریکایی یا به شرکای عراقی‌مان، قاطعانه پاسخ خواهد داد.

طبق ترجمه ایسنا، این ادعای پمپئو علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند که هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی کشوری مستقل را ندارد. اما این رویکرد مداخله‌جویانه، رویکردی است که آمریکا به ویژه درباره کشورهای منطقه آن را در پیش گرفته و به طور مثال در طی رویدادهای اخیر خاورمیانه مانند اعتراضات لبنان، عراق و اعتراضات آبان‌ماه ایران، در پی اصلاح قیمت بنزین، از آن‌ها در راستای کسب منافع خود استفاده می‌کند.

 

حضور وزرای راه و نیرو در نشست کمیسیون عمران/ بررسی اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه ۹۹

نشست کمیسیون عمران مجلس در روزهای (دوشنبه و سه شنبه 25 و 26 آذر ماه) برگزار خواهد شد.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، انتخاب سه عضو کمیسیون عمران جهت عضویت در کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه سال 1399 کل کشور و معرفی گزینه انتخاب ناظر در شورای عالی مدیرت بحران در دستور کار نشست روز دوشنبه این کمیسیون قرار دارد.

همچنین اسلامی وزیر راه و شهرسازی جهت بررسی منابع بخش حمل و نقل در بودجه سال 1399 کل کشور و اردکانیان وزیر نیرو جهت بررسی منابع بخش آب و فاضلاب در بودجه سال 1399 کل کشور در این جلسه حضور خواهند یافت.

یکی دیگر از برنامه های نشست کمیسیون عمران در روز دوشنبه، حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای بررسی کلیات لایحه بودجه سال 1399 کل کشور است.

 

بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی

نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی دوشنبه (25آذر ماه) با دستور کار بررسی (بند ز) تبصره 1– (بندهای الف – ب – د) تبصره 2– (بندهای الف – ب – هـ) تبصره 4 و (بندهای و – ل) تبصره 5 با حضور نمایندگان  وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان بورس، سازمان خصوصی سازی، معاونت علمی ریاست جمهوری، صندوق توسعه ملی، دیوان محاسبات کشور، بانک مرکزی، بخش خصوصی و مرکزپژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی سه شنبه(26 آذر ماه) تبصره های ارجاعی لایحه بودجه سال 1399 کل کشور از جمله (بند ط) تبصره 6– (بندهای الف – هـ) تبصره 7– (بندهای ب – ج – د) تبصره 18 و تبصره 19 با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، کشور، صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون کار و رفاه اجتماعی، نیرو، راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان امور مالیاتی، سازمان محیط زیست، ایمیدرو، ایدرو، دیوان محاسبات کشور، صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی، بخش خصوصی و مرکزپژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را بررسی می‌کند.

 

نفی استفاده از ابزار تحریم در موضوعات بشردوستانه و زیست محیطی

در جلسه اختتامیه نوزدهمین مجمع عمومی APPCED در سئول کره جنوبی بیانیه نهایی اجلاس در چندین بند با اجماع همه حاضرین به تصویب رسید که دو بند از این قطعنامه به پیشنهاد هیات ایرانی درخصوص لزوم هماهنگی و تعامل کشورها در مبارزه با پدیده ریزگردها و نیز نفی استفاده از ابزار تحریم در موضوعات بشردوستانه و زیست محیطی به  بیانیه افزوده و به تصویب رسید.

 

براساس این گزارش در انتهای جلسه محمدرضا تابش، رئیس هیات پارلمانی ایران از مهمان نوازی دولت، مجلس و مردم کره در برگزاری خوب و شایسته این اجلاس قدردانی کرد و تحرک بیشتر مجالس حوزه آسیا پاسفیک را در خصوص تخریب محیط زیست و‌ صیانت از طبیعت خواستار شد.

 

وی از حضار که با رأی اعتماد خویش ‌وی را به سمت نایب رئیس اول APPCED برگزیدند سپاسگزاری کرد.

 

تابش همچنین از عنایت کشورهای عضو به تصویب دو بند پیشنهادی ایران در ارتباط با تحریم ها و ریزگردها و گنجاندن آن در قطعنامه و میزبانی ایران برای مجمع عمومی سال ۲۰۲۳ قدردانی کرد./

 

تحقق تنها ۳۰ درصد بودجه ۹۸ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)/از خوش حسابان مالیاتی هستیم

«سعید محمد» شب گذشته (جمعه 22 آذر) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما درباره فعالیت ها و دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) توضیحاتی را بیان کرد و با بیان اینکه این قرارگاه متعلق به مردم و برای کمک رسانی به دولت است، گفت: قرارگاه به دنبال کسب سود نیست و با وجود تحریم‌ها و رکود اقتصادی این حجم اقدامات را انجام می‌دهد.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) درباره سهم این قرارگاه از بودجه دولت با اشاره به اینکه در بودجه ۹۸ به این قرارگاه 2400 میلیارد تومان اختصاص یافت که تنها ۳۰ درصد آن محقق شد، گفت: در بودجه ۹۹ نیز همین رقم در نظر گرفته شده و در واقع رقمی که به قرارگاه اختصاص می‌یابد معمولا اسمی است.

 

وی با بیان اینکه در سه دهه فعالیت قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) با به کارگیری جوانان متخصص و انقلابی با همکاری شرکت‌های بخش خصوصی و در تعامل نزدیک با دولت‌ها اقدامات موثری در توسعه زیرساخت‌های کشور و قطع وابستگی به کشور‌های خارجی داشته و امروز در تمامی عرصه‌های فنی مهندسی به خودکفایی رسیده است، افزود: خودکفایی کشور در بنزین و گازوئیل با احداث ستاره خلیج فارس در بندرعباس، فاز‌های مختلف پارس جنوبی، نصب سکو‌های پارس جنوبی، طرح توسعه منابع آب و خاک غرب کشور محقق شد.

 

مجمع مجالس آسیایی فرصت رایزنی برای بهتر شدن روابط اقتصادی بین کشورهاست

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه ۲۳ آذر) به‌منظور حضور در مجمع عمومی مجالس آسیایی(APA) تهران را به مقصد ترکیه ترک کرد. علی لاریجانی پیش از عزیمت به کشور ترکیه برای حضور در دوازدهمین مجمع مجالس آسیایی در جمع خبرنگاران مهمترین اهداف سفر به ترکیه برای حضور در مجمع مجالس کشورهای آسیایی را تشریح کرد.

لاریجانی گفت: سفر به ترکیه برای حضور در مجمع مجالس کشورهای آسیایی انجام می شود. در چند دهه اخیر، شاهد جهش قابل ملاحظه کشورهای آسیایی در حوزه های علم، فناوری، تجارت و روش های حل مسائل سیاسی بوده ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نمونه این گونه ارتباطات در سال های گذشته بین دولت ها و مجالس کشورهای آسیایی ملاحظه و سازوکارهایی در حوزه های اقتصاد، امنیت و علم فراهم شده که شانگهای نمونه ای از آن در عرصه روابط بین دولت های آسیایی است.

وی ادامه داد: مجمع مجالس آسیایی در سال های اخیر، تلاش های خوبی برای ایجاد فرصت های تجاری، علمی و همچنین رایزنی در حوزه مسائل امنیتی و امنیت پایدار فراهم کرده است و در این اجلاس نیز  همین تفکر دنبال خواهد شد؛  چرا که رویکرد قرن معاصر، توجه به تاثیرگذاری کشورهای آسیایی است.

 

لاریجانی عازم ترکیه شد

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی روز شنبه (۲۳ آذر) در رأس هیات پارلمانی عازم ترکیه شد تا در دوازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی(APA) حضور یابد. سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه، محسن کوهکن ‌نماینده مردم لنجان، جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز، علی کاظمی باباحیدری نماینده مردم اردل و فارسان و جابری انصاری معاون پارلمانی وزارت امور خارجه اعضای گروه پارلمانی مجمع مجالس آسیایی در مجلس شورای اسلامی در این سفر علی لاریجانی را همراهی می‌کنند.

همچنین‌ جمعی از معاونین، مدیران کل مجلس، معاون پارلمانی رییس جمهوری و برخی نمایندگان با حضور در فرودگاه مهرآباد، رییس مجلس شورای اسلامی را بدرقه کردند./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد قرآن کریم کانون های مساجد فعالیت های مسجدی قرآن مسابقات قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد

با توجه به اعتراض یکی از ورزشکاران انتخابات مجدد کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی با حمایت وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی؛ با توجه به اعتراض یکی از ورزشکاران نسبت به چند نکته آئین نامه‌ای انتخابات مجدد کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی با حمایت وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران

بر همین اساس، پس از حضور اعضا و انجام رای‌گیری در نهایت نتایج ذیل حاصل شد:

حسین رسولی (رئیس کمیسیون ورزشکاران)

1- مهدی پیرجهان (نماینده حاضر در مجمع)
2- حسین رسولی (نماینده حاضر در مجمع)
3- سبحان احمدی (نماینده حاضر در مجمع)
4- تکتم دستاربندان (نماینده حاضر در مجمع)
5- مریم کاظمی (نماینده حاضر در مجمع)
6- حمیده اسماعیل‌نژاد (نماینده حاضر در مجمع)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد
  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • ساخت و تعمیر بیش از ۸۰ مدرسه در خوزستان
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن در آذربایجان غربی