Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس مجلس گفت: مجمع عمومی مجالس آسیایی فرصتی است تا با توجه به شرایط منطقه، گفتگویی با ترکیه داشته باشیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به کشور ترکیه برای حضور در دوازدهمین مجمع عمومی اجلاس مجالس آسیایی در جمع خبرنگاران اهداف سفر به ترکیه و اهمیت اجلاسی که امروز بعدازظهر برگزار می شود را تشریح کرد و گفت: به دلیل دو مسئله اقتضا می‌کرد که این سفر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کشور ترکیه که کشور دوست و برادر ماست، با ما مراودات تجاری خوبی دارد. همچنین در مسائل مختلف منطقه‌ای رایزنی نزدیکی با این کشور داریم. از سوی دیگر در سطح پارلمان هم ارتباط خوبی با کشور دوست ترکیه داریم.

رئیس مجلس با بیان اینکه مجمع عمومی مجالس آسیایی فرصتی است تا با توجه به شرایط منطقه، گفتگویی با ترکیه داشته باشیم، اظهار داشت: این اجلاس متشکل از مجالس کشورهای آسیایی است، کشورهای آسیایی در قرن معاصر جهش خوبی در موضوعات مختلف از جمله اقتصادی، علمی و فناوری داشته اند.

لاریجانی افزود: در اینگونه اجلاس‌ها سازوکارهایی که بشود از پتانسیل کشورهای آسیایی استفاده شود، فراهم می شود.

رئیس قوه مقننه کشورمان با تاکید بر اینکه اجلاس مجالس آسیایی با نگاه چندجانبه گرایی انجام می شود، تصریح کرد: باید این نگاه تقویت شود و با هیئت‌های پارلمانی کشورهای دیگر نیز مذاکره داشته باشیم. بین ما و کشورهای عضو اجلاس از جمله ترکیه، همکاری‌های اقتصادی و برخی مسائل دیگر مطرح می‌شود و زمینه برای سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر نیز فراهم خواهد شد.

لاریجانی همچنین در پاسخ به این سوال که مصوبات اجلاس‌های سال گذشته مجمع عمومی مجالس آسیایی پیگیری می شود یا خیر؟ گفت: در اجلاس‌ها هماهنگی مصوبات و موضوعات مطرح می‌شود و بیشتر مصوبات برای پایه‌گذاری در راستای همکاری دولت‌هاست تا بتوانیم تجارت بین کشوری را بین اعضای اجلاس ایجاد کنیم. در اجلاس های گذشته سازوکارهای بین دولت‌ها تا حدودی بحث و فراهم شده است و اجلاس‌هایی که بین دولت‌ها برگزار می شود، در این زمینه بحث می‌کنند تا همکاری علمی و فناوری بیش از گذشته فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پارلمان‌ها کار اجرایی نمی‌کنند و بیشتر بسترها را فراهم می کنند، اظهار داشت: با این حال در اجلاس‌ها نکات خوبی مطرح شده که اگر پیگیری شود، با توجه به شرایطی که کشورهای آسیایی دارند، ارتباطات را نزدیک تر می‌کند و می‌تواند در آینده برای جایگاه آسیا مهم و مفید باشد.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: اعضای شورا باید توجه کنند شورای شهر یا روستا هستند نه شورای شهرداری،  شورایی موفق است که مسائل منطقه را شناسایی و راه‌حل آن را ارائه دهد نه اینکه صرفاً به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای شهرداری باشد، چنین شورایی عملکرد خوبی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد خانچی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش ملی روز شوراها اظهار کرد: همزمانی عملکرد شوراها با شروع دولت سیزدهم و تزریق اعتباراتی که سال‌های سال پرداخت نشده بود می‌تواند در کارنامه شورایی‌ها تأثیرگذار باشد، باید در مدت باقی‌مانده کارهای عقب مانده و روی زمین مانده جبران شوند و تحول جدی و اساسی در منطقه ایجاد شود.

وی افزود: باید همه توجه کنند شورای شهر یا روستا هستند نه شورای شهرداری، شورایی موفق است که مسائل منطقه را احصاء کرده و راهکار حل آن را ارائه دهد نه اینکه صرفاً صبح تا شب دنبال شهردار و برخی مسائل حاشیه‌ای شهرداری باشد و چنین شورایی عملکرد خوبی ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: اینکه یک شهردار با حضور اعضای شورای شهر پیگیر مسائل است تا بتواند مشکلات را رفع کند لذت بخش است، این شورا قطعاً شورای شهر به معنای واقعی است.

خانچی با اشاره به اهمیت استفاده از نظرات مردم و توجه به مسائل از نگاه مردم و استفاده از تجارب گفت: باید در کنار مردم بودن تمرین شود و از مردم فاصله گرفته نشود تا موفق باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان توضیح داد: با تزریق نقدینگی تقریباً معوقات حقوقی به حداقل رسیده است و باید به گونه‌ای رفتار شود تا شکاف ایجاد نشود؛ باید توجه شود مبلغ عوارض آلایندگی محدود است و نباید به این پول وابسته شد زیرا اگر به این پول وابسته شوند و منابع جایگزین خلق نشود دچار مشکل خواهند شد.

خانچی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای دهه کرامت و اربعین حسینی (ع) اضافه کرد: از هم اکنون باید برای اربعین حسینی (ع) برنامه‌ریزی شود و فضای شهرها به ویژه روستاها و شهرهایی که در محور طرق الحسین (ع) باید تغییر کند به گونه‌ای که زائران متوجه تغییر شوند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین عملکرد مسئولان است و در این راستا باید کارها منعکس شود تا نگاه مردم نسبت به ما خوب باشد.

کد خبر 748863

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای