Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در آینده با اختلاط دانش و فناوری و افزایش هوش مصنوعی تلاش خواهیم کرد ربات‌های کاراتری بسازیم.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از ربات انسان نمای سورنا ۴ که امروز در دانشکده مکانیک دانشگاه تهران افتتاح شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: حمایت از پروژه‌هایی که در مرز فناوری هستند و تاثیر مهمی در حال و آینده کشور می‌گذارند، اولویت ویژه‌ای برای ما دارند و برای آن برنامه‌های مهمی داریم.

صالحی افزود: حمایت از ربات انسان نمای سورنا ۴ در مرکز طرح‌های کلان ملی بود و این ربات که نسل اول آن سال ۸۷ ساخته شد یک ماموریت ویژه برای ما به حساب می‌آید.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: البته یکی از ماموریت‌های ما در معاونت علمی و مرکز طرح‌های کلان ملی طراحی و ساخت ربات‌هایی است که در کشور کارایی داشته باشند.

وی تاکید کرد: یکی از طرح‌های ساخت ربات در کشور تولید ربات جراح سینا است که در حال اخذ استاندارد‌های آن هستیم؛ به طوری که این ربات می‌تواند حتی از راه دور جراحی کند.

صالحی خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده بتوانیم با اختلاط رسوب دانش و فناوری و افزایش هوش مصنوعی و علوم شناختی ربات‌های کاراتری بسازیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ربات انسان نما صالحی رونمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تحلیف دور جدید ریاست جمهوری ولادیمرپوتین

دریافت 11 MB کد خبر 6099324

دیگر خبرها

  • تغییری در مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی صورت نگرفته است
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد!
  • برنامه معاونت علمی برای ایجاد پارک‌های فناوری با ۵ کشور
  • توافق‌نامه همکاری کمیته امداد و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور
  • هوش مصنوعی ربات‌ها را بهتر از انسان‌ آموزش می‌دهد
  • مراسم تحلیف دور جدید ریاست جمهوری ولادیمرپوتین
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور ساخته شد
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی ساخته شد
  • تجهیز ربات‌ها به «هوش طبیعی» ممکن شد
  • هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است!