Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@16:12:39 GMT

کاهش تولید اوپک کافی نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۴۶۱۳

کاهش تولید اوپک کافی نیست

خبرگزاری آریا - کلان‌داده‌های بازار نفت نشان می‌دهد کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش همچنان کمتر از مقدار لازم است.
به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، حتی با اجرای کامل توافق کاهش عرضه نفت کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، ذخیره‌سازی نفت در نیمه نخست سال 2020 میلادی افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سه نهاد بزرگ ارائه‌کننده پیش‌بینی درباره نفت باور دارند تولیدکنندگان نفت عضو باید به‌طور کامل به تعهد خود برای کاهش تولید نفت عمل کنند، اما حتی این کار هم ممکن است برای پیشگیری از افزایش ذخیره‌سازی نفت جهان در نیمه نخست سال آینده میلادی کافی نباشد، زیرا برآورد دو نهاد از این نهادها بار دیگر برآورد رشد تقاضای نفت جهان را کاهش داده است.
آژانس بین‌المللی انرژی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا و اوپک، همگی اعلام کرده‌اند اگر کشورهای عضو اوپک تولید خود را در سطح ماه نوامبر امسال نگه دارند، ذخیره‌سازی نفت در سال آینده میلادی افزایش خواهد یافت.
برآورد اوپک نشان می‌دهد اگر تولید این سازمان کاهش نیابد، ذخیره‌سازی نفت جهان در نیمه نخست سال آینده میلادی روزانه 550 هزار بشکه افزایش می‌یابد. این در حالی است که طبق برآورد آژانس بین‌المللی انرژی، این افزایش ذخیره‌سازی یک میلیون و 240 هزار بشکه در روز است.
وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در روزهای 14 و 15 آذرماه طی نشست‌ 177 اوپک و هفتمین نشست مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک تصمیم گرفتند افزون بر کاهش روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه‌ای که تا مارس 2020 پابرجا بود، در مجموع 503 هزار بشکه دیگر از تولید خود بکاهند.
براین اساس، کاهش تولید نفت اوپک و متعهدانش از نخستین روز ژانویه 2020 (چهارشنبه 11 دی‌ماه) از یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز به یک میلیون و 703 هزار بشکه می‌رسد. ایران، ونزوئلا و لیبی همچنان از هرگونه کاهش تولید مستثنا هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، عبدالناصر درخشان درباره ظرفیت ایران در تولید فولاد گفت: ما جزء ده کشور برتر تولید فولاد در جهان هستیم. با این اوصاف شرکت‌های خودروسازی ما بهانه افزایش قیمت محصولاتشان را افزایش قیما مقاطغ فولادی می‌دانند. به‌طور کلی مصرف‌کنندگان فولاد کشور ما دچار مشکل هستند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ضمن حمایت از افرایش ظرفیت تولیدی فولاد در ایران و با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت توسط گروه مالی گردشگری اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولیدی مشکلات مصرف‌کنندگان را کم می‌کند. در عین حال باید اقتصاد این بخش را سر و سامان دهیم. افزایش روزانه قیمت میلگرد و دیگر زنجیره‌های فولادی با توجه به توان تولیدی ایران ، غیرمنطقی است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به افرایش توان تولیدی فولاد بافت افزود: هر چه توان تولیدی ما بیشتر شود و تنوع تولیدی ما افرایش یابد، به‌نفع کشور است. افرایش ظرفیت تولید و تنوع تولیدی باعث رقابتی شدن فضای اقتصاد می‌شود. ایجاد مزیت رقابتی و کاهش انحصار قیمت‌ها را می‌شکند؛ چرا که مصرف‌کننده قدرت انتخاب بهتری خواهد شد.

درخشان درباره اشغالزایی پروژه جدید فولاد بافت گفت: بدون شک افزایش ظرفیت تولیدی در صنعت فولاد، بنگاه‌های ما را فعال‌تر می‌کند و نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد. در دل هر اشتغال مستقیمی چند اشتغال غیرمستقیم نهفته است که در نهایت به جهش تولید با مشارکت مردم کمک می‌کند و اقتصاد کشور را نجات می‌دهد.

گفتنی است، فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت پس از ۳۲ ماه و با حمایت گروه مالی گردشگری به بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد