Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@13:37:18 GMT

طرح مطالعاتی استفاده از دوچرخه در قم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۴۹۷۹

طرح مطالعاتی استفاده از دوچرخه در قم آغاز شد

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، ایجاد مسیرهای ایمن را قبل از اجرای سیستم‌های نوین دوچرخه‌سواری لازم خواند و گفت: طرح مطالعات ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده گسترده دوچرخه در شهر با همکاری دانشگاه قم آغازشده است. ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی نیک ظهر امروز در نشست رسانه‌ای که در سالن جلسات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اقدامات  سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مکانیزه شدن 20 پل عابر پیاده را در سال آینده اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 52 پل عابر پیاده در سطح شهر وجود دارد که 20 پل عابر پیاده در سال آینده به آسانسور مجهز شده و 13 پل مکانیزه دیگر نیز نصب می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم رنگ‌آمیزی معابر را در ارتقای رفتار ترافیکی شهروندان مؤثر دانست و تصریح کرد: رنگ‌آمیزی معابر و آرم و نقوش بر اساس الگوی مشخص در سطح شهر انجام می‌شود.

وی اعتبار اختصاص داده‌شده به رنگ‌آمیزی معابر را عددی بالغ‌بر 9 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال آینده اعتباری بالغ‌بر 5 میلیارد تومان به رنگ‌آمیزی معابر اختصاص داده‌شده که با توجه به استفاده از رنگ‌های دوجزئی طول عمر آن افزایش چشم‌گیری نسبت به رنگ‌های معمولی دارد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: برای نصب و اجرای تابلوهای راهنمای مسیر نیز در سال جاری بیش از 2 میلیارد تومان هزینه شده  که در سال آینده این مبلغ به چهار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی با ابراز تأسف از عدم رعایت قوانین ترافیکی در شهر قم بیان کرد: برای کنترل دقیق ترافیک شهر 32 دوربین تردد شمار در مبادی ورودی شهر و رودخانه، دوربین‌های طرح ترافیک در مرکز شهر،110 دوربین کنترلی و 110 دوربین نظارتی در شهر فعال است.

تور دوچرخه‌سواری گرامیداشت روز دانشجو در رشت به روایت تصویرجانباز 65 درصد با دوچرخه به دور دنیا سفر می‌کنددوچرخه سواران مازندرانی با شعار صلح و دوستی به بوشهر رسیدند

نیک، تشکیل ستاد فرهنگ‌سازی را یکی از اقدامات این سازمان برای افزایش فرهنگ ترافیک عنوان کرد و افزود: ستاد فرهنگ‌سازی با حضور در مدارس و آموزش مسائل ترافیک به دانش آموزان و هدیه کتاب‌های آموزشی در جهت ارتقاء فرهنگ ترافیکی گام‌های مؤثری را برداشته است.

وی ادامه داد: جهت آموزش نکات ترافیکی به دانش آموزان سازمان دو قطعه زمین به ساخت پارک ترافیک اختصاص داده و پارک ترافیک 15 خرداد را نیز ایمن کرده و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است.

نیک ورود بیش از 25 هزار خودرو به شهر قم را در روزهای مناسبتی موردتوجه قرارداد و گفت: در حال حاضر تعداد 5 هزار و 430 جایگاه پارک در هسته مرکزی شهر وجود داشته که نمی‌توانیم آن را بر اساس تعداد خودروهای واردشده به شهر افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: افزایش پارکومترها از 8 معبر به 32 معبر نیز برای گردش پارک و برقراری عدالت پارک در معابر شلوغ با سیستم جدید بعد از تصویب شورای شهر اجرا می‌شود.

وی در پایان ایجاد مسیرهای ایمن را قبل از اجرای سیستم‌های نوین دوچرخه‌سواری لازم خواند و خاطرنشان کرد: طرح مطالعات ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده گسترده دوچرخه در شهر با همکاری دانشگاه قم آغازشده است.

انتهای پیام/456

R7854/P4001/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد

مدیرعامل بهره‌برداری شرکت قطار شهری مشهد مقدس با بیان مضرات استفاده از حمل‌ونقل شخصی گفت: امیدواریم ظرفیت حمل‌ونقل عمومی با آگاهی مردم و اسناد بالادستی و حمایت‌های حاکمیتی افزایش پیدا کند تا مشکلات ناشی از آلودگی هوا و ترافیک خصوصاً در کلان‌شهرها کاهش پیدا کند.

بهرام نکاحی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین روز از نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به جهت کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر مشهد به عنوان دومین کلان‌شهر ایران خطوط ۳و ۴ قطار شهری مشهد مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بسیاری از نقصان‌ها در حوزه‌های عمومی و تخصصی ناشی از آگاهی نداشتن از معایب و مزایا و مدل‌های جدید است.

مدیرعامل بهره‌برداری شرکت قطار شهری مشهد گفت: علت روی آوردن به حمل‌ونقل شخصی در شهرها، سوءمدیریت، فرسودگی، تأخیرات اجرایی است و این موضوع یکی از علت‌های مهم آلودگی هوا شده است.

نکاحی گفت: امروزه ما با فرهنگ استفاده درست از ظرفیت‌ها و فرهنگ اولویت‌گذاری درست آشنا نیستیم.

وی با بیان مضرات استفاده از حمل‌ونقل شخصی خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرفیت حمل‌ونقل عمومی با آگاهی مردم و اسناد بالادستی و حمایت‌های حاکمیتی افزایش پیدا کند تا مشکلات ناشی از آلودگی هوا و ترافیک خصوصاً در کلان‌شهرها کاهش پیدا کند.

کد خبر 749927

دیگر خبرها

  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری
  • نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • هلند میزبان آینده‌نگرترین محله جهان
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد