Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: «تاکنون یک‌هزار و 400 دانشجو و 70 عضو هیئت‌علمی برای شرکت در مسابقات سراسری قرآن و عترت این واحد دانشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند.»

مریم اسلام‌پناه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمانشاه به نقش مؤثر برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت در اخلاق و رفتار اجتماعی دانشجویان اشاره و اظهار کرد: «انتظار داریم دانشجویان و قشر فرهیخته با محتوایی قوی و غنی از قرآن و عترت سود ببرند و دستورات الهی آن را در زندگی نهادینه کنند تا بتوانیم از مفاهیم، آموزه‌های دینی و اسلامی بهره کافی را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در مورد تعداد شرکت‌کنندگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در بیست‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت که 26 آذرماه به‌صورت همزمان در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور برگزار می‌شود، اضافه کرد: «این مسابقات ویژه اعضای هیئت علمی و دانشجویان است که تاکنون یک‌هزار و 400 دانشجو شامل 900 دانشجوی دختر، 500 دانشجوی پسر و 70 عضو هیئت علمی ثبت‌نام کرده‌اند.»

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در مورد رشته‌های در نظر گرفته‌شده نیز چنین توضیح داد: «در بخش کتبی استادان دو رشته ترجمه و تفسیر قرآن کریم (سوره زمر) و سیره معصومین(ع) به‌عنوان مواد آزمون معرفی شده است.»

اسلام‌پناه، رشته‌های کتبی ویژه دانشجویان را «مفاهیم نهج‌البلاغه»، «ترجمه و تفسیر کتاب»، «با قرآن خوشبخت شوید»، «ترجمه و ادعیه زیارت عاشورا»، «نماز»، «احکام»، «زندگانی پیامبر»، «صحیفه سجادیه»، «قرآن به زبان انگلیسی»، «سبک زندگی اسلامی» و «تدبیر در آیات و روایات» برشمرد.

وی با برشمردن رشته‌های بخش شفاهی که شامل حفظ 5 تا 30 جزء، حفظ کل قرآن کریم، رشته‌های ترتیل و تحقیق، اذان، تواشیح و دعاخوانی است، گفت: «مسابقات بخش شفاهی ویژه کارکنان، اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان است که این مسابقات در دی‌ماه برگزار می‌شود.»

انتهای پیام/4078/4121/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه مسابقات قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد

حسین رمضانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهل و دومین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز شهرستان‌ها و مناطق نیمه شمالی استان بوشهر به میزبانی شهرستان دیلم و در محل دبستان دخترانه عصمت برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش دیلم افزود: در این مسابقات دانش آموزان شرکت کننده در ۱۲ رشته، در ۲ بخش پسران و دختران طی ۲ روز به رقابت پرداختند.

.وی گفت: پیش از این نیز، مسابقات دانش آموزان شهرستان‌ها و مناطق نیمه جنوبی استان بوشهر در شهر کاکی برگزار شده است.

کد خبر 6088812

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود