Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون انتظامی پیشگیری از تخلفات سازمان نظام روان شناسی بیان کرد: برگزاری دوره های بازآموزی اساتید موجب می شود که روزمرگی در افراد ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، دکتر حسین مصباح در حاشیه اولین دوره ملی بازآموزی و دانش افزایی مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص اینکه چه کسانی بیشتر اقدام به مراجعه به مشاوره پیش از ازدواج می کنند،‌ عنوان کرد: اغلب افرادی که به مراکز مشاوره پیش از ازدواج مراجعه می کنند دارای طیف متفاوتی می باشند که یک گروه افرادی هستند که با آگاهی و شناخت خود و در حقیقت بینش بالایی برخوردار می باشند در قبل از ازدواج‌ این نوع آگاهی را دارند که باید قبل از هر اقدامی به مراکز مشاوره پیش از ازدواج مراجعه نمایند  و طیف دیگر مراجعه کنندگان، افرادی هستند که در ازدواج قبلی خود دچار مشکل بودند و برای اینکه در زندگی مجدد خود دچار مشکل نشوند مراجعه می کنند و طیف سوم‌ افرادی می باشند که از سایر مراجع و سازمان های مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان ورزش و جوانان مراجعه می کنند که آموزش هایی را دریافت نمایند که بیشتر در خانواده هایی هستند نحوه آشنایی زوجین بیشتر در راستای آشنایی سنتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دکتر مصباح با اشاره به ضرورت برگزاری دوره های دانش افزایی ویژه مدیران مراکز بیان کرد: این دوره ها، دوره های بسیار خوبی می باشد چرا که همگرایی و هم خانواده بودن بین مراکز موجب می شود تا احساس هویت در آنها ایجاد شود و این دوره های بازآموزی موجب می شود که روزمرگی در افراد ایجاد نشود و اینگونه دوره ها که به نوعی باز آموزی مجدد برای افرادی است که دارای یک تجربه می باشند اما به صورت سازمان دهی شده و با فکری منسجم تر می شوند.  وی در خصوص ارزیابی رویکرد جدید دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی در حوزه آموزش و مشاوره اظهار کرد: با ارائه این رویکردها، جایگاه مراکز مشاوره و ساماندهی آنها صورت می گیرد و باتوجه به اینکه ماموریت های مثبتی در این حوزه انجام می شود بسیار خوب است. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج خانواده کمیته امداد امام خمینی مراکز مشاوره ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شده بود، امروز با معرفی مراکز برتر به کار خود پایان داد.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه این همایش اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی به منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

مصطفی صالحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد، گفت: هم‌گام با پیشرفت سریع فناوری‌های دیجیتالی، با پیدایش تحول‌های جدید در این زمینه و ظهور هوش مصنوعی در کاربردهای واقعی، انقلابی در فناوری اطلاعات رخ داده است، به طوری که بسیاری از کارها در جهان امروز، با به کارگیری ابزارها و روش‌های هوشمند انجام می‌شود.

وی افزود: طی سال‌های گذشته بسیاری از دانشگاه‌های کشور گام‌های کوچک یا بزرگی به سمت هوشمندسازی برداشته‌اند و تلاش می‌شود با گسترش این اقدامات، بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به دانشجویان احساس شود.

وی بیان کرد: در این راستا، پروژه‌های هدف‌گذاری شده در سال جاری با تمرکز بر بکارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه مشاوره و سلامت شامل دستیار هوشمند (ربات گفتگو محور) مشاوره، اعتبارسنجی و تحلیل داده‌های کارنامه‌های جسم و روان به منظور سنجش ریسک روانی، جسمی و تحصیلی دانشجویان و پیش‌بینی رفتارهای پر خطرشان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • حمله افراد نقاب‌پوش به نشست ضدفاشیستی در سوئد
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • نشست مدیران مراکز مشاوره ومراکزبهداشت ودرمان کشور درزاهدان
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود