Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@23:05:08 GMT

شعبه سازش در دادگستری دشتی راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۸۳۳۵

شعبه سازش در دادگستری دشتی راه‌اندازی شد

رئیس دادگستری شهرستان دشتی از راه اندازی شعبه سازش در دادگستری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، محمدرضا بازهوایی در آیین افتتاح شعبه سازش در دادگستری دشتی، اظهار داشت: در راستای اهداف عالیه قوه قضاییه و تاکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر افتتاح شعبه سازش در محل دادگستری‌ها به‌منظور حل‌وفصل و سازش بین طرفین دعوا شعبه سازش در دادگستری شهرستان دشتی راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری شهرستان دشتی یادآور شد: شوراهای حل اختلاف به اهداف اصلی خود که همانا سازش و اصلاح ذات‌البین است برسد این‌ کار باعث می‌شود هم ورودی پرونده‌ها به محاکم کمتر شود و هم اینکه رضایت عمومی مردم جلب می‌شود.

وی ادامه داد: در دادگاه‌ها همواره یک طرف ذی‌حق و یک طرف بی‌حق است و تراضی طرفین محقق نمی‌شود اما در شوراهای حل اختلاف این امید وجود دارد که با سازش طرفین و صدور گزارش اصلاحی این امر مهم محقق یابد.

بازهوایی گفت: سیاست کلان قوه قضائیه حبس‌زدایی و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم و حرکت به سوی سازش و صلح طرفین دعاوی است که این امر می‌تواند جایگاه قوه قضائیه را بین مردم و افکار عمومی متعالی‌تر کند.

رئیس دادگستری شهرستان دشتی عنوان کرد: ما با افتتاح شعبه سازش در دادگستری مردم را در رفع اطاله دادرسی پرونده‌های قضایی یاری دهند تا این شعبه بتواند در کنار قضات دادگستری در سازش پرونده‌ها موفق باشد و این کار منتج به نتایج مهمی شود.

وی تصریح کرد: به‌زودی قانون جدید شوراهای حل اختلاف جهت تصویب به مجلس تقدیم می‌شود  و امید است که در قانون جدید نارسایی‌ها و مشکلات قانون قدیم مرتفع شود و شوراهای حل اختلاف از شیوع رسیدگی به سازش سوق داده شوند.

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قوه قضاییه قوه قضائیه سازش دادگستری دشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون قضایی و نظارت تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده قاچاقچی کالا شامل نوشابه انرژی زا به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی خواف رسیدگی شد.   سید امیررضا اسلامی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی با احراز تخلف، علاوه بر ضبط کالای قاچاق، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکم کرد.   وی یادآور شد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محور مشهد_خواف در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کالای قاچاق را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری