Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@00:41:15 GMT

بیشتر حوادث رانندگی ناشی از کم خوابی است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۸۶۴۳

بیشتر حوادث رانندگی ناشی از کم خوابی است

آفتاب‌‌نیوز :

لحیا افشاری صالح امروز در نشست خبری کنگره ملی علم خواب، با اشاره به اینکه «زمان خواب بسیار مهم است»، اظهار کرد: بدن انسان طوری طراحی شده است که هر چند ساعت یک‌بار میل به خواب پیدا می‌کند.

وی افزود: نور، خواب انسان را تنظیم می‌کند. براساس طبیعت، انسان‌ها باید شب بخوابند و روز فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 تا 5 صبح و یک تا سه ظهر سطح هوشیاری انسان کم است. در کشورهای صنعتی و کشور ما شیفت شب وجود دارد.

عضو هیئت علمی گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هورمون‌های انسان در شب تنظیم می‌شوند. خوابی که در طول روز انجام شود، کیفیت خواب شب را ندارد. مدت زمان خوابیدن در کیفیت فعالیت او در طول روز اثرگذار است.

افشاری‌صالح با بیان اینکه «اصول بهداشت خواب باید رعایت شود»، عنوان کرد: برای تنظیم خواب، نباید بعد از ساعت 6 تا هفت بعد از ظهر قهوه، چای، شکلات مصرف کرد. افراد سیگاری نیز نباید بعد از ساعت هفت شب به بعد سیگار بکشند. شب‌ها نباید غذاهای پر ادویه، چرب، کافئین‌دار و شکلات مصرف شود.

وی بیان کرد: کم خوابیدن در حوادث شغلی بسیار اثرگذار است. بیشتر حوادث رانندگی نیز ناشی از کم خوابیدن است. ترشح هورمون‌های رشد در شب است و نیاز است افراد در آن زمان در خواب باشند. ما شب‌ها خورشید را به خانه خود می‌آوریم.

عضو هیئت علمی گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از امسال دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در رشته فلوشیب خواب پذیرش می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حوادث رانندگی خواب آلودگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن ضمن بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر طی یک هفته گذشته به ۱۳ حادثه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان رسیدگی کردند، ابراز داشت: از بین این حوادث ۱۱ مورد واژگونی خودرو، یک مورد تصادف خودروها و یک مورد دیگر انحراف خودرو از جاده بوده است.

وی ضمن بیان اینکه بیشترین تعداد مجروحان در حوادث واژگونی مربوط به پژو ۴۰۵ کیلومتر ۱۵ محور میامی_شاهرود بوده است، افزود: این حادثه چهار مصدوم برجای گذاشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه تصادف پژو ۲۰۷ با خودرو آردی کیلومتر ۷۴ محور دامغان_سمنان دیگر حادثه مهم رانندگی استان بود، ابراز داشت: این حادثه منجر به مصدومیت چهار نفر شده است.

درخشان ضمن بیان اینکه انحراف سمند و برخورد آن با تپه کیلومتر ۱۶ محور آرادان_سرخه دیگر حادثه مهم رانندگی را رقم زد، تصریح کرد: این حادثه نیز سه مصدوم بر جای گذاشت.

وی بابیان اینکه خوشبختانه در این حوادث فوتی گزارش داده نشده است، افزود: حوادث رانندگی طی یک هفته گذشته در مجموع ۲۷ مصدوم داشته است.

کد خبر 6089579

دیگر خبرها

  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ | چه کسانی نباید با جوراب بخوابند؟
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • عادت عجیب زرافه‌ها در خوابیدن؛ زرافه چطور می‌خوابد؟
  • راننده خواب‌آلود سبب مرگ پاکبان شد/ تکرار مرگ رفتگران گرگانی برای سومین سال