Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@17:20:45 GMT

دسترسی به محتوای مکالمات تلفنی ترامپ ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۸۶۷۹

به گزارش روز شنبه شبکه سی ان ان، ‌ منابع مطلع اعلام کردند که نسخه این مکالمات در اختیار تعداد محدودتری از مقام های آمریکایی قرار می گیرد.

یک مقام کاخ سفید در مورد تصمیم جدید گفت: هیچ کس اجازه دستیابی به این مکالمات را ندارد.

چند مقام آمریکایی به سی ان ان گفتند که وقتی ترامپ با رهبران جهان صحبت می کند، ‌تنها تعداد گزینش شده ای روی خط هستند و فهرست این افراد را "رابرت اوبرایان" مشاور امنیت ملی آمریکا تائید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، در دولت فعلی آمریکا و در جریان زمامداری روسای جمهوری قبلی این کشور، تعداد بیشتری از مقام ها اجازه گوش دادن به این مکالمات را داشتند که از جمله آنها مشاوران مجرب بودند.

این تصمیم پس از افشای تماس تلفنی چند ماه پیش ترامپ با "ولودیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین از سوی یک افشاگر، اتخاذ شد. این افشاگری، روند تحقیقات در مورد استیضاح ترامپ را کلید زد.

در همین حال، به دنبال تصویب اتهامات ترامپ در مورد "سوء استفاده از قدرت" و "کارشکنی در کار کنگره"، مجلس نمایندگان هفته جاری رای گیری تاریخی استیضاح رییس جمهوری آمریکا را پیش خواهد برد.  
اتهامات ترامپ عصر جمعه با ۲۳ رای مثبت دموکرات‌ ها و ۱۷ رای مخالف جمهوریخواهان در کمیته قضایی مجلس نمایندگان تصویب شد.  

این آرا نشان می‌ دهد که روند استیضاح ترامپ شکاف عمیقی میان نمایندگان ایجاد کرده است، زیرا هیچ یک از نمایندگان جمهوریخواه در کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر نشدند به اتهامات ترامپ رای مثبت دهند و نمایندگان دموکرات نیز به این موضوع رای منفی ندادند.  

دموکرات‌ ها با استناد به نظر شاهدان متعددی که در کمیته اطلاعات و کمیته قضایی حضور یافتند، تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین و گروکشی کمک‌ های نظامی مصوب کنگره به کی‌یف، ‌در ازای انجام تحقیقات درباره هانتر بایدن (پسر جو بایدن) از سوی اوکراین را مصداق سوءاستفاده ترامپ از قدرت و همچنین کشاندن پای یک کشور خارجی به انتخابات داخلی آمریکا دانستند.  
در مقابل جمهوریخواهان کوشیدند این اتهامات را کم رنگ جلوه دهند و بگویند برخلاف آنچه که قانون اساسی برای استیضاح مطرح کرده است، همچون رشوه و خیانت، تلاش دموکرات‌ ها نمی‌تواند عاملی برای استیضاح ترامپ محسوب شود.  

جمهوریخواهان با وجود آنکه می‌دانستند در این مرحله شانسی برای غلبه بر رقیب ندارند، اما تمام اصلاحات را به رای گیری کشاندند.

دموکرات‌ ها اقدام ترامپ در ماجرای اوکراین گیت را برای منافع شخصی تعبیر کردند و گفتند که هیچ کس نباید بالاتر از قانون باشد و اقدام ترامپ، تهدید دموکراسی ایالات متحده بوده، اما جمهوریخواهان این اتهامات را با این ادعا که ترامپ به دنبال مبارزه با فساد بوده است، رد کردند.  

دموکرات‌ ها درباره کارشکنی در کار کنگره هم ترامپ را متهم کردند که اجازه نداده اسناد و شاهدان برای بررسی و ادای شهادت به کنگره بیایند و حتی به احضاریه‌ها هم توجه نشده است اما جمهوریخواهان، کارشکنی را متوجه دموکرات‌ها دانستند که نمی‌گذارند رئیس جمهوری به فعالیت اصلی خود بپردازد و وقت قانون‌گذاری کنگره را هم تلف کرده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟

فیلم‌هایی با صحنه‌های مشخص جنسی و عدم نظارت بر محتوا، موضوعی است که این روزها به شدت خانواده‌ها را نسبت به محتوای منتشر شده در برخی سامانه اشتراک گذاری ویدئو نگران کرده است.

به گزارش مشرق، شاید شما تجربه کرده باشید که فرزندتان به تماشای یک فیلم خارجی علاقه نشان داده باشد، در این شرایط سایت‌های داخلی را به امید محتوای اخلاقی ترجیح می‌دهید اما به ناگاه در یک فضای خانوادگی با صحنه‌ای غیراخلاقی و مستهجن مواجه می‌شوید.

در حالی که در قوانین و مقررات سایت آپارات عدم درج محتوای حساس به عنوان یکی از شروط استفاده کاربران از این سایت قید شده و در توضیح این عبارت آمده است که «محتوای غیراخلاقی، غیرعرفی یا در تضاد با قوانین کشور»، پیدا کردن یک فیلم دیگر با محتوای مستهجن کار سختی نیست.

شاید برای چندمین بار است که کاربران سایت‌ آپارات از محتوای مستهجن و نامناسب اعلام شکایت می‌کنند. سایتی که پیش از این هم به دلیل انتشار محتوای غیراخلاقی با تذکر جدی مقامات نظارتی مواجه شده بود.

هم‌اکنون فیلمی که تاکنون بیش از ۴۷ هزار بازدید در سایت آپارات داشته، دارای چندین سکانس به شدت غیراخلاقی مخالف با آموزه‌های اخلاقی، امنیت خانواده، موازین شرعی و قوانین امنیت اجتماعی حوزه نشر محتوا است. سایت آپارات اولین و بزرگترین سایت اشتراک ویدیوی ایرانی است که به لطف فیلتر شدن چندساله یوتیوب توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

نظارت بر محتوای فضای مجازی از دیرباز جز موارد مهمی بوده که برای نهادهای تربیتی اهمیت بسیاری داشته است.

برخی معتقدند که «به دلیل گستردگی فضای مجازی و کاربران آن امکان نظارت جدی بر فضای مجازی نیست.»در مقابل کارشناسان می‌گویند که «به دلیل اعتماد خانواده‌ها به فضاها و سایت‌های داخلی این سایت‌ها باید محدوده امن خانواده‌ها باشند.»

در تمامی پلتفرم‌های توزیع محتوا در جهان با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند محتوای منتشر شده بررسی می‌شود، ‌ از طرفی در صورت عدم کارایی درست در شیوه‌های نظارتی، سایت‌های متخلف از دسترس خارج می‌شوند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم