Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@04:16:04 GMT

تظاهرات بزرگ طرفداران «البشیر» علیه دولت موقت

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۰۵۱۷

تظاهرات بزرگ طرفداران «البشیر» علیه دولت موقت

به گزارش فارس، از چند روز گذشته فراخوانی‌هایی در سودان صادر شد تا هم‌زمان با دادگاه «پرونده فساد مالی» «عمر البشیر» رئیس جمهور مخلوع این کشور، تظاهراتی عیله دولت موقت کنونی برگزار شود. 

کسانی که به این تظاهرات دعوت کردند نام آن را «ملیونیة الزحف الأخضر» نامیدند. ناظران سیاسی می‌گویند هدف برگزارکنندگان در پیش گرفتن شیوه‌ای از اعتراض است که به سقوط عمر البشیر منتهی شد تا از این طریق احزاب و قبایل دیگر از جمله حزب المؤتمر الوطنی را که منحل شده، در کار خود شریک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


تظاهرات امروز شنبه

 

گروه «جماعت انصار السنة المحمدیه» و حزب «المؤتمر الشعبی» از این تظاهرات اعلام برائت کرده‌اند هر چند که ابراهیم السنوسی از سران المؤتمر الشعبی پیشتر اعضای حزب را به هر اعتراض علیه دولت [موقت] دعوت و تشویق کرده بود. 

در تظاهراتی که امروز برگزار شد و خیابان‌های خارطوم را درنوردید، سیاسیون سرشناس مثل معاون سابق رئیس جمهور الحاج آدم یوسف در آن حضور یافتند. به گزارش وبگاه خبری «الراکوبه»، خانم سعاد الفاتح از نمایندگان پارلمان سودان نیز در این تظاهرات حاضر شد. شاهدان عینی همچنین گفتند که انس عمر رئیس حزب المؤتمر الوطنی شاخه خارطوم و الناجی عبدالله از سران اسلام‌گرا و همچنین فضل المولی والی سابق الهجا و اسحاق احمد فضل الله نویسنده اسلامگرا در تظاهرات دیده شده‌اند. 

ابراهیم غندور رئیس حزب المؤتمر الوطنی نیز در حساب فیسبوک خود به این تظاهرات واکنش نشان داد و گفت، «امروز سران حزب پیشاپیش [معترضان] در حرکت هستند».

در واکنش به این تظاهرات، نیروهای مسلح سودان اعلام کرد که تمام مسیرهای منتهی به مقرهای فرماندهی کل، امروز شنبه بسته است و از مردم می‌خواهد که احتیاط پیشه کنند و به مناطق نظامی در شهرهای سودان نزدیک نشوند.

وبگاه خبری «الیوم التالی» سودان نوشت، در بیانیه‌ای که نیروهای مسلح صادر کرده است علت بسته شدن این مسیرها، تظاهراتی است که امروز برگزار شد و هدف تدابیر امنیتی نیز «حفاظت از دستاوردهای مردم سودان و انقلاب آنان» اعلام شده است. 

وبگاه «التغییر» که از مخالفان عمر البشیر و موافقان دولت موقت است، تعداد معترضان امروز را «صدها» نفر از «رژیم مخلوع» توصیف کرد و گفت، خواسته‌هایشان از «سرنگونی دولت انتقالی» بود تا «عدم حذف اسلام از حکومت‌داری».

به گزارش این وبگاه خبری، پلیس خیابان منتهی به کاخ ریاست جمهوری را با قرار دادن موانع امنیتی و اجرای تدابیر مختلف، مسدود و نیروهای مسلح زرهی را در طول خیابان منتهی به فرماندهی کل نارتش سودان (شرق خارطوم) مستقر کرد. 

تظاهرات امروز در سودان از صبح زود آغاز شد. التغییر مدعی شد که برخی از معترضان از خارج از خارطوم آمده بودند.

امروز شنبه، «عمر البشیر» رئیس جمهوری که هشت ماه پیش، پس از هفته‌ها اعتراض مردم، از قدرت خلع شده بود، امروز در دادگاه استیناف خارطوم، به جرم فساد مالی به دو سال حبس در مرکز «اصلاح اجتماعی» محکوم شد.

البشیر در کنار این پرونده، اتهامات دیگری از جمله دستور قتل معترضان در آوریل گذشته و همچنین «نسل کشی و جنایت جنگی» در دادگاه بین‌المللی را نیز در پرونده خود دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۰۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیر:گرفتن حق امضای من درست نیست، بعضی دنبال هیجان هستند/ امروز بهترین اتفاق بعد از انقلاب برای استقلال بود+فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی خطیر بعد از برگزاری مراسم واگذاری باشگاه استقلال به بخش خصوصی اظهار کرد:این اتفاق را به همه هواداران باشگاه استقلال تبریک می‌گویم. مطمئنا 5 اردیبهشت 1403، در حافظه همه آن‌ها به عنوان یک روز بزرگ و فصل جدید در تاریخ باشگاه، می‌ماند. امروز بزرگترین اتفاق برای باشگاه استقلال افتاد. بعد از قهرمانی آسیا در سال 1990، این بزرگ‌ترین اتفاق باشگاه استقلال بعد از انقلاب بود.

وی افزود: از دولت، رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر ورزش، وزیر اقتصاد و همه عزیزانی که این اتفاق خوب را توانستند بعد از این همه انتظار و مشکلاتی که دو باشگاه داشتند، رقم بزنند تشکر می‌کنم. از آقای علی عسگری مدیرعامل و زیرمجموعه‌های هلدینگ خلیج فارس تشکر می‌کنم که پیشنهاد خرید استقلال را دادند و این قرارداد نهایی شد.

مدیرعامل استقلال در خصوص اینکه ایا به کارش ادامه می دهد یا خیر گفت: حق طبیعی یک مجموعه است با افراد جدید و تغییر مدیرعامل و هیات مدیره کار کنند.چه باشم و چه نباشم بسیار خوشحالم که این اتفاق برای باشگاه استقلال رقم خورده است. اثرات این روز بزرگ در آینده برای باشگاه استقلال مشخص می شود.

خطیر ضمن رد خبر گرفتن حق امضا از وی گفت: باید منتظر بمانیم دوستان در شرکت هولدینگ خلیج فارس چه برنامه ای برای آینده دارند. اجازه بدهید از این روز لذت ببریم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می دهد.خواهش می کنم خیلی به حواشی و حق امضا گرفتن و این مسائل دقت نکنید. یکسری دنبال هیجانات هستند.مطمئنم اتفاقات خوبی برای استقلال رخ می دهد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • تصاویر هوایی از تظاهرات بزرگ ضد دولتی در آرژانتین
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • خطیر: بعد از قهرمانی آسیا، امروز بزرگ‌ترین اتفاق برای باشگاه استقلال افتاد
  • خطیر:گرفتن حق امضای من درست نیست، بعضی دنبال هیجان هستند/ امروز بهترین اتفاق بعد از انقلاب برای استقلال بود+فیلم
  • وعده بزرگ وزیر اقتصاد به پرسپولیس و استقلال
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»