Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:32:37 GMT

پذیرش آتش بس در یمن اقدامی عاقلانه است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۱۰۹۳

پذیرش آتش بس در یمن اقدامی عاقلانه است

به گزارش بامداد یکشنبه خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی  در حاشیه دوازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی در ترکیه با عبدالله ملی العمری نایب رئیس مجلس عمان دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار، روابط ایران و عمان را خوب توصیف کرد.

رئیس مجلس با اشاره به دیدارهای اخیر اقتصادی مسئولان کشور عمان بیان داشت: امیدواریم این تحرکات نتیجه بخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: روابط ایران و عمان طولانی مدت و عمیق است و حوادث اخیر در منطقه تأثیری بر روابط ایران و عمان نداشت. کشور عمان همیشه نقش آرامش بخش داشته است.

وی بیان داشت: تجار ایرانی علاقه مند به حضور در کشور عمان هستند، با این حال مشکلاتی دارند که شما می‌توانید آن را حل کنید. بهتر است بانک مرکزی دو کشور توافقاتی برای حل مسائل بازرگانان داشته باشند.

لاریجانی با اشاره به پروژه مهم انتقال گاز از دریا به سمت عمان گفت: باید وزرای مربوطه دو کشور برای حل مشکلات فنی و اقتصادی این پروژه اهتمام بیشتری داشته باشند چرا که این پروژه استراتژیک به نفع هر دو کشور است.

وی با اشاره به رفتار کشور عمان در قبال بحران یمن تأکید کرد: نقش شما در این بین عاقلانه بود؛ امیدواریم گفت وگو در خصوص یمن به نتیجه عملی و آتش بس برسد، پذیرش آتش بس در یمن مسیر عقلانی است.

در ادامه این نشست، عبدالله ملی العمری نایب رئیس مجلس کشور عمان گفت: روابط بین ایران از جمله مسئولین دولتی، پارلمانی و بازرگانی محکم و عمیق است.

وی ادامه داد: ما در مجلس شورای عمان از نزدیک روابط سیاسی و اقتصادی هیأت‌هایی که به ایران سفر می‌کنند را دنبال می کنیم. اخیرا هیأت تجاری از عمان به تهران سفر کرده است که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

نایب رئیس مجلس عمان تأکید کرد: در مسائل اقتصادی اهتمام داریم که گام‌های موثری برداریم و فرصت حضور بازرگانان ایرانی در مناطق اقصتادی و مناطق آزاد تجاری را فراهم کنیم.

وی در خصوص انتقال گاز از ایران به عمان از راه دریا گفت: اراده کافی برای انجام این پروژه وجود دارد و تنها مشکلات فنی و اقتصادی مانع آن است که با پیگیری وزرای مربوطه قابل حل است.

نایب رئیس مجلس عمان در خصوص بحران یمن اظهار داشت: عمان بر برخی گفت وگوها درباره یمن اشراف دارد و تلاش می‌کنیم برای پایان این جنگ راه حلی پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: شرایط یمن رو به بهبود است؛ تلاش‌ها برای حل مسئله یمن با سالم ترین شیوه شکل گرفته است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نوکیای تقلبی حرام است!

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عرضه نوکیای تقلبی گفت: فروش این نوع موبایل در بازار به دور از انصاف و حرام است. سازمان بازرسی کل کشور باید به این موضوع ورود کند.

«سید کاظم موسوی» نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ما پیرامون حواشی به وجود آمده درباره تولید تلفن همراه نوکیا در داخل کشور بدون اخذ مجوز از این شرکت خارجی اظهار کرد: عرضه این نوع موبایل‌ها به منزله تضییع حقوق مصرف‌کنندگان است. 

در چنین شرایطی مردم می‌توانند به دلیل خسارتی که از این محل شامل حالشان شده از عرضه کننده آن شکایت کنند.

نایب رئیس کمیسیون مجلس اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: کالا‌هایی باید در بازار عرضه شود که از تایید استاندارد‌های داخلی و بین المللی برخوردار باشد. اخیرا در فضای رسانه‌ای کشور شنیده شده که تلفن همراه تقلبی با عنوان نوکیا در بازار فروخته می‌شود که از اصالت کافی برخوردار نیست. خرید این موبایل صرفاً باعث هدررفت پول مردم می‌شود؛ لذا، فروش این نوع تلفن‌های همراه را دور از انصاف و حرام می‌دانم.

وی تاکید کرد: نهاد‌های نظارتی کشور مانند سازمان بازرسی کل کشور و تعزیرات حکومتی باید به این موضوع ورود کنند. وزارت صمت هم به عنوان متولی بازار باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد. مگر مردم ایران افراد متقلبی هستند که اکنون بخواهند از گوشی تقلبی استفاده کنند.

موسوی در پایان تصریح کرد: مردم در بازار پول یک کالای اصل را پرداخت می‌کنند، اما در نهایت یک محصول تقلبی را دریافت می‌کنند. بروز مسائل مشابه با این موضوع صرفا باعث بی اعتمادی مردم به بازار و مخدوش شدن ذهنیت آنها نسبت به فضای اقتصادی کشور می‌شود.

منبع: بازارنیوز

tags # موبایل سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • وعده صادق خنجر امت اسلام بود/ هر اقدامی علیه ایران پاسخی شدید در پی دارد
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی