Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش درآمد‌های مالیاتی در بودجه سال ۹۹ گفت: با توجه به فاصله گرفتن بودجه از درآمد‌های نفتی، قطعا برای تامین هزینه‌ها باید به سمت مالیات رفت. در این راستا تولیدکنندگان، کارمندان و کارگران مالیات حقه خود را پرداخت می‌کنند، اما ما با بخش بزرگی از فرار‌های مالیاتی نیز روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمانی که اوضاع کشور کمی ملتهب می‌شود عده‌ای سرمایه خود را در بازار‌های غیر مولدی همچون سکه، دلار، مسکن و خودرو می‌برند. بعضا قرارداد‌های سوری هم منعقد می‌کنند. یعنی برای دلالی این کار را انجام می‌دهند و هیچ جایی هم این معاملات ثبت نمی‌شود. مالیات بر عایدی سرمایه راهکاری برای مقابله با پدیده مذکور است.

نماینده مردم رفسنجان تصریح کرد: این مساله با سیستم جامع مالیاتی جدید تا حد زیادی قابل حل است. البته در این راستا باید دستگاه‌های مختلف همراهی کنند تا این قبیل مراودات مالی کنترل و پیگیری شوند. متاسفانه سیستم دستگاه‌ها مجزا از هم کار می‌کنند و با یکدیگر مرتبط نیستند.

انارکی محمدی با اشاره به وجود حساب‌های بانکی نیابتی افزود: در این حوزه اقداماتی را اخیرا بانک مرکزی انجام داده است تا وضعیت را شفاف کند. روشن شدن این مسائل موجب می‌شود، درآمد حاصله در یارانه‌های کمک معیشتی مصرف شود.

وی با اشاره میزان بالای معافیت‌های مالیاتی گفت: بعضی از دستگاه‌ها دنبال این هستند که از این معافیت برخوردار باشند، ولی ما در کمیسیون اقتصادی بحث معافیت‌ها را سخت گرفتیم اکنون تعداد آن‌ها نسبت به سال‌های گذشته کمتر شدند. کمیسیون اقتصادی مایل است کمترین معافیت وجود داشته باشد تا درآمد مالیاتی دولت افزایش یابد. در این رابطه مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان هم مخالف معافیت مالیاتی هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در قالب یارانه کالا‌های اساسی پرداخت می‌شود. معافیت مالیاتی هم به این شکل عمل می‌کند. اگر معافیت‌ها آزاد باشد هر کسی میتواند براساس رقابت کارش را پیش ببرد و براین اساس میزان معافیت‌ها امسال به حداقل رسیده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: مالیات بر عایدی سرمایه دلالان مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برنامه‌های فضایی کشور گفت: سند ۱۰ ساله توسعه صنعت فضایی کشور سال قبل تصویب شده است و آقای رئیس جمهور آن را ابلاغ کردند.

وی افزود: ما برنامه‌های مورد نظر خود را در حوزه‌های مختلف از جمله بخش ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی را دنبال می‌کنیم. همین طور ساخت ماهواره‌های متعدد را در دستور کار داشته، ضمن آنکه در حال حاضر ساخت چندین ماهواره متغیر را پی‌گیری می‌کنیم.

زارع پور در ادامه متذکر شد: دوستانی که متولی حوزه پرتابگرها هستند، پرتابگرهای خود را یکی پس از دیگری تست می‌کنند و در این بخش از حوزه‌ها فناوری‌های ما نیز تثبیت شده است که ان شاالله بتوانیم و شاهد باشیم که صنعت فضایی بیش از گذشته شاهد رشد و پیشرفت آن باشد و جایگاه مناسبی که شایسته جمهوری اسلامی است ایران است به آن برسیم.

فضای فعالیت برای کسب و کارها در پیام رسان‌های داخلی فراهم شده است

زارع پور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص میزان رشد کسب و کارهای کشورمان در استفاده از سکوهای پیام‌رسان داخلی گفت: تا دو سال قبل ظرفیت لازم در سکوهای داخلی و برای کسب و کارهای داخلی خیلی مانند آنچه که امروز فراهم است، وجود نداشت. مهم‌ترین دلیل آن نبود مخاطب کافی در پیام رسان‌های داخلی بود.

وی‌افزود: از یک سال و نیم گذشته مخاطبین شبکه‌ها و پیام رسان‌های داخلی بعضاً تا ۵، ۶ و حتی ۸ برابر افزایش یافته است. این افزایش شامل افزایش کاربران روزانه و نیز کاربران ماهانه است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان کرد: قطعاً آنچه را که کسب و کارهای اقتصادی می‌خواهند، آن است که در هر پیام رسانی مردم حضوری جدی داشته باشند، موضوعی که در حال حاضر و در یک سال و نیم گذشته فراهم شده است.

زارع‌پور ادامه داد: می‌توان گفت زمینه لازم برای فعالیت کسب و کارها و سکوهای داخلی بیش از گذشته فراهم شده است و دولت در سال گذشته آئین‌نامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن و در حمایت از کسب و کارهای اقتصاد سکوهای دیجیتال، یک بسته حمایتی تعریف کرد، که بندهایی از آن اجرا شده و بقیه بندها در حال پیگیری است.

وی در خصوص معافیت‌های مالیاتی کسب و کارهای حاضر در پیام‌رسان‌های داخلی اذعان کرد: یکی از بندهایی که دو سال است در قانون آمده است معافیت مالیاتی این کسب و کارها است، به گونه‌ای که کسانی که کسب و کار خود را از سکوهای خارجی به سکوهای داخلی منتقل کنند دو سال از پرداخت مالیات معاف شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این قانون در سال ۱۴۰۲ اجرا شد و برای بودجه سال ۱۴۰۳ هم در نظر گرفته شده است. ضمن آنکه طبق آن آئین نامه دستگاه‌های مختلف وظایفی دارند که در حال اجرای آن هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم