Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:25:37 GMT

چین تعرفه های اضافی بر محصولات آمریکا را تعلیق کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۱۳۲۴

چین تعرفه های اضافی بر محصولات آمریکا را تعلیق کرد

به گزارش ایرنا این کمیسیون روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای افزود: توقف اعمال تعرفه های اضافی بر محصولات آمریکایی از ساعت 12:01 امروز یکشنبه 15 دسامبر برابر با 24 آذر اجرایی خواهد شد.

خبرگزاری شینهوا که در خبری فوری این مطلب را منتشر کرد اطلاعات و جزییات بیشتری از تعداد محصولات و همچنین مبلغ آن اعلام نکرده است اما به نظر می رسد که این اقدام چین در راستای توافق چین و آمریکا بر سر متن تفاهم نامه اولیه تجاری دو کشور حاصل شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفاظت از حق مالکیت معنوی، انتقال فناوری و تولیدات کشاورزی، خدمات مالی و بانکی و شفافیت نرخ ارزی از مهمترین مواردی است که دو کشور چین و آمریکا در قالب توافق اولیه بر سر آن به نتیجه رسیده اند.

این سند شامل موضوعاتی درباره توسعه تجارت، ارزیابی های دو کشور از منازعات تجاری و اقتصادی و توقف برخی از تعرفه های آتی از سوی آمریکا و همچنین کاهش تعرفه های قبلی آمریکا بر روی کالاهای چینی است.

دو طرف در سند این توافق آورده اند که به عنوان دو کشور مهم در عرصه اقتصادی و تجاری جهان با این موافقتنامه جان تازه ای به اقتصاد کشورهایشان و همچنین جهان بخشیده اند و باعث بهبود شرایط سرمایه گذاری و بازارهای مالی شده اند.

هدف از این توافقنامه نیز بهبود شرایط تجاری، حراست از حق مالکیت معنوی، دسترسی بیشتر به بازارها، حفاظت از منافع مشروع شرکت های خارجی در چین و حراست از حقوق قانونی و مشروع شرکت های چینی در آمریکا عنوان شده است.

این توافقنامه به دو کشور امکان می دهد فعالیت های تجاری را بهبود بخشیده و راه را برای حل اختلافات اقتصادی باز کنند و همزمان همکاری هایشان را در این قلمروها افزایش دهند.

چین موافقت کرده است که شرکت های این کشور در چارچوب همین توافق و مقررات سازمان تجارت جهانی اقدام به واردات خدمات و کالاهای کیفی از آمریکا و دیگر کشورها کرده و نیاز مصرفی مردم چین را برای این محصولات براورده کنند.

شینهوا آورده است که پس از امضای این توافقنامه دو کشور نسبت به اجرای مفاد آن اقدام خواهند کرد و این باعث تثبیت بازارهای مالی و خدماتی و سرمایه گذاری در این کشورها و جهان خواهد شد.

برچسب‌ها توافقنامه تجاری چین آمریکا جنگ تجاری پروندهٔ خبری جنگ اقتصادی چین و آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توافقنامه تجاری چین آمریکا جنگ تجاری توافقنامه تجاری چین آمریکا جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» اظهارداشت: آنچه از سوی [رژیم]اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام می‌شود، قابل قبول نیست و اسرائیل تاکنون حدود ۴۰ هزار فلسطینی را کشته است. ما به عنوان مسلمان نمی‌توانیم در مقابل این جنایات سکوت کنیم.

وی اضافه کرد: مرحله قطع روابط تجاری با [رژیم]اسرائیل ضروری بود و انجام شد. حجم تجارت سالانه ما با اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود و ما چنین در نظر گرفتیم که این تجارت وجود ندارد و فاز جدیدی را آغاز کردیم.

اردوغان اضافه کرد: در دیدار سال گذشته خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در آمریکا در حاشیه نشست‌های سازمان ملل متحد، مواضع خود و گام‌هایی را که باید برداشته شود به او گفتم، اما نتانیاهو بی‌رحم است و بی‌رحمی او از طریق قتل عام علیه فلسطینی‌ها استفاده شد و ما نمی‌توانستیم بیشتر از این صبور باشیم.

رئیس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: برخی احزاب سیاسی در ترکیه قبل از انتخابات به ما در رابطه با روابط با اسرائیل حمله می‌کردند و این حملات غیرقابل توجیه بود. ما تا پایان انتخابات صبر کردیم و اکنون تصمیم به قطع کامل روابط تجاری با اسرائیل گرفتیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت تجارت ترکیه پنج‌شنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تایید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود