Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه‌وله، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در گفت‌وگو با روزنامه حریت گفته است که کشور متبوعش این سیاستمدار فلسطینی را در لیست قرمز "تروریست‌های به شدت تحت پیگرد" خواهد گذاشت. دولت ترکیه برای دادن اطلاعاتی که بتواند به دستگیری او منجر شود، جایزه‌ای چهار میلیون لیره‌ای (۶۳۰ هزار یورو) در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد دحلان تا پیش از به قدرت رسیدن جنبش حماس در سال ۲۰۰۷ در نوار غزه، رئیس نیروهای امنیتی در این منطقه بود. پس از آن مورد بی‌مهری محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار گرفت و از جنبش فتح اخراج شد. او امروزه در امارات متحده عربی زندگی می‌کند.

عربستان فلسطینی‌ها را برای مقابله با حزب‌الله مسلح می‌کند گاردین: امارات کودتاگران ترکیه را تامین مالی کرده است چهار علت مانع‌تراشی محمود عباس در روند آشتی ملی فلسطین

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز محمد دحلان را یک "تروریست" نامیده است. در پی آن محمد دحلان، شخص رجب طیب اردوغان را متهم به حمایت از "گروه‌های ترور" در سوریه کرد و اینکه اردوغان طلاهای بانک مرکزی کشورش را به سرقت برده است.

رسانه‌های دولتی ترکیه دحلان را متهم می‌کنند که در کودتای ژوئیه ۲۰۱۶ در ترکیه و نیز در قتل جمال خاشقچی، خبرنگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول دست داشته است.

کد خبر 470110 برچسب‌ها ترکیه فلسطین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترکیه فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۱۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه جنگ غزه تهدیدی برای تمام منطقه است گفت که روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است