Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@22:49:28 GMT

احداث حلقه دوچرخه‌سواری در منطقه تاریخی والنسیا

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۲۱۹۵

احداث حلقه دوچرخه‌سواری در منطقه تاریخی والنسیا

در کلانشهر والنسیا، سومین شهر بزرگ کشور اسپانیا، مسیری بسیار عظیم برای دوچرخه‌سواری احداث شده است که حمل‌ونقل در این شهر را به ویژه در منطقه تاریخی متحول کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال ۲۰۱۳ یعنی زمانی که طرح پویایی شهر پایدار در والنسیا تصویب شد این شهر از بیش از ۱۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری برخوردار بود بااین حال، تردد از طریق دوچرخه در آن به ندرت صورت می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن، یک مسیر دوچرخه‌سواری حلقه‌مانند در والنسیا با هدف جذب مردم به استفاده از دوچرخه به عنوان اصلی‌ترین وسیله حمل‌ونقل در داخل شهر توسعه یافت که مدیران شهری امیدوار بودند از طریق ترویج دوچرخه‌سواری به بهبود کیفیت هوای شهری کمک کنند.

مسیر جدید دوچرخه‌سواری والنسیا طولی برابر با ۴.۷ کیلومتر و پهنایی برابر با ۲.۵ متر دارد و به شکل یک حلقه به دورتادور منطقه تاریخی شهر پیچیده است. این مسیر جدید به مسیرهای قدیمی وصل شده است تا حمل‌ونقل ایمن و پایدار برای ساکنان شهر به ارمغان آورد. علاوه براین، هم‌جوار بااین حلقه عظیم، فضاهایی به پیاده‌روی و پارک دوچرخه اختصاص داده شده است که این پارکینگ‌های دوچرخه به طور رایگان در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.

گردشگران می‌توانند با کرایه دوچرخه و یا حضور در تور محورهای تاریخی، هم از دوچرخه سواری لذت ببرند و هم آثار تاریخی منطقه را تماشا کنند.حلقه دوچرخه‌سواری جدید والنسیا حمل‌ونقل بین مرکز شهر و حومه‌های آن را تسهیل کرده است و به عنوان اصلی‌ترین وسیله حمل‌ونقل، تحولی عظیم در پویایی شهر به وجود آورده است

تعداد کاربران حلقه دوچرخه سواری والنسیا روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر به حدود ۶ هزار نفر در هر روز می‌رسد. علاوه براین، مسیر جدید باعث جذب بسیاری از افراد از حومه‌های شهر به دوچرخه سواری شد است به طوری که در سه مسیری که از حومه شهر به سمت حلقه متصل می‌شود گرایش مردم به دوچرخه سواری تا حدود ۹۹ درصد افزایش یافته است.

جالب است بدانید که با توسعه مسیر جدید دوچرخه‌سواری والنسیا پیاده‌روی در این شهر نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است چرا که کاهش عبور و مرور خودروهای سواری فضاهایی امن برای عابران را به وجود آورده است. از دیگر فواید جالب احداث حلقه دوچرخه‌سواری در والنسیا می‌توان به کاهش سروصدا در این شهر اشاره کرد به طوری که این میزان از ۵۵ دسی‌بل در شب تا ۱۸ درصد کاهش یافت.  

کد خبر 401161

منبع: ایمنا

کلیدواژه: والنسیا اسپانيا حمل و نقل عمومي حمل و نقل حمل و نقل شهري آلودگی هوا کاهش آلودگی هوا کلانشهرهای جهان شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!

بوی تعفنی که از زنجانرود و به ویژه اطراف پل میربهاالدین متصاعد می‌شود، نه تنها هر بازدید کننده و گردشگر بلکه کسانی که در اطراف این بنا به کار روزمره مشغولند را نیز فراری می‌دهد، این را علی راننده‌ای که در اول جاده بیجار برای روستا‌های اطراف این مسیر مسافرکشی می‌کند، می‌گوید و ادامه می‌دهد: دلمان می‌گیرد برای اینکه بنای به این زیبایی رها شده تا از بین برود!
 

سه پل (میربهاءالدین و سید محمد و سردار) در ورودی شهر زنجان قرار گرفته است، پل‌هایی که روزگاری معبر اصلی عبور و مرور مردم و وسایط نقلیه بودند، اما این روز‌ها به ساخت مسیر‌های جایگزین برای عبور و مرور و حفظ این آثا، این پل‌ها و محوطه آنها بازنشسته شده‌اند و مکانی برای تفریح بازدید و مردم تبدیل شده‌اند، اما این روز‌ها اطراف این پل‌ها به زباله‌دانی تبدیل شده است!

وضعیت نابسامان پل‌های زنجان پای دادستان را هم به ماجرا کشاند وقتی دید هیچ کس عین خیالش هم نیست که این آثار تاریخی کم کم زیر زباله‌ها در حال دفن شدن هستند، بهروز عباسی، در بازیدی که از این پل‌ها داشت ضرب‌الاجل تعیین کرد تا وضعیت این بنا‌های تاریخی که بخشی از هویت این شهر هستند، به سرعت ساماندهی و پاکسازی شود.

دادستان فروردین‌ماه در چند نوبت از پل‌های تاریخی زنجان (میربهاءالدین و سید محمد و سردار) البته مسؤولان بازدید و از متولیان این اثر تاریخی خواست به فوریت برای ساماندهی این پل‌ها اقدام کنند.

پس از آن به دستور استاندار، که در بازدید ۲۹ فروردین از این بنای تاریخی حضور داشت، لایروبی زنجانرود و ساماندهی وضعیت پل میربهاءالدین و دو پل تاریخی دیگر آغاز شد، اقدامی که امیدواریم پس از فروکش حساسیت دادستان و رسانه‌ها به فراموشی سپرده نشود.

شهریور سال ۱۳۹۰ بود که مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی زنجان که بعد‌ها مدیر کل همین اداره هم شد، خبر از اتمام نورپردازی این بنا با لامپ‌های نوین «ال‌ای دی» با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون ریال خبر داد، اما این روز‌ها نورپردازی که هیچ وضعیت پل به گونه‌ای پیش رفته است که مسؤولان برای اینکه چهره زشت پل دیده نشود، چراغ‌های اطراف را خاموش می‌کنند تا پل اصلا دیده نشود.

مردم و علاقمندان به آثار تاریخی اعتقاد دارند؛ شاید اگر این آثار تاریخی که نگهداری آنها هزینه‌بر است، درآمدی داشتند وضعیت این طور نبود و هر دستگاهی برای تملک و تصاحب آن سر و دست می‌شکست.

پل میر بهاء‌الدین را در زمان ناصرالدین شاه قاجار، حاج‌میرزا بهاء‌الدین زنجانی که از تجار بنام ناحیه خمسه زنجان در سال ۱۳۱۲ هجری قمری و با آجر بر روی رودخانه زنجان‌رود و در مسیر ارتباطی زنجان به کردستان ساخت. 

پل حاج میربهاء‌الدین به طول ۱۰۶ متر و ارتفاع ۱۰.۹ متر احداث شد و در تاریخ ۱۸ مهر ۱۳۵۶ به شماره ۱۴۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • سنگ جدید اینبار برای دوچرخه برقی؛ شرط محال برای استفاده زنـان!
  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • دوچرخه سواران قزوینی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد