Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌بی‌سی‌نیوز، این خبر چند روز پس از آن منتشر می‌شود که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با روند مذاکره‌های دیپلماتیک با طالبان پیوست؛ گفتگوهایی که از ماه سپتامبر به حال تعلیق درآمده بود. خلیل‌زاد روز پنجشنبه اعلام کرد در واکنش به حمله روز چهارشنبه به پایگاه هوایی بگرام و کشته شدن دو نفر و زخمی شدن ۷۰ نفر گفتگوها را برای مدتی متوقف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا بین ۱۲ تا ۱۳ هزار نظامی در خاک افغانستان دارد و مقام‌های رسمی دولت دانلد ترامپ هنوز زمان آغاز خروج رسمی چهار هزار نیروی آمریکایی را اعلام نکرده‌اند. هر چند این خروج در راستای کاهش گام به گام تعداد ارتش آمریکاست که در یک بازه زمانی چند ماهه رخ می‌دهد. دو مقام رسمی ارتش آمریکا گفته‌اند کاهش نیروها در قالب خروج زودهنگام و جایگزین نکردن نیروهایی است که مدت ماموریت‌شان به پایان رسیده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در چند نوبت موضوع خروج و کاهش نیروهای نظامی از افغانستان را مطرح کرده است؛ از جمله در نخستین سفر رسمی به افغانستان در تعطیلی‌های روز شکرگزاری در مقام فرمانده کل نیروهای مسلح. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد کاهش نیروهای آمریکایی حتی با وجود نرسیدن به توافق پایدار با طالبان ادامه می‌یابد. او ماه اکتبر هم گفته کاهش تعداد نیروها تا ۸۶۰۰ بر عملیات ضدتروریستی تاثیر منفی نمی‌گذارد.

ترامپ از زمان آغاز فعالیت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ وعده داده بود به جنگ‌های بی‌فایده و پرهزینه از جمله حضور نظامی آمریکایی‌ها در افغانستان پایان می‌دهد و تعداد نیروهای نظامی را در خارج از مرزها کم می‌کند. هر چند مشاوران ترامپ مخالف خروج کامل نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان هستند اما رئیس‌جمهوری آمریکا پیش‌تر به آنها خبر داده است که تا پیش از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ همه نیروهایش را از افغانستان خارج خواهد کرد.

کد خبر 470194 برچسب‌ها افغانستان و آمریکا افغانستان طالبان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: افغانستان و آمریکا افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به‌دنبال خروج یک دستگاه قطار باری حامل سوخت از ریل در ایالت آریزونای آمریکا و وقوع حریق، شاهراه کلیدی آریزونا-نیومکزیکو مسدود شد.

تصاویر و ویدئوهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده است، واگن‌های له‌شده این قطاری باری را به تصویر می‌کشد که بالای آن دود غلیظی نیز به چشم می‌خورد.

سخنگوی شرکت «خط آهن بی‌ان‌اس‌اف» اعلام کرد که در این حادثه هیچ‌کس مصدوم یا کشته نشده است. به گفته وی، تیم اعزامی به محل در حال پاکسازی بقایای واگن‌های سوخته هستند.

دلیل خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است. این قطار حامل گاز بی‌بوی «پروپان» بود و ۶ واگن آن طعمه حریق شد.

کد خبر 6089956

دیگر خبرها

  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • افغانستان به‌طور رسمی شگفتی‌سازی کرد و به جام‌جهانی رسید
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند