Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه نفر از مقامات کنونی و سابق آمریکایی گفتند که دولت ترامپ در نظر دارد تا هفته آینده کاهش بیش از چهار هزار نظامی مستقر در افغانستان را اعلام کند.

اخبار بین‌الملل- درصورت این اقدام شمار نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان به 8 هزار یا 9 هزار نیرو کاهش می‌یابد.

این در حالی است که چند روز پیش «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان مذاکرات با طالبان را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز پنجشنبه نیز خلیلزاد اظهارداشت که گفت‌وگوها بطور موقت متوقف شده است.

به گزارش «ان‌بی‌سی»، مقامات درباره زمان آغاز کاهش نیروها چیزی نگفتند اما اظهار داشتند که این اقدام در یک بازه زمانی چند ماهه صورت خواهد گرفت.

سخنگوی نیروهای آمریکایی اما در این باره گفت: نیروهای آمریکایی در افغانستان دستوری را برای کاهش سطح نیروها در افغانستان دریافت نکرده‌اند. ما کاملاً به ماموریت حمایت قاطع و شرکای افغان خود متعهد می‌مانیم و تمرکز اصلی ما نیز بر این است که افغانستان هرگز به عنوان پناهگاه امنی برای تروریست‌ها تبدیل نشود که آمریکا، متحدان ما و منافع ما را تهدید کند.

این در حالی است که هفته گذشته « مارک اسپر » وزیر دفاع آمریکا گفته بود که کاهش نیروها در افغانستان حتی در صورت عدم توافق با طالبان نیز رخ خواهد داد و ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز تاکید کرده بود که کاهش این نیروها در ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

در ماه اکتبر نیز اسپر گفته بود که آمریکا می‌تواند بدون تحت تاثیر قرار گرفتن ماموریت مبارزه با تروریسم سطح نیروها را به 8600 نفر کاهش دهد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: افغانستان مارک اسپر افغانستان نیروهای آمریکایی ترامپ زلمی خلیلزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت

منابع پاکستانی از درگیری نیروهای امنیتی با کارگران و کولبران در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان خبر دادند که طی آن یک نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ناآرامی‌ها در منطقه مرزی چمن واقع در ایالت بلوچستان منجر به تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه شد.

اعتراض کارگران و کولبران در مرز چمن پاکستان به قوانین جدید این کشور برای سفر به افغانستان و بالعکس شامل داشتن روادید و گذرنامه معتبر بار دیگر تبدیل به تجمع و تحصن معترضان شد.

درپی درگیری معترضان با نیروهای امنیتی پاکستان یک نفر کشته و دست کم ۸ نفر دیگر زخمی شدند. تجمع کنندگان در اعتراض به خشونت مسلحانه نیروهای امنیتی، دست به تحصن زده و جاده اصلی شهر چمن منتهی به شهر کویته را نیز مسدود کردند.

به رغم حضور مسوولان انتظامی و دولتی ایالت بلوچستان برای مذاکره با متحصنین، اوضاع امنیتی در مرز پاکستان با افغانستان همچنان متشنج است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز