Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اول اسکاتلند خواستار موافقت نخست وزیر انگلیس با برگزاری همه پرسی دیگر استقلال اسکاتلند شده است. ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نیکولا استورژن وزیر اول اسکاتلند روز شنبه در اظهاراتی گفت: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس باید بر واقعیت تمرکز کند و این مساله را درک کند که حزب ملی اسکاتلند یک نقشه راه برای برگزاری همه پرسی دوم استقلال طراحی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش حزب ملی اسکاتلند 48 کرسی از 59 کرسی را در انتخابات پارلمانی بریتانیا در روز سه شنبه گذشته کسب کرده است. این مساله موجب شده است تا وزیر اول اسکاتلند بر درخواست خود برای برگزاری همه پرسی مجدد استقلال بیشتر پافشاری کند.

تلاش حزب ملی اسکاتلند برای برگزاری همه‌پرسی جدید استقلال

این در شرایطی است که حزب محافظه کار انگلیس به رهبری جانسون در این انتخابات موفق به کسب 80 کرسی شده و اکثریت پارلمان را به دست آورده است. جانسون روز جمعه در گفتگوی تلفنی به استورژن گفته است که مخالف برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند است.

مردم اسکاتلند در همه پرسی 2014 میلادی به باقی ماندن در بریتانیای متحد رای داده اند ولی آنها در همه پرسی برگزیت در سال 2016 میلادی نیز خواستار ادامه عضویت در اتحادیه اروپا شده اند. این در شرایطی است که اکثر انگلیسی ها و ولزی ها خواستار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شده اند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه

ایسنا/خراسان جنوبی مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: افرادی که نتوانستند در تاریخ ۶ اردیبهشت در آزمون سراسری شرکت کنند مجدد در تاریخ ۲۱ اردیبشهت برگزار می‌شود.

سید جواد حسینی واشان، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با توجه به سیل رخ داده در زیرکوه در تاریخ ۶ اردیبهشت  و مسدوی راه‌ها بسیاری از افراد نتوانستند در کنکور شرکت کنند. 

وی بیان کرد: ۱۳۸ نفر از افراد در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی  که نتوانستند شرکت کنند آزمون در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.                                             

حسینی واشان گفت: داوطلبان می‌توانند کارت شرکت به آزمون را از روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند و در ۲۱ اردیبهشت در ۸ صبح روز جمعه آزمون برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موافقت مجدد مقامات سوئد با هتک حرمت قران مجید
  • برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی/ رسولی رئیس شد، تفتیان رای نیاورد!
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده اعلام شد
  • جزئیات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل‌زده
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • برگزاری مجدد آزمون در این شهر
  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه