Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:28:44 GMT

زنگنه: سال 2019 فاشیسم و نژادپرستی در جهان رشد کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۳۶۳۳

زنگنه: سال 2019 فاشیسم و نژادپرستی در جهان رشد کرد

یک کارشناس مسائل غرب آسیا، می گوید:‌ یکی از مهمترین اتفاقات در سال 2019 گسترش خطر افراطی گرایی در دنیا از نوع نژادی و قومیتی بود.

صباح زنگنه، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که به نظر وی مهم‌ترین اتفاق در عرصه بین الملل در سال 2019 چه اتفاقی بود؟ با بیان این که در سال 2019 شاهد این بودیم که ناسیونالیسم و ملی گرایی در برخی از کشورهای دنیا رشد کرد و عملا جهان را به سمت یک نوع فاشیسم و نژاد پرستی سوق داد، گفت: پیش از این نمود این موضوع را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیده بودیم ولی اکنون این موضوع درحال گسترش است که نمونه آخر آن نتایج انتخابات اخیر پارلمانی در انگلستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در نقاط مختلف جهان شاهد گسترش چنین نگاهی هستیم، گفت: در این کشورها با رشد احساسات ناسیونالیستی و حتی بعضا نژادپرستی شاهد ایجاد تغییراتی در نظام‌های سیاسی هستیم که این موضوع همراه با پوپولیسم و عوام زدگی است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: در واقع جهان در حال حاضر با خطر افراطی گرایی از نوع نژادی و قومیت گرایی روبروست چنانچه احزاب دست راستی و ناسیونالیستی در حال افزایش هستند و قطعا این آینده جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صباح زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۳۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش دامنه اعتراضات به ایرلند

دامنه تجمع و تحصن دانشجویان در خارج از آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با پیوستن دانشگاه‌های جدید به اعتراض‌ها گسترش یافته است.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080226 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • پیروزی منچسترسیتی مقابل لسترسیتی با گل دیدنی وینسنت کمپانی (لیگ برتر انگلیس - 6 می، 2019) / فیلم
  • نگاهی به پدیدهٔ جدید اجتماعی: بِلایند دِیت یا ملاقات کور/ میل سوزان به تجمل خواهی بیمارگونه
  • گسترش دامنه اعتراضات به ایرلند
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی