Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان کردستان به فعالیت ۱۳ دارالقرآن در مدارس استان کردستان اشاره کرد و گفت: این دارالقرآن‌ها در زمینه‌های حفظ جزء سی، حفظ کل، آموزش صحیح‌خوانی قرآن، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، تجوید، قرائت دف‌نوازی با حضور مربیان قرآن به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الله نریمانی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هفته قرآن هرساله از ۲۳ آذرماه شروع می‌شود و تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد، اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های خاصی در راستای تعمیق و توسعه فرهنگ غنی قرآن کریم و اهل‌بیت(ع)، فرهنگ اقامه نماز، زمینه‌سازی جهت انس بیشتر دانش‌آموزان و فرهنگیان و در سطح مدارس آموزش‌وپرورش استان کردستان برگزار می‌شود.

نریمانی مصونیت کردن دانش‌آموزان در برابر تهاجم فرهنگی با بهره‌گیری از معارف قرآنی و دینی را از مهم‌ترین اهداف اجرای برنامه‌های دینی و قرآنی در مدارس به‌ویژه در هفته قرآن دانست.

وی برگزاری باشکوه مرحله اول مسابقات قرآن و احکام اسلامی ویژه دانش‌آموزان، برپایی نمایشگاه قرآن و عترت، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ با حضور اساتید صاحب‌نظر، تهیه نشریه‌ای با موضوع قرآن و نماز، حفظ آیات موضوعی قرآن کریم، فضاسازی مدارس یا موضوع قرآن و عترت، دیدار با علما و ائمه جمعه شهرستان‌های استان کردستان، دیدار با پیشکسوتان قرآنی استان، برگزاری محافل انس با قرآن، دعوت از دانش‌آموزان برای شرکت در طرح ملی نهضت حفظ قرآن، ثبت‌نام در طرح حفظ ترتیبی قرآن با عنوان «نور» را ازجمله برنامه‌های اجرایی در این هفته عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان کردستان با اشاره به اینکه این هفته یک هفته نمادین برای تقویت برنامه‌های دینی و قرآنی است، اعلام کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری برنامه‌های قرآنی اجرایی در طول سال را به‌طور جامع برنامه‌ریزی کرده و به مدارس ابلاغ کرده‌ایم.

وی به برگزاری مرحله اول مسابقات قرآن، احکام و معارف اسلامی ویژه دانش‌آموزان اشاره و عنوان کرد: مسابقات قرآن در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ عمومی قرآن، حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل و تفسیر قرآن برگزار می‌شود که اولین مرحله آن شامل مرحله آموزشگاهی در هفته قرآن آغاز می‌شود.

نریمانی با اعلام اینکه سال گذشته نزدیک به ۱۰۷ هزار نفر از دانش‌آموزان استان کردستان در مسابقات قرآن و عترت شرکت کردند، افزود: مسابقات قرآن، احکام و معارف اسلامی در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که در طول سال تحصیلی این مسابقات جریان دارد و در فصل تابستان مرحله کشوری آن برگزار خواهد شد.

شرکت 55 هزار دانش آموز در طرح حفظ جزء 30

وی به برگزاری کرسی‌های تلاوت در طول سال به مناسبت‌های مختلف اشاره و عنوان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حفاظ قرآن کریم اقدام به اجرای طرح حفظ جزء سی قرآن کریم کردیم که در سال گذشته ۵۵ هزار نفر از دانش‌آموزان در آن شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان کردستان با اشاره به اجرای دو برنامه شاخص در هفته قرآن در استان اعلام کرد: این دو برنامه شامل افتتاح دارالقرآن ویژه دانش‌آموزان ناحیه یک آموزش‌وپرورش و برپایی نمایشگاه قرآن و عترت بوده است که در روزهای ۲۴ و ۲۵ آذرماه اجرا خواهد شد.

وی به فعالیت ۱۳ دارالقرآن در مدارس استان کردستان اشاره کرد و افزود: این دارالقرآن‌ها در زمینه‌های حفظ جزء سی، حفظ کل، آموزش صحیح‌خوانی قرآن، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، تجوید، قرائت دف‌نوازی با حضور مربیان قرآن به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

نریمانی با تأکید بر اینکه در هر دارالقرآن در طول سال بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر به‌طور ثابت در این کلاس‌های قرآنی شرکت می‌کنند، ادامه داد: درمجموع ۶۰ نفر از همکاران فرهنگی استان کردستان در این دارالقرآن‌ها مشغول به کار هستند که به دانش‌آموزان دختر و پسر آموزش قرآن می‌دهند.

اجرای طرح «یک روز با دارالقرآن» در کردستان

وی به برگزاری طرح «یک روز با دارالقرآن» در تمام مدارس ابتدایی استان اشاره و بیان کرد: در قالب این طرح یک اردوی فرهنگی یک‌روزه دانش‌آموزان در دارالقرآن‌ها حضور یافته و با فعالیت آن‌ها آشنا می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان کردستان با اشاره به امتیازات ویژه برای دانش‌آموزانی که در طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن شرکت می‌کنند، افزود: ۶۰ امتیاز ویژه شرکت در مدارس تیزهوشان، شاهد و نمونه دولتی برای دانش‌آموزان حافظ جزء ۳۰ در نظر گرفته می‌شود.

وی در پایان از اولیای دانش‌آموزان خواست تا در هدایت دانش‌آموزان به سمت فعالیت‌های قرآنی آموزش‌وپرورش را یاری دهند چراکه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی موجود تنها راه نجات پناه بردن به قرآن است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسابقات قرآنی هفته قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید غفاریان، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر