Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:16:34 GMT

برگزاری انتخابات باشکوه ضامن اقتدار ملی است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۴۱۸۹

برگزاری انتخابات باشکوه ضامن اقتدار ملی است

به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری روز یکشنبه در شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه در اهمیت انتخابات تردیدی وجود ندارد به ۱۸ مرحله زمانی انتخابات اشاره و تصریح کرد: مراحل انتخابات از اردیبهشت سال جاری آغاز شده و اکنون در مرحله ششم و بررسی صلاحیت داوطلبان قرار داریم و این مرحله تا ۲۶ آذر ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمیته ششگانه امنیتی، حقوقی، فناوری، استعلامات، اطلاع رسانی و پشتیبانی انتخابات نیز کار خود را آغار کرده اند و مجریان، هیات های اجرایی، فرمانداران و بخشداران نیز آموزش های لازم را در زمینه برگزاری انتخابات فرا گرفته اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان به عامل صحت انتخابات به عنوان اصلی مهم اشاره کرد و گفت: باید در چهارچوب قانون حرکت کنیم لذا قانون انتخابات و آیین نامه های اجرایی و اصلاحات آن را داریم و این وظیفه ما را کاملا روشن کرده هر چند نارسایی و نقص هایی نیز دارد.

وی بر تامین خودرو مناسب با توجه به سخت گذر بودن برخی مناطق استان کرمان در انتخابات تاکید کرد و افزود: شهرداری ها در زمینه تامین اتوبوس شعب سیار، اداره کل پست برای توزیع تعرفه های انتخابات، تامین برخی تجهیزات توسط دستگاه های اجرایی، آموزش و پرورش تامین مکان اخذ رای و نیروی انتظامی تامین امنیت اماکن اخذ رای همکاری کنند.

بصیری تصریح کرد: در مرکز استان کرمان پنج نفر و هر شهرستان سه نفر برای بازرسی مشخص شده و تلفن ۱۱۱ نیز در خدمت مردم است.

وی بر اصل بی طرفی در سلامت انتخابات توسط کارکنان دولت تاکید کرد و افزود: در کرمان ۳۶۲ نفر به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام قطعی شده اند که از این تعداد ۸۸ درصد مرد و ۱۲ نفر زن هستند که نسبت به دوره گذشته حضور بانوان یک درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان در ۹ فرمانداری استان کرمان برای ۱۰ کرسی یازدهمین مجلس شورای اسلامی انجام شد تصریح کرد: همچنین در این دوره شاخص تحصیلات عالی (دکترا) با یک درصد افزایش به ۱۸ درصد رسیده و میانگین سن جوانان نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.

برچسب‌ها کرمان ایرنا انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمان ایرنا انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجوگفت : اختلاف نظر در مجلس تا زمانی که به پیشرفت قانون‌گذاری و حل مشکلات مردم کمک کند، مثبت است.

وی افزود: تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

عباسی اظهار داشت : وظیفه اصلی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت است، نه پرداختن به حاشیه‌ها و مسائل فرعی است و باید وحدت و انسجام در مجلس برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد.

وی افزود : تغییر در هیئت رئیسه مجلس امری طبیعی است و نمایندگان جدید با دیدگاه‌های تازه می‌توانند در راس مجلس قرار بگیرند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : احتمال اینکه یک گروه به تنهایی ریاست مجلس را تعیین کند بعید است و اتحاد گروه‌ها برای این کار لازم است.

دیگر خبرها

  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است