Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از منابعی در کاخ سفید گزارش کرد، در پی رسوایی گفت‌وگوی تلفنی جنجالی ماه ژوئیه دونالد ترامپ با رئیس جمهور اوکراین که منجر به آغاز فرآیند استیضاح وی شد، کاخ سفید تعداد مقام‌هایی در دولت که اجازه شنیدن گفت‌وگوهای تلفنی ترامپ با رهبران خارجی و یا خواندن متن این گفتگوها را دارند کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، چند منبع به این شبکه خبری تصریح کردند، کاخ سفید تعداد مقام‌های دریافت کننده متن مکالمات تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با رهبران خارجی را علاوه بر تعدادی کسانی که می‌توانند به این مکالمات گوش دهند، کاهش داده است.

یکی از منابع وابسته به کاخ سفید در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان در توصیف محدود شدن دسترسی به گفت‌وگوهای تلفنی رئیس جمهور و دسترسی داشتن تنها چند دستیار ارشد وی به آنها، گفت: هیچ کس به غیر از آنها اجازه شنیدن مکالمات تلفنی را ندارد.

چند مقام به سی‌ان‌ان تصریح کردند، زمانی که دونالد ترامپ با رهبران خارجی صحبت می‌کند تنها تعدادی گزینشی از مقام‌ها اجازه شنیدن گفت‌وگوها را دارند و این فهرست مقام‌ها توسط رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی دولت تایید می‌شود.

این در حالی است که تا پیش از این در دولت‌های قبلی و حتی در دولت فعلی آمریکا تعداد بیشتری از مقام‌ها اجازه شنیدن گفت‌وگوهای تلفنی رئیس جمهور این کشور با رهبران خارجی را داشتند که شامل چند دستیار خصوص حوزه‌های کشورهای مختلف بود.

یکی از مقام‌ها در صحبت با سی‌ان‌ان به شوخی این تغییر رویه دولت را با عنوان "قانون ویندمن" توصیف کرد. اشاره او به سرهنگ آلکساندر ویندمن است که گفت‌وگوی تلفنی جنجالی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین در تاریخ 25 ژوئیه را شنیده و آن را نزد وکلای شورای امنیت ملی گزارش کرده بود.

این مقام به سی‌ان‌ان گفت: اگر آن گفت‌وگوی تلفنی قرار بود فردا اتفاق بیفتد ویندمن دیگر قادر به شنیدن آن نبود.

مقام‌های کاخ سفید به درخواست پایگاه هیل برای اظهار نظر درباره گزارش مذکور پاسخ ندادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت

ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طریق کریدور دریایی قبرس که به دلیل کشته شدن کارکنان گروه‌های امدادی توسط رژیم صهیونیستی قطع شده بود، از سر گرفته شد. 

سخنگوی دولت قبرس گفت: "شامگاه جمعه کشتی جنیفر با مواد غذایی در داخل آن، بندر لارناکا را به سمت غزه ترک کرد. " 
در اوایل آوریل، تحویل کمک‌ها در چارچوب طرح آمالتیا قبرس به دلیل مرگ کارکنان سازمان جهانی آشپزخانه مرکزی متوقف شد.

در ۸ مارس، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در لارناکا از افتتاح یک کریدور دریایی بشردوستانه برای کمک رسانی به غزه خبر داد. این ایده چندین ماه است که توسط رئیس جمهور قبرس به طور مداوم مطرح شده است. یک مرکز لجستیک با قابلیت پذیرش ۲۰۰ هزار تن محموله در لارناکا، جایی که بنادر دریایی و پایگاه‌های هوایی قبرس در آن قرار دارد، مستقر شده است.

دولت نیکوس کریستودولیدس، رئیس جمهور قبرس معتقد است که سه عامل کلیدی به نفع طرح آمالتیا قبرس است: نزدیکی جغرافیایی کشور جزیره‌ای قبرس به منطقه تحت محاصره، وجود زیرساخت‌های لازم برای دریافت کالا و روابط استراتژیک با کشور‌های همسایه. 

در همین حال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که واشنگتن یک اسکله موقت در نوار غزه ایجاد خواهد کرد تا کالا‌هایی را که از طریق دریا به این منطقه تحویل داده می‌شود، دریافت کند. اسرائیل بر مشارکت خود در تضمین کنترل جریان کمک‌های بشردوستانه اصرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد