Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا احسانی در نخستین همایش نکوداشت مفاخر فرهنگی هنری اسدآباد که در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر دو ساختمان در محوطه بنای یادبود سیدجمال داریم که طبق قول و همکاری فرمانداری اسدآباد با پیگیری لازم قرار است این دو ساختمان را تملک کنیم و برای سال ۹۹ برای آن اعتبار لحاظ شود که با تملک این دو ساختمان اسدآباد از نیمه اول سال آینده در بنای یادبود دارای سینمای روباز شده و مجتمع فرهنگی و هنری به بنا اضافه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر هویت، شناسنامه و تابلو یک ملت در هر جامعه ای هستند، افزود: اسدآباد را به پارک، خیابان و ساختمان های آن نمی شناسند بلکه به مشاهیر، فرهیختگان و علمای آن که عمر خود را در راستای ماندگاری و تقویت فرهنگ و هنر صرف کرده اند، می شناسند هر چند جاذبه های طبیعی نیز در شناخت هر شهری دخیل است.
احسانی با تأکید بر اینکه برای توسعه فرهنگی وظیفه داریم از اصحاب فرهنگ و هنر و مشاهیر قدردانی و تجلیل کنیم، خاطرنشان کرد: ارشاد همدان در همین راستا برنامه «اردیبهشت مفاخر» را هر سال در استان اجرا خواهد کرد و علاوه بر این برنامه «بزرگداشت علما» نیز  برای تجلیل از علمای دینی- مذهبی هر سال در استان برگزار می شود که پنجشنبه هفته جاری کنگره به آیت الله تألهی اختصاص دارد.
احسانی در ادامه با اشاره به بازدید میدانی چندی پیش خود از بنای یادبود سیدجمال یادآور شد: هفته گذشته دانشگاه علمی- کاربردی بنای یادبود سیدجمال را تخلیه کرد که با تخلیه این بنا طی برنامه های مدون این اداره، بنای یادبود برای فرهنگسرا، پژوهشگاه و خانه هنرمندان درنظر گرفته شده و قرار است پاتوق هنرمندان و اهل فرهنگ و هنر شهرستان شود.
وی با بیان اینکه انجمن ها در بنای یادبود مستقر می شوند، اظهار کرد: طی هفته جاری تجهیزات لازم انجمن ها را چون سیستم کامپیوتر، میز و صندلی، قفسه و کتاب در اختیار ارشاد شهرستان قرار می‌دهیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همچنین از تبدیل شدن کتابخانه کنونی بنای یادبود به کتابخانه تخصصی سیدجمال خبر داد و گفت: ظرف دو ماه آینده از نظر تجهیزات این کتابخانه تجهیز و کتاب های خاص سیدجمال در این مکان در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه طبقه زیرین بنای یادبود نیز با همکاری شهرداری اسدآباد برای تبدیل شدن به گالری و نمایشگاه دائمی هنرهای تجسمی آماده و تا پایان سال افتتاح می شود، خاطرنشان کرد: در هفته جاری ۱۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد اسدآباد از اعتبارات سال ۹۸ با اعتباری افزون بر ۷۰ میلیون تومان تجهیز می شوند.
امام جمعه اسدآباد هم با بیان اینکه سیدجمال الدین اسدآبادی یکی از افتخارات برجسته این شهرستان به شمار می رود که باید جایگاه این شخصیت فاخر را بیش از پیش تبیین کرد، گفت: باید بزرگداشت سیدجمال را به نحو شایسته‌ای گرامی بداریم.
حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد تصریح کرد: گرامیداشت و تجلیل از مفاخر شهرستان در جوانان اسدآبادی موجب روحیه بوده که درخواست داریم این نوع از برنامه ها به صورت فصلی تداوم داشته باشد و از مفاخر جوان شهرستان نیز تجلیل صورت گیرد.
در پایان در این برنامه مشارکتی برگزار شده به همت شهرداری، میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان از ۲۵ نفر از مفاخر فرهنگ و هنر شهرستان در زمینه های مختلف نویسندگی، هنر، شعر، موسیقی و خوشنویسی تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 4798023

منبع: مهر

کلیدواژه: کتابخانه سیدجمال الدین اسدآبادی اداره کل فرهنگ و ارشاد همدان بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام مجلس شورای اسلامی گرگان قزوین بارش برف یاسوج تعطیلی مدارس ثبت نام کاندیداها خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر سه‌شنبه در نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم با دستور کار برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی اظهار داشت: در راستای برگزاری این مسابقه بزرگ، اداره آموزش و پرورش از طریق مدیران مدارس تبلیغات لازم را به‌وسیله فضای مجازی به جهت معرفی مسابقه بزرگ کتابخوانی بین دانش آموزان انجام دهند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم بیان داشت: امکان سنجی ایجاد کتابخانه مشارکتی یا پیشخوان کتاب در کمپ ترک اعتیاد بویرات در اسرع وقت و تحت نظارت اداره بهزیستی صورت گیرد.

فرماندار دیلم افزود: دهیاری ها بخشی از بودجه فرهنگی خود را صرف خرید کتب مسابقه کنند و آنها را در اختیار اهالی روستا جهت شرکت در مسابقه قرار دهند.

کد خبر 6093133

دیگر خبرها

  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت