Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت امنای مجمع کشوری حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل گفت: مشکلات اقتصادی و خانوادگی از مهمترین علل بازماندن کودکان از تحصیل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، محمد حسین مقیمی صبح امروز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در کشور تعداد زیادی بازمانده از تحصیل داریم که برخی از آن ها اصلاً مدرسه نبودند و تعدادی هم به دلایل مختلف مدرسه را ترک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دسترس نبودن آمار دقیقی از بازماندگان از تحصیل را یکی از مشکلات عدیده در این حوزه عنوان کرد و افزود: بر این اساس شناسایی افراد برای ما مشکلی ایجاد کرده است، اگر چه وظیفه دولت شناسایی این افراد است اما دولت به تنهایی نمی‌تواند از عهده این کار برآید.

عضو هیئت امنای مجمع کشوری حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل بیان داشت: در این راستا سمن ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند به این موضوع ورود پیدا کنند به همین منظور مجمعی را شکل دادیم تا مردم به عنوان حامی کمک کنند که این موضوع به نتیجه برسد.

بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

این مسئول مشکلات اقتصادی و خانوادگی را از مهمترین علل بازماندن کودکان از تحصیل بیان کرد و بیان داشت: تمامی مدیران آموزش و پرورش و دستگاهها و سازمانهای دیگر و همچنین خیرین باید کمک کنند تا با بررسی مشکلات آنها، شرایط را برای حضور کودکان در مدارس فراهم کنیم.

مقیمی خاطر نشان کرد: مدیران باید تلاش کنند تا با فرهنگ سازی و ایجاد زمینه های مناسب اجتماعی افراد بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگردانند.

وی گفت: شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، دلایل بازماندگی آنها و بازگشت آنها به چرخه تحصیل می تواند در کاهش آسیب هایی که به این جامعه وارد می شود موثر باشد.

عضو هیئت امنای مجمع کشوری حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل ادامه داد: تجربه نشان می دهد به دلایل مشکلات و آسیب هایی که این افراد به دلیل ترک تحصیل داشتند نمی توانند همانند دیگر دانش آموزان به کلاس درس بازگردند لذا با آموزش های فنی و حرفه ای می توانیم آنها را دوباره وارد جامعه کنیم.

مقیمی هدف از شناسایی و بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل را توسعه و تحقق آموزش و انسداد ورودی بی سوادی در جامعه دانست و اظهار داشت: افرادی که از تحصیل باز مانده اند با مقایسه خود با دیگر همکلاسی هایشان که امروز به جایی رسیده‌اند که ممکن است دچار یک سرخوردگی شوند و این آسیب بزرگی به آنها وارد می‌کند.

این مسئول بیان داشت: به این منطور هیات امنای مرکزی را تشکیل دادیم که وظیفه اش شکل‌دادن مجامع استانی است تا این آسیب را کاهش دهند و بحث بازماندگان از تحصیل را به طور جدی پیگیری کنند.

 

تشکیل مجمع حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل در کرمانشاه

هوشنگ بازوند صبح امروز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه اولین مجمعی که در کشور شکل گرفت مجمع خیرین مدرسه ساز بود، اظهار داشت: به دنبال آن مجامع مختلفی در کشور شکل گرفت و مشارکت مردم برای کمک به دولت و حکومت جهت رفع مشکلات روز به روز افزایش پیدا کرد.

استاندار کرمانشاه افزود: در کشور میل جامعه در کمک به آموزش و پرورش نسبت به سایر جاها بیشتر است و این امر در زلزله تجربه شد؛ از آنجا که ۷۸ مدرسه تخریبی داشتیم اما با کمک مردم ۱۵۳ مدرسه در این مناطق ساخته شد.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه بدون شک در زمینه بازماندگان از تحصیل مردم میل دارند که وارد عمل شوند،  بیان داشت: بازماندن از تحصیل در جامعه یک آسیب بزرگ اجتماعی است که باید به آن رسیدگی شود و این امر نیازمند رسیدگی بیشتر است.

وی تاکید کرد: شرایط و مشکلات کسانی که بازمانده از تحصیل هستند و به دلایل مختلف از جمله فقر مالی، اعتیاد والدین، بیماری جسمی و ... تحصیل نمی کنند، باید شناسایی شوند.

بازوند عنوان کرد: اگر آسیب شناسی بازماندگان از تحصیل احصاء شود می توانیم آنها را دسته بندی کنیم و برای هر کدام نسخه خاصی را بپیچیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مجمع حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل در استان کرمانشاه هر چه سریعتر شکل گیرد ، گفت: برای کمک به این مجمع نمی توان فقط به خیرین استان بسنده کنیم لذا پس از دسته بندی و تفکیک انتظار داریم  به استان ما کمک شود تا مقداری از مشکلات دانش آموزان بازمانده از تحصیل را حل و فصل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مردم کمک های خوبی به زیرساخت های آموزش و پرورش داشتند و هم اکنون زیرساختها شرایط بهتری دارند و امیدوارم با شکل‌گیری این مجمع مردم به لحاظ نرم افزاری نیز آموزش و پرورش را یاری کنند تا حرکت خوبی برای عبور از این بحران شکل بگیرد.

بازوند عنوان کرد: در بودجه سال ۹۹ برای حل این معضل مبلغی را اختصاص خواهیم‌ داد و ۵۰ درصد نیز مجمع خیرین حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل تقبل کنند تا هرچه زودتر این‌ مشکل حل و فصل شود.

 

بیش از ۲۷۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل داریم

 مجید یزدان پناه صبح امروز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت: مهمترین رسالت آموزش و پرورش ابتدایی افزایش عدالت آموزشی در دو محور کمی و کیفی است که با انسداد مبادی بیسوادی و پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان محقق می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: مفاد قانونی و ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی دولت را موظف کرده که امکان تحصیل با کیفیت را برای تمام کودکان لازم التعلیم واجد شرایط فراهم کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کودکان بازمانده از تحصیل به افرادی اطلاق می شود که به سن تحصیل رسیده اند اما به دلایلی از قبیل بد سرپرست بودن، بیکاری والدین ازدواج یا طلاق والدین و دانش آموزان تا به حال به مدرسه نرفته اند یا از تحصیل بازمانده اند.

یزدان پناه گفت: هر ساله برابر قرارداد منعقد شده وزارت آموزش و پرورش با سازمان ثبت احوال کشور گروه سنی لازم تعلیم و آموزش و پرورش اعلام می‌شود و این آمار با دانش آموزان ثبت نام شده در سامانه نام نویسی الکترونیکی تطبیق داده می شود تا دانش آموزان لازم و تعلیمی را به ثبت نام نشده اند شناسایی و وضعیت آنها پیگیری شود.

وی ادامه داد: بر این اساس در استان کرمانشاه ۲۷۵۷ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل بر اساس فرمول قانونی از ۶ تا ۱۱ سال داریم که از این تعداد ۱۲۰۰نفر قابل شناسایی نیستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان داشت: همچنین از این تعداد ۵۱۰ نفر گروه جمعیت سنی ابتدایی در خارج از استان جهت اشتغال همراه الدین به سایر استانها مهاجرت کرده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: فرمانداری‌ها ادارات، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، امور زندانها، صدا و سیما، خانه های بهداشت و ... یاریگر آموزش و پرورش در شناسایی افراد بازمانده از تحصیل هستند.

یزدان پناه در ادامه به مدارس پژوهش محور استان اشاره کرد و گفت: تا کنون ۳۰۰ مدرسه روستایی و ۱۰۰ مدرسه شهری را پژوهش محور کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خواستار طراحی سامانه ای شد که در کل کشور نام افراد جا مانده از تحصیل ثبت شود تا در صورت نیاز با کد ملی پدر قابل شناسایی باشند.

یزدان پناه افزود: جهت اجرای برنامه هایی که برای شناسایی، جذب، نگهداشت و آموزش کودکان بازمانده از تحصیل داریم یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه

قباد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی کرمانشاه رایگان شد.

وی افزود: در این طرح همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی کرمانشاه رایگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر مکلف شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 6087035

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است