Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه در زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و مقامت حق قلم را ادا نکرده‌ایم، گفت: زمانی که فرهنگ دفاع مقدس، شهید و شهادت را با آنچه که صاحب نظران و اهل قلم نگاشته‌اند مقایسه می‌کنیم، اثر اندک است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، شامگاه شنبه، ۲۳ آذر در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با اشاره به روایت «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» گفت: محصول قلم دانشمندان و عالمانی که فرهنگی را در جامعه نشر می‌دهند، فرهنگ شهید و شهادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادی‌زاده با تأکید براینکه حرکت مستمر در بستر تاریخ ادامه دارد، گفت: اگر قلم رسالت خود را انجام نداده و متوقف شود فرهنگ شهادت نیز رو به افول می‌رود، رمز اینکه در آستانه کنکره ۱۵۰۰ آغاز رسمی کنگره را با نمایشگاه دفاع مقدس و فرهنگ شهادت آغاز کردیم آن است که فرهنگ شهادت باید در کتاب به جامعه اسلامی منتقل شود.

عبادی‌زاده با اشاره به اینکه در زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و مقامت حق قلم را ادا نکرده‌ایم، بیان کرد: در حوزه دفاع مقدس قلم قدری شرمسار است، زمانی که فرهنگ دفاع مقدس، شهید و شهادت را با آنچه که صاحب نظران و اهل قلم نگاشته اند با حقایق دفاع مقدس مقایسه می‌کنیم، اثر اندک است، زیرا خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس بسیار زیاد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: کار‌های زمین مانده در این حوزه بسیار زیاد است که باید تمام دانشمندان، متفکران و مجاهدانی که در صحنه بوده اند، وارد میدان شده و آنچه در سینه‌ها مخفی باقی مانده در اختیار اهل قلم قرار دهند تا آن‌ها را ثبت کنند، این خاطرات باید منتقل و حفظ شده و نسل به نسل شده برای آیندگان باقی بماند.

کتاب در خدمت ارزش‌های انقلاب قرار گیرد

فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت: کتاب ابزار مقدسی است که باید بیش از گذشته در خدمت ارزش‌های انقلاب قرار گیرد. در تاریخ پربار جمهوری اسلامی، گام‌های مهمی در تکریم کتاب و فرهنگ مطالعه و انتشار آثار ماندگار برداشته شده که مهمترین آن ثبت، ضبط و انتشار مرتبط با فرهنگ شهادت، دفاع مقدس و رزمندگان اسلام است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ارزشمندترین محتوا برای چاپ و انتشار کتاب است، خاطرنشان کرد: گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی یکی از درخشان‌ترین دوران تاریخ این سرزمین کهن است و ضرورت دارد برای اطلاع آیندگان دستاورد‌های این دوران به ویژه در حوزه دفاع مقدس ثبت و از طریق کتب گوناگون انتشار یابد.

وی افزود: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس گام ارزشمندی برای کنگره ۱۵۰۰ شهید هرمزگان است و امیدواریم شاهد استمرار این حرکت و چاپ خاطرات و زندگی شهدای هرمزگان باشیم.

پیوستن هرمزگان به استان‌های دوستدار کتاب کشور

رضا کمالی‌زرکانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: آنچه از هویت و پیشینه یک کشور برای آیندگان می‌ماند کتاب است که معیار دانایی و بالندگی یک سرزمین بوده و ایران اسلامی جزء غنی‌ترین کشور‌های جهان به لحاظ داشتن کتابخانه‌های عظیم است.

کمالی با اشاره به اینکه هرمزگان به استان‌های دوستدار کتاب کشور پیوسته است، ادامه داد: در دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ ناشر بالغ بر ۱۰ هزار عنوان کتاب را در حوزه دفاع مقدس برای عموم عرضه کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکنون ۴۱ عنوان کتاب در این حوزه در استان هرمزگان چاپ شده که تعدادی از آن‌ها در دیدار دست اندرکاران کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان با رهبر معظم انقلاب به نظر ایشان رسانده خواهد شد.

۱۰۰ برابر شدن تولید محصولات فرهنگی در حوزه دقاع مقدس

احمد حق‌طلب، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، گفت: ۱۰۰ برابر شدن تولید محصولات فرهنگی در حوزه دقاع مقدس خصوصاً کتاب راز و رمزی است که تربیت و افزایش تعداد نویسندگان و مؤلفین و ناشرین دفاع مقدس را در بردارد.

حق‌طلب افزود: آمار بیش از ۵۰ عنوان کتاب که مورد تقریظ مقام معظم رهبری قرار گرفته، نشان از اهمیت موضوع دفاع مقدس نسبت به دیگر عنوان‌ها در سراسر کشور است که تالیف می‌شود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج ادامه داد: اکنون وظیفه داریم کتاب و مفاهیم عالی دفاع مقدس را به ذهن مخاطبین برسانیم که فراتر از تألیف، نشر و توزیع کتاب است.

وی با اشاره به اینکه شهدای دفاع مقدس خیر و برکتشان همیشه به مردم رسیده است، ادامه داد: در طول ۱۰ سال گذشته نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را در استان‌های مختلف در چندین نوبت برگزار کردیم که در دو سال اخیر به این نتیجه رسیدیم اگر بتوانیم این نمایشگاه را همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت شهدا در استان‌ها برگزار کنیم موجب خیر و برکت بیشتری می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دهمین نمایشگاه کتاب ملی دفاع م نمایشگاه کتاب دفاع مقدس شهید شهادت قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ششمین امام معصوم شیعیان، مردم عزادار مشهدی با حضور در میدان شهدای مشهد اجتماع بزرگ صادقیون برگزار شد.

زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در عزای شهادت رئیس مذهب شیعه، با برگزاری اجتماع در میدان شهدای مشهد، حزن و اندوه خود را در عزای آل الله نشان داده و عزاداریکردند. دسته‌های عزا یکی پس از دیگری نیز در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مشغول به عزاداری هستند. عزاداران مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را طی کردند و پس از آن در حرم مطهر رضوی پای سخنرانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نشستند. امروز همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) پیکر مطهر شهید مجید شخصی از شهدای دفاع مقدس نیز تشییع شد.

جمعیت عزادار همچنین پیکر مطهر شهید مفقود الاثر دفاع مقدس؛ مجید شخصی را که پس از ۴۲ با تفحص در منطقه چزابه تفحص و از طریق آزمایش دی ان‌ای هویتش شناسایی و به آغوش خانواده بازگشته تشییع و پیکر این شهید را تا حرم مطهر رضوی بدرقه کرده و مهیای حضور در مراسم عزاداری در حرم رضوی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • بشرویه، میزبان شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران