Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  تعداد ۳۲ هزار و ۸۷ وسائط نقلیه سنگین در این مدت به مراکز معاینه فنی استان مراجعه نمودند که ۲۵ هزار و ۳۹۴ وسیله نقلیه موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و الباقی برای رفع عیب برگردانده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در بخش کالا و مسافر به رفع نقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو بستگی دارد و انتظار می‌رود مالکان و رانندگان فعال در این حوزه به این مساله توجه جدی داشته و نسبت به رفع نقص خودرو قبل از حرکت اقدام کنند.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر چهار مرکز معاینه فنی ویژه خودرو‌های سنگین در شهرستان‌های زاهدان، زابل، خاش و چابهار دارای مجوز فعالیت از این اداره کل در استان فعال هستند، تصریح کرد: تردد ایمن و سلامت فنی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، به ویژه ناوگان حمل و نقل مسافربری با حساسیت ویژه‌ای پیگیری شده و رانندگان نیز به منظور کسب رضایت شهروندان باید در این بخش همکاری لازم را داشته باشند.

 وی با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در زمینه معاینه فنی گفت: با توجه به مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، فاز نخست طرح کنترل و نظارت بر نصب حفاظ‌های ایمنی وسایل نقلیه باربری بر روی کامیون‌های تولید سال ۱۳۹۰ به بعد، از یکم فروردین سال آینده اجرا می‌شود به طوریکه برای کامیون‌های فاقد حفاظ‌های کامل استاندارد (جلو، عقب و طرفین) از تاریخ یاد شده گواهی معاینه فنی صادر نخواهد شد، بر این اساس مالکان کامیون‌های مشمول طرح باید به مراکز مجاز نصب حفاظ که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده مراجعه کنند.

 باقری خاطر نشان کرد: استان سیستان و بلوچستان در حوزه ناوگان باری با ۶ هزار و ۳۴۳ دستگاه انواع ناوگان باری عمومی و ۹ هزار و ۱۸۷ راننده باری و همچنین در بخش ناوگان مسافری نیز با ۲ هزار و ۵۲۷ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری و تعداد ۳ هزار و ۳۱۲ راننده فعال مسافری، از جمله استان‌های فعال در زمینه حمل جاده‌ای بار و مسافر است.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد احمدی، ظهر سه شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی یک ماه گذشته بیش ۳۵ مترمربع تابلو اطلاعاتی و همچنین ۱۱۱۰ عدد تابلو و علائم ایمنی در محورهای استان نصب شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: تابلوهای اطلاعاتی برای آگاهی دادن به رانندگان از شرایط راه‌ها و امکانات موجود در جاده مورد استفاده قرار می‌گیرد که این امر در کاهش احتمالی خطرات جاده‌ای تأثیر بسزایی دارد...

احمدی ادامه داد: افزون بر این نیز با توجه به نقش این تابلوها در کمک به گردشگران و توریست‌ها برای یافتن مناطق توریستی و گردشگری، توجه و سرمایه گذاری در استفاده متناسب از این نوع تابلو ها می‌تواند در بلند مدت، افزایش بهره‌وری در صنعت توریست و گردشگری منطقه را در پی داشته باشد که این اداره کل توجه ویژه‌ای بر انجام این مهم دارد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین به منظور ارتقا سطح ایمنی در راستای جلوگیری از برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه در محورها و همچنین ایجاد ممانعت از سقوط وسایل نقلیه در پرتگاه‌ها، طی این مدت بیش از ۳۰۰ متر حفاظ بتنی (نیوجرسی) و گاردریل، در راه‌های مواصلاتی استان نصب شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شدت خسارات سوانح ناشی از خروج وسیله نقلیه از راه و به تبع آن افزایش تعداد جان باختگان ناشی از این گونه حوادث، پرداختن به مسئله ایمنی حاشیه راه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه کرد: از این رو اصلاح شیب شیروانی از جمله اقدامات اجرایی در راستای افزایش ایمنی راه‌ها است که در طی این مدت، در بیش از ۳ کیلومتر از محورهای استان انجام شده است و این اداره کل به دلیل اهمیت بالای این عملیات در کاهش تعداد و شدت سوانح، در انجام آن اهتمام ویژه‌ای داشته و دارد.

کد خبر 6099343

دیگر خبرها

  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی؛ این مبالغ کجا هزینه می‌شود؟
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی/مبالغ دریافتی کجا هزینه می‌شود؟
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی