Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:05:34 GMT

۴۸ هزار راس دام در شهرستان ری مایه کوبی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۵۶۳۲

۴۸ هزار راس دام در شهرستان ری مایه کوبی شد

وحید رستگاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶۰ هزار راس دام سنگین در قالب ۲۰۰ دامداری صنعتی و واحدهای مختلف سنتی موجود در روستاهای شهرستان ری وجود دارد که از این میزان ۲۱ هزار گاو شیری علیه بیماری تب مالت و سل واکسینه شده است.

وی ادامه داد: طرح پیشگیری از بیماری‌های سل و تب مالت(بروسلز) هر ۶ ماه یکبار در اداره دامپزشکی اجرا می شود تا سلامت و کیفیت گوشت، شیر و محصولات لبنی تضمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستگاری خاطرنشان کرد: بیماری تب مالت و سل از طریق واکسیناسیون و همچنین خونگیری از دام‌ها قابل تشخیص و پیشگیری است که از ابتدای سال تاکنون هیچ موردی از این بیماری در جمعیت گاو و گوساله شهرستان ری مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه تب مالت بیماری مشترک بین انسان و دام است، افزود: از مهمترین علائم این بیماری در دام سقط جنین در دام‌های ماده و از علائم آن در انسان می‌توان به تب بالا، کاهش شدید وزن، عقیم شدن در شخص مذکر، دردهای شدید مفصلی و عضلانی اشاره کرد که با انجام واکسیناسیون به موقع و مستمر و حذف دام‌های راکتور (آلوده و تشخیص مثبت داده شده از حیث بیماری) و همچنین ضد عفونی مکان‌های آلوده می توان از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، سل و بروسلوز (تب مالت) از مهمترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام هستند که در اکثر نقاط دنیا شایع می باشد و علاوه بر کاهش تولید، ضرر و زیان اقتصادی فراوان به دامداری‌ها وارد می کند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر با پنج بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه، قلعه نو و خاوران در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان رتبه اول تولید شیر استان تهران را دارد.

برچسب‌ها شهرستان ری سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری سازمان دامپزشکی کشور شهرستان ری سازمان دامپزشکی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران

یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت : نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای خرمشهر بررسی شد.

او از برگزاری برنامه های ترویجی در جهت کاهش آفات و بیماری ها در نخلستان خبر داد و گفت : بررسی نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای این شهرستان انجام شد.

این مسئول گفت : تغذیه اصولی و صحیح، نقش مهمی در مدیریت تلفیقی آفات دارد و در این برنامه های آموزشی ترویجی که طبق دستورالعمل طرح ترویجی پایین به بالا اجرا خواهد شد نقش این عامل  در کاهش میزان آسیب آفات و بیماری ها در در نخلستان های این شهرستان بررسی و برای کشاورز شرح داده میشود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران