Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان با اشاره به گرانفرشی یک میلیون و 200 هزار کیلوگرم کنجاله سویا از سوی یک شرکت تعاونی روستایی در استان گفت: متخلف محکوم به پرداخت یک میلیارد و 680 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت شد.

حسین حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به گرانفروشی یک میلیارد و 680 میلیون ریال کنجاله سویا اظهار کرد: یک شرکت تعاونی روستایی در استان گلستان به علت گرانفروشی نهاده‌های دامی محکوم به پرداخت یک میلیارد و 680 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شرکت تعاونی متخلف به استناد بند «د» ماده دو قانون تعزیرات حکومتی به اتهام گرانفروشی محکوم شد این محکومیت دایر بر گرانفروشی یک میلیون و 200 هزار کیلوگرم کنجاله سویا بوده است و متخلف محکوم به ممهور شدن پروانه واحد به مهر تخلف اول شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان افزود: پرونده مذکور به دادگاه تجدید نظر ارسال و رای صادره از شعبه سوم بدوی تعزیرات تایید شده است.

حسین‌پور با اشاره به محکومیت فرآورده‌های نفتی در استان نیز بیان کرد: یک دلال نفتی به اتهام ۳۱ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی جریمه میلیاردی شد.

وی افزود: شرکت پخش فرآورده های نفتی علیه یک دلال نفتی در یکی از شهرستان‌ها مبنی بر قاچاق ۳۱ هزار لیتر فرآورده نفتی که ۱۲ هزار لیتر آن نفت سفید و ۱۹ هزار لیتر نفت گاز بود شکایت کرد.

به گفته حسین‌پور؛ این پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد و پس از طی مراحل قانونی و اخذ نظرات کارشناسی و سایر قرائن موجود در پرونده؛ تخلف انتسابی محرز و متخلف به مبلغ یک میلیارد و 836 میلیون و ۴۹۷ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد که در شعبه تجدیدنظر این رای تایید شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان همچنین از یک محکومیت دخانی در استان خبر داد و گفت: پلیس انتظامی یکی از شهرستان‌های استان در بازرسی از یک فروشگاه و یک خودروی پارک شده مقابل آن فروشگاه موفق به کشف و ضبط ۱۲۰ هزار و ۷۷۵ نخ سیگار، یک‌هزار و 606 بسته تنباکو همچنین ۱۰ هزار و ۶۲۵ بسته پان فاقد هر گونه اسناد مثبته شدند.

حسین‌پور بیان کرد: اداره تعزیرات حکومتی شعبه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان مینودشت پس از سیر مراحل قانونی و اخذ نظر کارشناسی و اقرار متهم؛ وی را محکوم به پرداخت یک میلیارد و 487 میلیون و 846 هزار و 283 ریال جزای نقدی به نفع دولت و ضبط کالا به نفع دولت شد.

وی در خصوص ورودی پرونده طی ۸ ماهه امسال به تعزیرات استان گفت: در این مدت تعداد 5 هزار و 585 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان گلستان وارد شد که به تعداد 5 هزار و 500 فقره پرونده با مبلغ ۳۱۶ میلیارد تومان میزان محکومیت در حق دولت رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان افزود: به طور میانگین پرونده‌ها در مدت ۱۵ روز رسیدگی می‌شوند و اجرای پرونده‌ها طی ۱۰ روز انجام می‌شود.

به گفته حسین‌پور؛ بیشترین میزان پرونده در خصوص عدم درج قیمت با تعداد یک‌هزار و 97 فقره، گرانفروشی ۷۷۸ فقره، احتکار ۱۱ مورد، عرضه خارج از شبکه ۱۲۵ مورد، قاچاق ۶۶۹ فقره، بهداشت ۶۳۶ فقره، کم‌فروشی ۲۸۰ فقره و تقلب در کسب ۴۱۰ فقره از تخلفاتی بود که به تعزیرات حکومتی استان اعلام شدند.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان سویا جریمه گرانفروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه کابینت ساز متقلب در کرمانشاه

قهرمان شاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده تقلب در ساخت کابینت در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به ارائه نشدن مدارک قانونی، تخلف را محرز و علاوه بر پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان جبران خسارت شاکی، متخلف را به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: بازرسان اتاق اصناف با بررسی شکایت شخصی پیرامون تقلب در ساخت کابینت، این پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی کرمانشاه ارسال کردند.

شاهی تصریح کرد: شهروندان کرمانشاهی می‌توانند شکایات و گزارش‌های خود را از طریق سامانه اینترنتی https://tazirat135.ir تعزیرات حکومتی ثبت و ارسال کنند.

وی خاطر نشان کرد: بعد از وصول این شکایات و گزارش‌ها بررسی و سپس نتایج به اطلاع آنها می‌رسد.

کد خبر 6095082

دیگر خبرها

  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • جریمه کابینت ساز متقلب در کرمانشاه
  • ۲ قاچاقچی سوخت یارانه‌ای در زنجان جریمه شدند
  • جریمه سزای گرانفروشی رادیاتور
  • رسیدگی به پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج