Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@00:23:26 GMT

مشکل بیمه شاغالان بخش کشاورزی حل شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۵۸۸۳

مشکل بیمه شاغالان بخش کشاورزی حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری پیش ازظهر یکشنبه در کارگروه اشتغال استان با اشاره به مصوبه بیمه افراد شاغل در حوزه کشاورزی گفت: افرادی که شاغل در مزارع هستند و یا از تسهیلات کارا استفاده کرده اند درصورتی که مشمول بیمه اجباری نباشند می توانند از مزایای بیمه کشاورزان بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: زارعانی که تحت پوشش بیمه نیستند می توانند از مزایای صندوق اجتماعی بهره مند شوند و باید شرایط لازم را در این زمینه فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمیه قاسمی طوسی مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری مازندران خواستار تصمیم گیری و برنامه ریز برای بیمه قالیبافات شد و گفت: در حال حاضر تصمیات درستی برای بیمه شاغلان این بخش گرفته نمی شود و بیشتر تصمیمات سلیقه ای است.

وی ادامه داد: در زمینه بیمه قالیبافان نیازمند حمایت دستگاه های مختلف هستیم که باید با تعامل وهمکاری مشکل این افراد را حل کنیم.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز گفت: هدف ارائه تسهیلات اشتغال روستایی ایجاد اشتغال است و هدف تزریق پول نیست.

وی ادامه داد: اگر قرار است برای تثبیت اشتغال یارانه داده شود باید رصدهای لازم نیز صورت گیرد و اکر کسی نسبت به ایجاد اشتغال اقدام نکرد تسهیلات نرخ چهار درصدی آن به 18 درصد تبدیل خواهد شد.

کد خبر 4798144

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تعاون مازندران کارگروه اشتغال بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین بارش برف یاسوج تعطیلی مدارس ثبت نام کاندیداها خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد

صدراله بابلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هزینه برای آموزش به نوعی سرمایه گذاری است، اظهار کرد: ثمره این سرمایه گذاری رشد علمی، اشتغال، بهره‌وری و کمک به احیای صنعت را در پی دارد.

وی به برگزاری دوره آموزشی پیش رفته فرش‌بافی در راستای توسعه هنر فرش و ایجاد اشتغال توسط اداره صَمت در این شهرستان به صورت رایگان اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها برای ۳۵ نفر از علاقمندان هنر فرش‌بافی به میزان سه هزار و ۵۰۰ نفر ساعت از تاریخ ۵ اردیبهشت تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری در حال برگزاری است.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این دوره، گفت: ثمره این دوره‌های آموزشی اشتغال و کمک به احیای صنعت فرش و قالی‌بافی خواهد بود.

بابلی خاطر نشان کرد: در این شهرستان حدود ۷۰۰ بافنده در قالب بیمه‌های تأمین اجتماعی و روستایی و عشایری بیمه قالی‌بافی دارند.

وی تعداد اعضا اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف شهرستان سرپل ذهاب را حدود ۹۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تولید فرش پتانسیل خوبی در این شهرستان محسوب می‌شود و انتظار است دوره‌های آموزشی فرش‌بافی به‌صورت مستمر در سایر نقاط این شهرستان برگزار شود.

کد خبر 6098836

دیگر خبرها

  • ۵ مزیت استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ مالیاتی برای اصناف
  • اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد
  • این افراد می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • سن بازنشستگی تغییر کرد
  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • استفاده مالکان چاه‌های کشاورزی از نیروگاه خورشیدی