Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@08:18:07 GMT

طلب نفتی 6 میلیارد دلاری ایران از کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۵۹۳۹

طلب نفتی 6 میلیارد دلاری ایران از کره جنوبی

به گزارش بلومبرگ، روزنامه "چوسان ایلبو" کره جنوبی با انتشار گزارشی در این باره نوشته است: مبلغ 7 تریلیون "وون" (معادل 6 میلیارد دلار) پول فروش نفت ایران به کره جنوبی است که سال‌هاست در 2 بانک کره جنوبی (بانک ووری و بانک صنعتی کره) به دلیل تحریم‌های آمریکا بلوکه شده است.

بر اساس این گزارش  وزارت خارجه ایران ماه گذشته با فراخواندن سفیر کره جنوبی ابراز "تاسف عمیق" کرد که سئول نتوانسته این پول نفت ایران را بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سایر مقامات ایران از جمله بانک مرکزی این کشور هم بابت این تاخیر در پرداخت از کره جنوبی شکایت کرده‌اند.

کره جنوبی در اواخر ماه گذشته هیاتی را به ایران فرستاد و توضیح داد که این کشور با ایالات متحده آمریکا همکاری خواهد کرد تا انتقال موفقیت آمیز این پول به ایران را تضمین کند. همچنین این کشور تاکید کرده برای از سرگیری صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران در حال مذاکره با ایالات متحده است.

معاملات مالی بین سئول و تهران برای محموله‌های مواد غذایی و اقلام پزشکی پس از تشدید تحریم‌های واشنگتن علیه بانک مرکزی ایران  در ماه سپتامبر سال 2018 ، به طور مؤثر غیرممکن شد. این تحریم، کشورهای دیگر را ملزم به ارائه اطلاعات به آمریکا در مورد تجارت با ایران کرده است.

بر اساس گزارش دیروز (شنبه)روزنامه "چوسان ایلبو" تهران از سفیر کره جنوبی در ایران خواسته است تا این کشور تجارت مواد بشردوستانه (اقلام غذایی و دارویی) با ایران را از سربگیرد.

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی در این باره به این روزنامه گفت: "طرف ایرانی ابراز امیدواری کرد که تجارت بشردوستانه بین 2 کشور از سر گرفته شود و در این راستا مشغول گفتگو هستیم.. ما اغلب با ایران و ایالات متحده در حال مذاکره هستیم تا صادرات کالاهای انسان دوستانه مانند لوازم پزشکی از سر گرفته شود."

سفر اکتبر پارسال وزیر خارجه آمریکا به سئول و دیدار با همتای کره ای/ عکس آرشیوی/ رویترز

در ماه ژوئن امسال، هیاتی از کره جنوبی از واشنگتن بازدید کرد تا از ایالات متحده برای صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران مجوز بگیرد.

ایالات متحده آمریکا در ماه آوریل امسال (2019) معافیت تحریم نفتی خریداران نفت ایران از جمله کره جنوبی را لغو کرد. از آن زمان، شرکت‌های کره جنوبی در فروش دارو، تجهیزات پزشکی و سایر محصولات بشردوستانه به ایران از طریق یک سیستم معامله دو جانبه با استفاده از ارز کره‌ای (وون)، با مشکل روبرو شده‌اند.

کره جنوبی پس از لغو معافیت خرید نفت از ایران، اعلام کرد که با واشنگتن رایزنی می‌کند تا همچنان برخوردار از معافیت‌های واشنگتن شود اما مقامات آمریکا با تاکید بر تشدید سیاست فشار حداکثری بر ایران، گفته‌اند دیگر به هیچ خریدار نفت ایران معافیت نخواهند داد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین

به دنبال دیدار نخست‌وزیر اوکراین و وزیر دفاع استرالیا، دولت این کشور از بسته کمکی جدیدی به ارزش ۶۵ میلیون دلار برای کی‌یف خبر داد.

به گزارش ایسنا، ظاهرا پس از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین، سایر کشورها نیز در حال افزایش کمک‌ها به این کشور جنگ‌زده اروپایی هستند.

طبق آنچه دولت استرالیا اعلام کرده است، کمک‌های جدید این کشور، میزان کل کمک‌های نظامی به اوکراین را به رقم ۵۷۵ میلیون دلار می‌رساند.

روزنامه آنلاین «کی‌یف ایندیپندنت» به نقل از «دنیس شمیگال» نخست‌وزیر اوکراین نوشت: «نیمی از تازه‌ترین بسته به سیستم دفاع هوایی قابل حمل توسط انسان اختصاص خواهد یافت.»

نخست‌وزیر اوکراین افزود: «بیش از ۱۹.۶ میلیون دلار به ائتلاف بین‌المللی پهپادها برای اوکراین اختصاص خواهد یافت که هدف آن تقویت زرادخانه هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین است.»

«ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا که با نخست‌وزیر اوکراین در لویو دیدار کرد، گفت: «من از اعلام کمک‌های نظامی جدید که شامل فناوری پهپادهای پیشرو در جهان، با حمایت صنعت دفاعی محلی استرالیا است، خرسند هستم.»

وی افزود: «استرالیا همچنین مهمات بسیار دقیق هوا به زمین و سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه‌برد را ارائه می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • (ویدئو) سوال میلیون دلاری در اسرائیل: روسیه به ایران چه داده؟!
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • مشتری ۲میلیون دلاری تیم ایرانی به جهانبخش
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت