Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس کشاورز امروز در اولین نشست خبری خود با سمت سرپرست وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه برنامه‌های من داری چند محور اساسی است، اظهار کرد: اولین محور برنامه‌ها تقویت جبهه تولید است و در این زمینه باید پایداری تولید لحاظ شود.

 وی ادامه داد: پایداری تولید زمانی در کشور ما محقق می‌شود که به محدویت آبی توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کشاورز با اشاره به اهمیت حفظ امنیت غذایی، افزود: نظریه‌پردازی در زمینه تقویت امنیت غذایی، ترویج و توسعه فضای کسب و کار کشاورزی و هر آنچه مربوط به این بخش است باید با توجه محدودیت آب باشد.

 وی اضافه کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که از الف تا ی هر فرآیندی که در بخش کشاورزی انجام می‌شود بر اساس محدودیت‌های آب باشد.

کشاورز در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه دیگر امکان توسعه فضای کشاورزی در کشور وجود ندارد، گفت: با توجه به محدودیت‌های عنوان شده به جز مناطق آب‌های مرزی و استفاده از حق آب‌های که از آن‌ها با استفاده دیپلماسی آب کسب خواهیم کرد امکان توسعه فضای کشاورزی در کشور نداریم.

 

وی افزود: رویکرد ما در این باره افزایش عملکرد و بهره‌وری با حفظ منابع آب است

کشاورز از نهایی شدن الگوی کشت خبر داد و اظهار کرد: الگوی کشت پس از سال‌ها تحقیق و استفاده از نظرات کارشناسان در حوزه‌های مختلف در مرحله نهایی شدن است و به زودی ارائه می‌شود.

ادامه دارد....

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بخش کشاورزی بهره وری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سیداحمدی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه ای با بیان اینکه تاکنون ۷۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خوزستانی خریداری شده است، اظهار کرد: ۵۴۵ هزار تن از این میزان به مراکز استاندارد، سیلوها و کارخانجات حمل و نگهداری شده و مابقی در مراکز روباز وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با توجه به بارندگی پیش رو به کمک ارگان های مربوطه در حال انتقال سریع محصول گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در استان هستیم.

وی افزود: برای پیشگیری از خسارت ناشی از بارندگی، برای اکثر مراکز روباز، کاور تهیه و گندم های موجود در این مراکز به وسیله این کاورهای پلاستیکی پوشانده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد: سعی می شود تا چهارشنبه شب که اوج بارندگی پیش بینی شده است، مابقی مراکز روباز به وسیله کاور پوشانده شود.

کد خبر 6093252

دیگر خبرها

  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کنسرت مشترک سامان احتشامی و عمران فروزش در تالار رودکی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه