Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه گفت: هیأت متصدیان تعاونی ایتالیا که به منظور مطالعات اولیه برای کارآفرینی مشترک به منظور مدیریت و ارتقای بخش‎هایی از میراث فرهنگی به ایران سفر کرده بودند، در سفر خود به خوزستان از شهر چغازنبیل، زیگورات آن و موزه هفت‎تپه دیدن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان داشت: در این بازدید مباحثی از جمله شهرسازی در چغازنبیل، دانش مهندسی سازه، جغرافیا و هیدرلوژی به کاررفته در ساخت شهر، روش‎های حفاظتی از ساختار‌ها و آجرفرش‎های صحن زیگورات، بوم‎گردی منطقه، و نقش جوامع محلی در نگهداری و معرفی این محوطه مطرح شد.

رشنویی با بیان این‎که صرف قهوه و چای عربی در هوای بارانی چغازنبیل لذت این بازدید را برای این هیأت دو چندان کرده بود اظهار کرد: درادامه بازدید از روستای خماط با هدف بررسی ظرفیت‎های آن از سوی این هیأت انجام شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه ادامه داد: در بازدید کوتاه از مجموعه هفت‎تپه نیز، بر ظرفیت‎های این مجموعه در برقراری ارتباط با سلائق مختلف گردشگر و به کارگیری روش‎های جدید معرفی و مطالعه تأکید شد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگران ایتالیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کرد.   جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • پایان فیلمبرداری "خالد" در زیگورات
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان