Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این ناپایداری ها از امروز با افزایش ابرناکی و بارش خفیف و پراکنده در مناطق غربی استان آغاز می شود و فردا دوشنبه از ساعات ظهر، مناطق غربی و جزایر خلیج فارس شاهد رگبار باران و رعد و برق خواهد بود.

 این وضعیت در سایر نقاط از جمله مناطق مرکزی و تنگه هرمز با وزش باد شدید جنوب شرقی (۴۵ کیلومتر در ساعت)و مواج شدن دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سه شنبه در نیمه شرقی استان رگبار باران و رعد و برق ، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج بودن دریا(۱۸۰ سانتیمتر) را شاهد خواهیم بود.

چهارشنبه نیز ناپایداری ها به صورت رگبار و رعد و برق در نیمه شرقی استان، وزش باد نسبتا شدید شمال غربی و مواج شدن دریا تا ۱۵۰ سانتیمتر و کاهش ابرناکی از مناطق غربی بروز می کند.

 همچنین روز پنجشنبه، مناطق شرقی استان هرمزگان شاهد بارش پراکنده خواهد بود و در ساعات عصر گاهی ، بتدریج با  خروج سامانه بارشی، باد نسبتا شدید در شمال غربی خلیج فارس خواهد وزید و امواج دریا به ارتفاع  ۱۵۰ سانتیمتر می رسد .

بر اساس این گزارش، احتمال بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی،سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی، به ویژه در شرق و غرب استان هرمزگان نیز وجود دارد.

 هوا شناسی استان هرمزگان با اشاره به احتمال اختلال در تردد های دریایی با وقوع تندباد و طوفان تندری و وزش باد شدید شمال غربی  از دریانوردان و صاحبان شناورها و فعالان حوزه دریا خواست تا تمهیدات لازم در این روز ها را در نظر گیرند.

   در جزیره کیش همواره  به هنگام بارندگی خیابانها و معابر کیش به علت اختلاف سطح اختلاف و پایین بودن سطح خیابانها و معابر از فضای سبز و زمینهای اطرف به رودخانه های خروشان انتقال آب به دریا تبدیل می شود. 

 در این جزیره، صدها پاکبان تلاش می کنند تا آبهای پهلو گرفته در معابر را با پارو و وسایل ابتدایی به عرصه های فضای سبز و حاشیه خیابانها و بلوارهای هدایت کنند، منظره ای که همواره پس از بارش باران در جزیره کیش مشاهده می شود.

  با این حال برخی کارشناسان معتقدند:  ذخیره سازی و جلوگیری از هدر رفت آب های ناشی از بارندگی درکیش  و تزریق این مایه حیاتی به منابع زیر زمینی از یکسو نیازمند طرحهای جدید ذخیره سازی و دیگر سو اصلاح ساختار معابر و فضای سبز یا ایجاد حفرهای مناسب در دیواره بلوارهای حاشیه خیابانها است.

برچسب‌ها هواشناسی تغییرات آب و هوا کیش استان هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی تغییرات آب و هوا کیش استان هرمزگان هواشناسی تغییرات آب و هوا کیش استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز در برخی از نقاط استان از جمله ارتفاعات، نوار ساحلی و برخی جزایر غربی، تنگه هرمز و مناطق شرقی  استان رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: در ساعات بعدازظهر امروز افزایش باد جنوب غربی در مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان با احتمال گردوخاک  مورد انتظار است.

وی گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت با گذر  یک موج بارشی در پاره‌ای از مناطق غربی، شمالی، شرقی و ارتفاعات رگبار پراکنده باران و رعدوبرق با احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود.  

حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم  رودخانه‌های فصلی، صعود ارتفاعات و چرای دام در ارتفاعات اجتناب شود.

وی گفت: امروز بویژه در ساعات بعدازظهر و شب، در مناطق دریایی استان  وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی موجب مواج شدن دریا خواهد شد. بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع  امواج دریا گاهی به بیش از ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید.

 حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.  

وی گفت: تا اواسط هفته پیش رو در ساعات بعدازظهر افزایش باد‌های جنوب غربی تا شمال غربی سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد.
بیشتر بخوانید؛ هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: به لحاظ دمایی از امروز  تا اواسط هفته افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

دیگر خبرها

  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی ودریایی در هرمزگان / احتمال رگبار پراکنده باران و رعدو برق
  • بارش باران همراه با تند باد و رعدو برق در کهگیلویه و بویراحمد
  • ناپایداری در وضعیت جوی و دریایی هرمزگان
  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۴ اردیبهشت
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ مواج شدن دریا
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۳ اردیبهشت