Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری با بیان اینکه در سال گذشته 1.5 میلیارد تومان هزینه درمان سوختگان افغانستانی شد، گفت: نمی‌توانیم از پذیرش این افراد خودداری کنیم چراکه این کار اصلا اخلاقی نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مصطفی دهمرده‌ای پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع توجه به بیماران سوختگی برگزار شد، با بیان اینکه ۱۱۰ تخت سوختگی در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری داریم، اظهار کرد: متاسفانه درحال حاضر ظرفیت بیمارستان ما تکمیل است و اگر بیمار جدید بیاید نمی‌توانیم پذیرش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۹۵ درصد بیمارانی که به بیمارستان شهید مطهری می‌آیند اگر به پیشگیری توجه می‌کردند نمی‌سوختند، زیرا براساس بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد سهل‌انگاری مهمترین دلیل سوختگی افراد است.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری گفت: درحال حاضر وسایلی که در بیمارستان مطهری استفاده می‌شود به طور مرتب در تعمیرگاه است و این موضوع نشان می‌دهد که ما به موضوعات پیشگیرانه توجه نکردیم، لذا با آمار بالای بیماران سوختگی مواجه هستیم.

دهمرده‌ای با بیان اینکه پوست یکی از اعضای اصلی و حساس بدن است درباره لباس‌های سوختگی اظهار کرد: هزینه یک دست لباس سوختگی حدود ۱۰ میلیون تومان است و هیچ نهادی هم در این خصوص کمکی به وزارت بهداشت نمی‌کند و دلیل آن را نیز این طور اعلام می‌کنند که لباس سوختگی تحت پوشش بیمه نیست. بسیاری از بیماران براثر نپوشیدن لباس سوختگی دچار آسیب می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره هزینه پمادهای سوختگی و تاثیر تحریم‌ها در این خصوص اظهار کرد: مستحضر هستید که هزینه یک پماد ۵۰ گرمی حدود ۵۰۰ هزار تومان است و افزایش نرخ ارز و محدودیت واردات برای بیماران سوختگی به معضل بزرگی تبدیل شده است. البته ما پمادهای تولید داخل هم داریم اما اگر بیماری وضعیت حادی داشته باشد باید از پمادهای وارداتی استفاده کرد که متاسفانه تحریم‌ها در این خصوص مشکلاتی را برای بیماران به وجود آورده است.

رئیس بیمارستان شهید مطهری  در ادامه درباره نحوه ارائه خدمات درمانی به بیماران افغانستانی گفت: در هفته گذشته برای درمان یک بیمار افغانستانی حدود ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کردیم و متاسفانه هیچ نهادی هم حتی یک ریال به ما کمک نکرد؛ بیمه می‌گوید که این افراد به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند و وزارت کشور نیز پاسخگو نیست اما ما نمی‌توانیم از پذیرش این افراد خودداری کنیم چراکه این کار اصلا اخلاقی نیست.

دهمرده‌ای افزود: در سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه بیماران افغانستانی کردیم و یک ریال هم به ما داده نشد و ما معتقدیم باید وضعیت بیماران افغانستانی مشخص شود و بیمه‌ها باید در این خصوص ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و سازمان های مردم نهاد باید برای کاهش آمار سوختگی در کشور، توجه ویژه‌ای به اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

انتهای پیام/۴۱۱۰/

منبع: آنا

کلیدواژه: سوختگی آتش سوزی بیمارستان شهید مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی، افزود: براساس ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر هفت سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر هفت سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود، رایگان نیست.

مؤمنی تصریح کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال، گامی بلند برای حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

وی گفت: کودک تا هفت سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد، بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 6097752

دیگر خبرها

  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟