Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@21:36:00 GMT

رشد سه برابری مصرف اینترنت در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۰۷۳۸۴

رشد سه برابری مصرف اینترنت در کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان از رشد ۳ برابری مصرف اینترنت دراستان خبر داد.

آزادحکمت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه توسعه و ارتقاء زیر ساخت‌های مخابراتی در حوزه دیتا می‌تواند در افزایش سطح دانش و کسب و کارهای اینترنتی تاثیر گذار باشد، اظهار کرد: به همین منظور اقدامات و پرو‌ژه‌های مناسبی برای بهره‌مندی مشتریان از این بستر، با کیفیت بالاتردر استان انجام شده که رشد سه برابری مصرف اینترنت در استان موید این مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: با توجه به نیاز مشترکین سرویس‌های دیتا ( اینترنت، اینترانت و سرویس‌های اختصاصی) توسعه بسترهای شبکه دیتای استان برای امکان استفاده کلیه مشترکین این سرویس‌ها فراهم شد بطوری که در یک سال اخیر ترافیک مصرفی یک شبانه‌روز به بیش از 64 ترابایت افزایش یافته است.

وی خاطر نشان ساخت: بر اساس نیازسنجی و بررسی‌های انجام شده در راستای میزان استفاده و مصرف اینترنت مشتریان، توسط کارشناسان مخابرات منطقه نسبت به توسعه و ارتقاء کیفی زیر ساخت‌های این حوزه تلاش‌های چشمگیری صورت گرفت که نتیجه این امر افزایش سه برابری ترافیک مصرفی طی شبانه‌روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرمخابرات منطقه کردستان، توسعه 8 مرکز شبکه دیتا  Tellabs، افزایش ظرفیت و پهنای باند سرویس‌های دیتای اختصاصی در بیش از 200 نقطه سازمانی، توسعه بیش از 100 نقطه روستایی در سطح استان شامل افزایش پورت‌های واگذاری سرویس اینترنت پرسرعتADSL  و افزایش ظرفیت پهنای باند مراکز از سه تا 10 برابر را از اقدامات مخابرات استان در راستای خدمت‌رسانی به مشتریان برشمرد.

حکمت، توسعه ظرفیتِ هاست در شهرستان‌های سنندج، کامیاران، سقز و مریوان برای ایجاد ظرفیت 32 مگ برای امکان توسعه ظرفیت uplink مراکز روستایی و توسعه پهنای باند، توسعه ظرفیت  uplink و پهنای باند شهرستان بانه بهG 10و توسعه ظرفیت uplink و پهنای باند شهرستان مریوان به G4 را از جمله دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه اعلام کرد.

وی همچنین به پهنای باند مصرفی استان اشاره داشت و افزود: در حال حاضر به طور متوسط پهنای باند مصرفی به حدود 12گیگ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: مخابرات منطقه کردستان خدمات و محصولات مختلفی را بر بستر دیتا به مشتریان ارائه می‌دهد که از مهمترین آنها می توان به ADSL،VDSL،FTTH  و غیره اشاره کرد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در حال حاضر تعداد 98 هزار و 105 مشترک ADSL، یک‌هزار و 919 مشترک FTTH و 115 مشترک VDSL از بسترها و پنانسیل‌های موجود مخابراتی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت کردستان رشد توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار از افزایش ۲۵ درصدی مصرف ای‌تی‌کی(سوخت مخصوص هواپیما) در نوروز سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ در منطقه چابهار خبر داد.

حسین شمسایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ فروردین ماه سالجاری بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار لیتر ای‌تی‌کی به ناوگان هواپیمایی منطقه اختصاص یافت.

وی تعداد پروازهای انجام شده طی بازه زمانی یاده شده را ۱۹۰ پرواز عنوان کرد و افزود: با توجه به تعداد پروازهای انجام شده در مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۸ درصدی را در تعداد پروازها شاهد بوده‌ایم.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار با اشاره به افزایش ورود مسافران نوروزی به منطقه در سالجاری، خاطرنشان کرد: منطقه چابهار با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی مقصد گردشگری مردم بومی و سایر گردشگران کشور در ایام مختلف سال است.

وی به آمادگی کامل این شرکت جهت ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و افزود: رضایت‌مندی مردم و مقامات محلی از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی نشان‌دهنده تلاش‌ همکاران ما در این ایام است که با به کارگیری تمام توان در انجام این مهم از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت