Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه حوزه‌های علمیه – جانشین رئیس جامعةالمصطفی(ص) بر لزوم راه‌اندازی نمایشگاه‌های موضوعی و تخصصی تأکید کرد و گفت: لازم است مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص)، ضمن توجه به وجود تغییر و تحولات آموزشی، نمایشگاه‌های تخصصی ناظر به رشته‌های آموزشی راه‌اندازی نماید.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید خالق‌پور در بازدید از مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص)، ضمن تأکید بر افزایش سطح علمی و به‌روزرسانی اطلاعات دانشی انتشارات، تصریح کرد: تبیین معارف ناب الهی در گستره جهانی، نیازمند بستر‌های جدیدی برای ارائه به جامعه مخاطبانی است و نشر و انتشارات، از مهم‌ترین، پایدارترین و تأثیرگذارترین مقوله‌های تبیینی و ترویجی به گروه‌ها و مجموعه‌ها دانشی و شخصیت‌های علمی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر جایگاه تأثیرگذار انتشارات و ساز و کار‌های آن در تسهیل انتقال مفاهیم دانشی به صورت پایدار و بازنشر این مفاهیم در مجموعه مقالات علمی اشاره کرد و افزود: تولید و نشر کتاب‌های علمی و مرجع، ضمن تأثیر در مستندسازی نظریه‌های نوین علمی و زمینه‌سازی رجوع پژوهشگران و اندیشمندان به این نظریات، در تجلی سطح دانشی مجموعه‌های علمی نقش بسزایی ایفا می‌کند.

جانشین ریاست المصطفی(ص) انتشارات را تجلی‌بخش ظرفیت‌های جامعةالمصطفی برشمرد و اذعان کرد: تولید، نشر و ارائه کتاب‌های فاخر علمی، ضمن اثبات سطح دانشی پژوهشگران هر مجموعه علمی، در حرکت به سمت مرجعیت علمی و استحکام و پایداری حضور و نقش‌آفرینی در مرز‌های دانشی بسیار مؤثر و کارآمد است.

وی بر گسترش هر چه بیشتر تنوع زبانی منشورات المصطفی و توجه به بازنشر دیجیتالی آثار تأکید کرد و افزود: مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی باید تعامل و همکاری گسترده‌ای با مراکز فرهنگی همسو ایجاد کرده و در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور پررنگ‌تری داشته باشد.

جانشین ریاست المصطفی(ص)، ضمن تأکید بر توجه به ابزار‌های رسانه‌ای، نقش برپایی مراسم رونمایی را برای آثار فاخر، مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: برگزاری آیین رونمایی برای کتب و منشورات فاخر علمی، در جلب توجه جامعه علمی به سمت سایر تولیدات انتشارات اثرگذار خواهد بود.

وی بر نشر آثار و اندیشه انقلابی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به زبان‌های گوناگون تأکید و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) بهترین مبین و مفسر اندیشه‌های انقلاب اسلامی و دیدگاه‌ها و نظریات امام خمینی (ره) هستند.

خالق‌پور، بر بهره‌گیری از تجربیات و راهکار‌های جدید پشتیبانی مالی و برنامه‌های اقتصادی در حوزه نشر تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن جامعه المصطفی العالمیه مرکز نشر و ترجمه هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان زاده در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره از آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در قم در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: خوشبختانه امسال در استان قم با حضور ۷۱۷ حافظ نسبت به جمعیت استان، رتبه نخست را در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم کشور کسب کرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در استان قم از ۷۱۷ نفر شرکت کننده در آزمون تخصصی اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم، ۴۷۶ نفر خانم و ۲۴۱ شرکت کننده آقا بوده‌اند که از این آمار ۱۸۳ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، ۹۶ نفر در رشته ۲۰ جز و ۴۳۸ نفر در رشته حفظ کل شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: سنین شرکت کنندگان در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در قم بین ۸ تا ۵۸ سال بوده است که کوچک‌ترین فرد شرکت کننده در بین بانوان، دختری ۸ ساله در رشته حفظ ۱۰ جز، و در بین مردان پسری ۱۲ ساله در رشته حفظ کل قرآن کریم است؛ همچنین بزرگ‌ترین فرد شرکت کننده در این دوره از آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم، مردی ۵۸ ساله در رشته حفظ کل قرآن کریم بوده است.

شعبان زاده در پایان ابراز کرد: نتایج آزمون کتبی در تیرماه اعلام می‌شود و بعد از آن در مردادماه آزمون شفاهی برگزار خواهد شد؛ همچنین افرادی که در آزمون شفاهی موفق به کسب امتیاز مورد قبول نشوند، مجدد در آبان‌ماه امسال مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

کد خبر 6096041

دیگر خبرها

  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد
  • ۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند
  • ۴۰۳ مدرک تخصصی حفظ قرآن در یزد صادر شده است
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها