Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ورود پیام سیفی‌زاده به کمیته داوران و مسابقات فدراسیون بسکتبال می‌توان گفت این ۲ کمیته بالاخره سر و سامان گرفت و نه تنها برنامه‌های رقابتی بسکتبال در رده باشگاهی منظم شد بلکه داوران بسکتبال نیز سر و سامان گرفتند. قسمت مهم کار سیفی‌زاده در فدراسیون بسکتبال برای داوران بود. او توانست با رایزنی‌هایی که انجام داد طلب میلیاردی داوران را بالاخره نقد کند و قضاوت مسابقات را نیز به سطح بالایی رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته خود او بارها در مصاحبه‌هایش تاکید کرده که قضاوت تیم‌های داوری هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده و اشتباه‌هایی وجود دارد که باید از بین برود اما طبق ادعای خودش و البته صحبت بسیاری از مربیان اشتباه‌های داوری در این فصل در نتایج تاثیرگذار نبوده‌است.

اما در این میان برخی مربیان که تیم‌هایی مدعی دارند اما نمی‌توانند نتایج لازم را کسب کنند به جای تقویت فنی خود و بررسی دلایل فنی باخت به دنبال مقصرهای بیرونی می گردند و در این میان دیوار داوران و کمیته داوران فدراسیون از همه کوتاه‌تر است. مربیانی که این فصل هدایت تیم‌های مدعی را گرفته‌اند و هزینه‌های بسیار زیادی برای تیم خود انجام داده‌اند بعد از باخت در مسابقات حساسشان انگشت اتهام به سمت کمیته داوران گرفته‌اند.

انتقاد از داوران از ابتدای مدیریت رامین طباطبایی در فدراسیون بسکتبال ایجاد شد و او و کمیته انضباطی فدراسیون نه تنها برابر این انتقادها را نگرفتند بلکه با برخی تصمیم‌ها از منتقدان داوری حمایت هم کردند. حالا که فصل جدید بسکتبال با تیم‌های قدرتمند آغاز شده به نظر می‌رسد بازهم قرار نیست کسی جلوی منتقدان به داوری را بگیرد.

پیام سیفی‌زاده ربیس کمیته داوران در گفت و گو با ایرنا تاکید داشت که رییس فدراسیون از داوران حمایت تمام قد دارد اما به نظر می‌رسد در عمل شرایط طور دیگری است. یک مربی که در کادرفنی تیم ملی نیز حضور دارد بعد از باخت برابر تیمی به شدت عملکرد کمیته داوران و فدراسیون را زیر سوال می‌برد و با برخورد روبرو نمی‌شود به این معنا است که قرار نیست با این فرافرکنی‌ها برخورد شود.

نکته جالب توجه این است که اکثر مربیان لیگ برتری به طور کلی از عملکرد داوران رضایت دارند و انتقادهایشان به برخی موارد جزیی است اما چند مربی که هدایت تیم‌های بزرگ را برعهده دارند و در فدراسیون نیز صاحب نفوذ هستند به این دلیل که نمی‌خواهند ضعف  خود را قبول کنند از داوران انتقاد می‌کنند و کسی پاسخ آنها را نیز نمی‌دهد.

حالا این وضعیت به جایی رسیده که از فدراسیون بسکتبال خبر  می‌رسد قدرت این مربیان از رئیس کمیته داوران بیشتر است و احتمال تغییرات در فدراسیون وجود دارد. برخی مسئولان فدراسیون نیز که با مربیان منتقد ارتباط نزدیکی دارند در حال هموار کردن این مسیر هستند و باید دید آیا رئیس فدراسیون هماطنور که سیفی‌زاده گفته از داوران حمایت تمام قد دارد یا برابر نفوذ برخی دست به تغییر خواهد زد. با این حال سیفی‌زاده امروز در فدراسیون حضور داشته و باید دید در نهایت سرنوشت کمیته داوران و مسابقات چه خواهد بود.

برچسب‌ها لیگ برتر بسکتبال تیم ملی بسکتبال ایران فدراسیون بسکتبال بسکتبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیگ برتر بسکتبال تیم ملی بسکتبال ایران فدراسیون بسکتبال بسکتبال لیگ برتر بسکتبال تیم ملی بسکتبال ایران فدراسیون بسکتبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۰۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر

تفاهم‌نامه همکاری مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران منعقد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امروز، یک‌شنبه تفاهم نامه همکاری مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و فدراسیون بسکتبال به امضای «امیرعباس لشگری» و «جواد داوری» رسید.

لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست انعقاد این تفاهم‌نامه، با اشاره به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزش گفت: هم افزایی و افزایش همکاری‌ها با وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی در راستای کمک به ورزش ملی، از جمله برنامه‌های مهم مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی است که به جد پیگیری می‌شود.

برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه به منظور توسعه فعالیت های آموزشی، پژوهشی، علمی و همچنین برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی از جمله جشنواره‌ها، همایش‌ها، کلاس‌های داوری و مربیگری، مسابقه ها و المپیادهای مرتبط با رشته ورزشی بسکتبال و در راستای ارتقای سطح سلامت و تندرستی جامعه، فراهم ساختن شرایط مناسب برای شناخت و شکوفایی استعدادهای ورزشی دانشگاه و نیز ایجاد بستر مناسب به منظور توسعه بسکتبال در دانشگاه و کشور منعقد می‌شود.

لشگری با یادآوری اینکه بسکتبال به عنوان رشته مطرح دانشگاهی، از اقبال خوبی نزد دانشجویان برخوردار است، اظهار داشت: با نظر مساعد شورای ورزش دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت‌های محمدمهدی طهرانچی، امسال تیم بسکتبال 3 به 3 دانشگاه پس از چند سال دوری به لیگ برتر برمی‌گردد و تلاش می‌کنیم بسکتبالیست‌های مستعد دانشگاه در مدرسه‌های سما و واحدهای آموزشی به عنوان پشتوانه به تیم‌های ملی معرفی شوند.

در این نشست، رئیس فدراسیون بسکتبال نیز به دو سال عضویت در تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه فضای فرهنگی ورزشی این دانشگاه را به خوبی می‌شناسد، توضیح داد: تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی سال‌ها در لیگ برتر کشور، حضور درخشانی داشت و با حمایت از استعدادهای نوجوان و جوان و همچنین نخبه پروری، یاریگر فدراسیون بود.

داوری، انعقاد تفاهم نامه را گامی بلند در راستای رشد و شکوفایی استعدادهای دانشگاه در رشته بسکتبال و همچنین ایجاد بستر مناسب به منظور رشد این رشته مهیج مدرسه ای و دانشگاهی دانست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند
  • اعتراض استقلال خوزستان به داور بازی سپاهان
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • تغییر زمان حضور ویسی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات به خبرنگاران غزه
  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران غزه